Επενδυτικός οργασμός στα υδατοδρόμια

Επενδυτικός οργασμός στα υδατοδρόμια

Της Αντιόπης Σχοινά

Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το project των υδατοδρομίων, καθώς, όσο πλησιάζει η ώρα για την οριοθέτηση του μητροπολιτικού υδατοδρομίου και προχωρούν οι διαδικασίες αδειοδότησης νέων περιφερειακών, τα βλέμματα ξένων επενδυτών στρέφονται όλο και περισσότερο στη χώρα μας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal, η διοίκηση της Hellenic Seaplanes είχε σημαντικές επαφές την προηγούμενη εβδομάδα στο Λονδίνο με επενδυτές οι οποίοι σύντομα αναμένεται να επισκεφθούν τη χώρα μας για να δουν τόσο τον σχεδιασμό της εταιρείας, όσο και να έρθουν σε επαφή με φορείς τοπικούς αλλά και της κεντρικής διοίκησης για την εξέλιξη της αδειοδότησης των υδατοδρομίων.

Επαφές

Οι επενδυτές με τους οποίους η διοίκηση είχε επαφές εκπροσωπούν αμερικανικά, καναδικά, ευρωπαϊκά και κινεζικά κεφάλαια, ενώ, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Liberal, εντός των επόμενων ημερών έχει προγραμματιστεί συνάντηση των επικεφαλής της Hellenic Seaplanes με εκπροσώπους των κινεζικών funds που βρίσκονται από την Κυριακή στη χώρα μας.

Πρόκειται για στελέχη που εκπροσωπούν ορισμένες από τις εταιρείες κολοσσούς της Κίνας, όπως η Seawings Aircraft (Jiangsu), Wuxi Industrial Development Group, Wuxi Communications Industry Group και Aviador Holdings. Η κινεζική αντιπροσωπεία επισκέπτεται τη χώρα μας κατόπιν σχετικής πρόσκλησης του κ. Φώτη Χατζηανδρώνη, αποκλειστικού αντιπροσώπου του καινούργιου υδροπλάνου Dornier Seastar για την περιοχή της Μεσογείου.

Παράλληλα, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, «το νερό έχει μπει στο αυλάκι» όσον αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης και έκδοσης σχετικών εγγράφων, δημιουργώντας την ασφαλή αίσθηση ότι μέχρι τον Ιούνιο είναι εφικτό η εταιρεία να έχει σε λειτουργία περί τα 10 υδατοδρόμια.

Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια της Hellenic Seaplanes

Ειδικότερα, τις προηγούμενες μέρες βγήκαν οι περιβαλλοντικές μελέτες για Σκόπελο και Αλόννησο, με αποτέλεσμα οι επικεφαλής της Hellenic Seaplanes να οριοθετούν για τον Μάιο τη λειτουργία τουλάχιστον των Βόλου – Σκοπέλου – Αλλονήσου και Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι η ΟΛΘ ΑΕ έχει από τα τέλη Νοεμβρίου καταθέσει αίτηση για την έκδοση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου στο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και ανάδοχος και υπεύθυνη για την παρακολούθηση της διαδικασίας αδειοδότησης υδατοδρομίου στη θαλάσσια περιοχή του Λιμένα Θεσσαλονίκης είναι η εταιρεία Hellenic Seaplanes.

Η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου με δυνατότητα τουλάχιστον τεσσάρων θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων, παρέχοντας την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα αεροσκάφη που θα δρομολογηθούν από τις εταιρείες οι οποίες σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο, ενισχύοντας τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά κυρίως με τη νησιωτική Ελλάδα.

Η διοίκηση της εταιρείας υπέβαλε έγκαιρα τον φάκελο, προκειμένου να προλάβει η Θεσσαλονίκη να ενταχθεί ως προορισμός για υδροπλάνα στην ερχόμενη τουριστική περίοδο (2016).

Επέκταση και με διεθνείς πτήσεις

Τα υδατοδρόμια της Βορείου Ελλάδας, με κεντρικό αυτό της Θεσσαλονίκης, θα αποτελέσουν ένα σημαντικό δίκτυο αναχωρήσεων και αφίξεων από και προς το Βόρειο Αιγαίο, τη Μακεδονία, τη Θράκη, αλλά και γειτονικές χώρες, με σκοπό τη γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των επιβατών στον τελικό προορισμό τους. Η ύπαρξη τελωνείου στο λιμάνι δίνει την ευελιξία στο υδατοδρόμιο να επεκτείνει τη δραστηριότητα του με διεθνείς πτήσεις.

Σχέδιο για 112 υδατοδρόμια

Τέλος, σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός της Hellenic Seaplanes αφορά στη λειτουργία 112 υδατοδρομίων στη χώρα μας, η οποία έχει 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, 220 κατοικημένα νησιά, μεγάλο αριθμό λιμνών και οι ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν, δεν αφορούν μόνο τον τομέα του τουρισμού, αλλά και των μόνιμων κατοίκων των νησιών. Επίσης, μεγάλες δυνατότητες ανοίγονται με πτήσεις προς την Τουρκία και την Αδριατική, ενώ η υπηρεσία charter αποτελεί ένα ακόμη σημείο ισχυρής ανάπτυξης.