7ος χρόνος, ημέρα 2181η
Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2021

Χρ. Μεγάλου: Οι λόγοι αισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία

Χρ. Μεγάλου: Οι λόγοι αισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία

H πραγματοποίηση επενδύσεων της τάξης των 12 δισ. ευρώ τους τελευταίους μήνες, με τη μορφή deals σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους, αποτελεί ισχυρό παράγοντα αισιοδοξίας για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, σε συνδυασμό με την «επανεκκίνηση» του τραπεζικού συστήματος και την υλοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, μιλώντας στο Athens Mastercard Innovation Forum 2021.

O κ. Μεγάλου επισήμανε ότι οι συναλλαγές που έχουν γίνει αποδεικνύουν ότι έχει περιοριστεί το ρίσκο της χώρας αφού γίνονται σε υψηλές αποτιμήσεις, σε διαφορετικούς κλάδους, και με τη συμμετοχή επενδυτών υψηλής ποιότητας. Είναι ενδεικτικό ότι οι αποδόσεις που ζητούν οι επενδυτές, δεν είναι υψηλές όπως παλιότερα όταν το country risk ήταν υψηλό, είπε χαρακτηριστικά.

Επισήμανε δε, ότι υπάρχουν τρεις ακόμη λόγοι στους οποίους βασίζεται η αισιόδοξη προοπτική για την οικονομία – την οποία μάλιστα διατύπωσε από τους πρώτους, όπως υπενθύμισε: πρώτον, η «επανεκκίνηση» του εγχώριου τραπεζικού συστήματος που φθάνει σύντομα σε μονοψήφιο δείκτη μη εξυπηρετούμενων δανείων και μπορεί να παράσχει πραγματική χρηματοδότηση στην οικονομία, δεύτερον, η ύπαρξη «δημοσιονομικού χώρου» την οποία επέτρεψε η πανδημία προκειμένου να στηριχθούν επιχειρήσεις και ιδιώτες που επλήγησαν από την κρίση τoυ covid-19 και τρίτον, το πρόγραμμα NextGenEU και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ειδικά, ο συνδυασμός των πόρων του NextGenEU, περίπου 32 δισ. ευρώ, με άλλους ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους δημιουργούν μια δεξαμενή κεφαλαίων για την ελληνική οικονομία τα επόμενα 5 με 7 έτη που αντιστοιχούν περίπου στο 40% του ΑΕΠ και μπορούν να καλύψουν το επενδυτικό κενό, το οποίο δημιουργήθηκε την προηγούμενη δεκαετία της κρίσης, σημείωσε ο κ. Μεγάλου, προσθέτοντας πάντως ότι παραμένουν μεγάλες προκλήσεις για την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο κ. Μεγάλου αναφέρθηκε στη σημασία του NextGenEU και στο κομμάτι που αφορά την πράσινη οικονομία και την ψηφιακή μετάβαση, σημαντικό ρόλο στο οποίο καλούνται να παίξουν οι τράπεζες, υποβοηθώντας τους πελάτες τους να ανταποκριθούν στο νέο περιβάλλον.

Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες από τις τράπεζες είναι κρίσιμες, πέραν της χρηματοδότησης, είπε ο CEO της Τράπεζας Πειραιώς, υπογραμμίζοντας ότι η Τράπεζα Πειραιώς έχει επενδύσει σημαντικά, τόσο στο back office, όσο και σε προϊόντα και υπηρεσίες, και έχει σχεδιάσει με προσοχή την ενίσχυση του ψηφιακού της αποτυπώματος, στο πλαίσιο της διαδικασίας μετασχηματισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Εκπαιδεύουμε τους πελάτες μας στην αύξηση της χρήσης ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών και τους βοηθούμε να περάσουν στην ψηφιακή εποχή που είναι το μέλλον, δίνοντας έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τον αγροτικό τομέα, πρόσθεσε.

Σε ερώτημα για την εφαρμογή των κριτηρίων ESG (Environmental, Society, Governance) από την Τράπεζα Πειραιώς, ο κ. Μεγάλου ανέφερε ότι η υλοποίηση ξεκίνησε από τη διακυβέρνηση και διατρέχει όλη τη δομή της Τράπεζας ώστε να γνωρίζουν όλοι και να ενσωματώνουν στη δραστηριότητά τους τις προτεραιότητες της στρατηγικής.

Αντιστοίχως, σε θέματα περιβάλλοντος, η Τράπεζα Πειραιώς έχει μακρά πορεία ευαισθητοποίησης και ενεργού ρόλου σε διεθνές επίπεδο (είναι από το 2019 μέλος του UNEPFI και έχει συνυπογράψει τις Αρχές Υπεύθυνης Τραπεζικής) ενώ έχει εντάξει τον παράγοντα της κλιματικής αλλαγής στην διαχείριση των κινδύνων και βοηθά τους πελάτες της να αντιμετωπίσουν τις συγκεκριμένες προκλήσεις.

«Η εφαρμογή ESG κριτηρίων είναι προτεραιότητα στη στρατηγική μας. Είναι δεδομένο ότι η ταυτόχρονη υλοποίηση προτεραιοτήτων ESG και ισχυρής οικονομικής απόδοσης συνδέονται και επιτρέπουν υψηλότερη κερδοφορία και καλύτερη σχέση με τον πελάτη», τόνισε.

Ερωτώμενος για την πώληση των υπηρεσιών αποδοχής καρτών, στην οποία προχωρούν η μία μετά την άλλη όλες οι ελληνικές τράπεζες, ο κ. Μεγάλου υπενθύμισε ότι η Τράπεζα Πειραιώς ήταν η πρώτη που πραγματοποίησε μια τέτοια συναλλαγή, θεωρώντας ότι είναι προς όφελος των πελατών η αναβάθμιση της τεχνολογίας και των υπηρεσιών και παράλληλα, ότι αυτή η πρωτοβουλία οδηγεί σε βελτίωση και ενίσχυση συνολικά της αγοράς.