«Εντατικοποιούμε τις πρωτοβουλίες» - Αυξήθηκαν οι προτάσεις ρύθμισης
ΥΠΟΙΚ για α΄ κατοικία

«Εντατικοποιούμε τις πρωτοβουλίες» - Αυξήθηκαν οι προτάσεις ρύθμισης

Την εντατικοποίηση των πρωτοβουλιών και των προσπαθειών για την αντιμετώπιση του ζητήματος της υπερχρέωσης νοικοκυριών  και επιχειρήσεων, επισημαίνει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών, σημειώνοντας πως η βέλτιστη αντιμετώπιση αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για την κυβέρνηση.

Στην ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών αναφέρεται, επίσης, η μέχρι σήμερα αξιολόγηση αποκαλύπτει βελτίωση των αποτελεσμάτων. Όπως επισημαίνεται: 

Οι προτάσεις ρύθμισης που έχουν υποβληθεί από τις τράπεζες προς τους δανειολήπτες, στο πλαίσιο εφαρμογής του νόμου 4605/2019 για την προστασία της πρώτης κατοικίας, έχουν σημειώσει αύξηση κατά 42% τον τελευταίο μήνα και έχουν υπερδιπλασιαστεί από το τέλος του έτους, φτάνοντας τις 924 (από 402 στο τέλος του 2019).

Να σημειωθεί ότι σε όλες αυτές τις προτάσεις περιλαμβάνεται κρατική επιδότηση, η οποία φτάνει έως 50% στη δόση του δανείου. Ήδη, 437 δανειολήπτες έχουν ανταποκριθεί θετικά στις προτάσεις που τους έχουν γίνει και έχουν διασώσει την κύρια κατοικία τους, ενώ οι υπόλοιποι 487 έχουν προθεσμία ένα μήνα για να αποδεχθούν την πρόταση της τράπεζας.

Επιπρόσθετα, οι αιτήσεις των πολιτών που υποβάλλονται στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αυξάνουν με μεγαλύτερο ρυθμό, φτάνοντας πλέον τις 2.375, από 795 στο τέλος του 2019.

Παράλληλα, το Υπουργείο Οικονομικών ανέλυσε, με βάση τα στοιχεία που έχει αντλήσει από την έως τώρα ανταπόκριση των δανειοληπτών τόσο στα e-mails που τους στάλθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα όσο και στα ερωτηματολόγια που αναρτήθηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, τους λόγους για τους οποίους οι χρήστες της πλατφόρμας δεν προέβησαν στην οριστική υποβολή της αίτησης.

Από την μέχρι τώρα ανάλυση προκύπτει ότι από τους 6.204 δανειολήπτες των οποίων οι αιτήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη απάντησαν οι 540, δηλαδή ποσοστό 8%, δηλώνοντας ότι:

ΥΠΟΙΚ

Από τους 30.264 δανειολήπτες των οποίων οι αιτήσεις ακυρώθηκαν, είτε με δική τους πρωτοβουλία είτε επειδή δεν προέβησαν σε καμία ενέργεια στην πλατφόρμα για διάστημα άνω των 3 μηνών, απάντησαν οι 708, δηλαδή ποσοστό 2,3%, δηλώνοντας ότι:

ΥΠΟΙΚ

Τέλος, να σημειωθεί ότι συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα η απρόσκοπτη και χωρίς κόστος υποστήριξη των πολιτών από τα 44 Κέντρα και Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ - ΓΕΥΔ) που λειτουργούν πανελλαδικά, καθώς και από το ειδικό helpdesk που έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί μέσω της ιστοσελίδας της ΕΓΔΙΧ (www.keyd.gov.gr) για την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας (ΗΠΠΚΚ).

Μέχρι σήμερα, μέσω του δικτύου ΚΕΥΔ – ΓΕΥΔ, έχουν εξυπηρετηθεί, συνολικά, 19.305 οφειλέτες με συνεχώς αυξανόμενη τάση.

ΥΠΟΙΚ

Ενώ από την ημερομηνία ενεργοποίησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας έχουν υποβληθεί και απαντηθεί περισσότερα από 6.965 ερωτήματα από την ομάδα υποστήριξης της ΗΠΠΚΚ.

Επιπροσθέτως, το Υπουργείο Οικονομικών, για να έχει συνολική εικόνα των προτάσεων ρύθμισης, έχει ζητήσει, μέσω συναντήσεων και επιστολών, τα στοιχεία των διμερών ρυθμίσεων που πραγματοποιούν οι Τράπεζες και οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις με τους δανειολήπτες.

Οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις απέστειλαν στοιχεία για τις ρυθμίσεις – μεταξύ των οποίων και δάνεια με εμπράγματη εξασφάλιση την πρώτη κατοικία – που πραγματοποιήθηκαν το 2ο εξάμηνο του 2019, και αφορούν μη εξυπηρετούμενα δάνεια τα οποία αγοράστηκαν από Εταιρίες Διαχείρισης Κεφαλαίου και δεν ανήκουν σε Τραπεζικά Ιδρύματα.

Ειδικότερα:

- 20.593 δάνεια, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, ρυθμίστηκαν επιτυχώς.

- Στα 3 από τα 4 μη εξυπηρετούμενα δάνεια, διενεργήθηκε ταυτόχρονα και διαγραφή οφειλής. Δηλαδή, 75% των οφειλετών έλαβαν «κούρεμα» χρέους.

- Από αυτά, 20.340 ήταν στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια, καθώς και δάνεια μικρών επιχειρήσεων, συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ.

- 253 ήταν δάνεια μικρομεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων, συνολικού ύψους 498 εκατ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο, δηλαδή το 2ο εξάμηνο του 2019, οι τράπεζες ρύθμισαν 43.400 δάνεια πελατών, συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ.

Το Υπουργείο Οικονομικών θα συνεχίσει να κάνει ότι το δυνατόν, με κοινωνική ευαισθησία και αποφασιστικότητα, για την προώθηση της αντιμετώπισης του ζητήματος.

Το Υπουργείο Οικονομικών (Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους) σε συστηματική βάση θα παρουσιάζει σχετική έκθεση με στοιχεία, τα οποία θα αποτυπώνουν την εξέλιξη της πορείας του ζητήματος.