Ασφαλή διέλευση από τα νερά της Ερυθράς Θάλασσας εγγυήθηκαν οι Χούθι της Υεμένης στα κινεζικά και ρωσικά πλοία, σύμφωνα με συνέντευξη υψηλόβαθμου στελέχους των Χούθι, που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Ιζβέστια.
Οι επιθέσεις των Χούθι έχουν προκαλέσει την αναστολή μεγάλου μέρους των δρομολογίων των στόλων μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών μέσω Ερυθράς Θάλασσας, προκαλώντας μεγάλο πρόβλημα στις εμπορικές μεταφορές.
Από τα μέσα Νοεμβρίου, οι Χούθι έχουν εξαπολύσει δεκάδες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με τους ίδιους, βάζουν στο στόχαστρο πλοία που κατευθύνονται στο Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.
Τον περασμένο μήνα, οι ΗΠΑ σχημάτισαν πολυεθνικό ναυτικό συνασπισμό για την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θαλάσσια, κρίσιμης σημασίας θαλάσσια οδό, από όπου διέρχεται περί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.
Ο αμερικανικός στρατός, σε ορισμένες περιπτώσεις μαζί με τον βρετανικό, εξαπέλυσε πέντε φορές την τελευταία εβδομάδα βομβαρδισμούς εναντίον εγκαταστάσεων των Χούθι στην Υεμένη, ιδίως για να μειωθούν οι στρατιωτικές τους δυνατότητες, που υποστηρίζεται από το Ιράν.
«Η απερισκεψία των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου αποβαίνει εναντίον τους: πλέον κανένα από τα πλοία τους δεν θα μπορεί να περάσει από μια από τις κυριότερες εμπορικές οδούς στον κόσμο. Οι απώλειες για τις επιτιθέμενες χώρες είναι υψηλότερες από τις απώλειες για την Υεμένη», δήλωσε μέλος των Χούθι, Μοχάμεντ αλ Μπουχάιτι.
«Σε ό,τι αφορά άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας και της Ρωσίας, οι θαλάσσιες μεταφορές τους στην περιοχή δεν απειλούνται. Είμαστε έτοιμοι να εγγυηθούμε την ασφαλή διέλευση των πλοίων τους από την Ερυθρά Θάλασσα», πρόσθεσε.
«Όμως τα ισραηλινά πλοία, ή αυτά που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Ισραήλ, δεν δίνουμε την παραμικρή πιθανότητα να διέλθουν από την Ερυθρά Θάλασσα», συμπλήρωσε ο Μπουχάιτι εξηγώντας πως «σκοπός είναι να αυξηθεί το οικονομικό κόστος για το εβραϊκό κράτος».
Σύμφωνα με το Διεθνές Επιμελητήριο Εμπορικής Ναυτιλίας (ICS), από την Ερυθρά Θάλασσα περνάει το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.
Εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, τα ασφαλιστικά κόστη έχουν απογειωθεί. Αυτό εξώθησε μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να δώσουν εντολή στα καράβια τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, Κατά συνέπεια, τα δρομολόγιά τους έγιναν πιο χρονοβόρα και πιο δαπανηρά.
Τον Νοέμβριο, οι Χούθι κατέλαβαν το Galaxy Leader, πλοίο που ανήκει σε βρετανική εταιρεία, η οποία με τη σειρά της ανήκει σε ισραηλινό επιχειρηματία, κρατώντας σε ομηρία έκτοτε τα 25 μέλη του πληρώματός του.
«Οι όμηροι είναι καλά», διαβεβαίωσε ο Μπουχάιτι, διευκρινίζοντας στην Ιζβέστια. πως οι Χούθι κάνουν προετοιμασίες για διάφορα σενάρια, ανάμεσά τους για το ενδεχόμενο οι ΗΠΑ να προχωρήσουν σε χερσαία επιχείρηση στην Υεμένη.