ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2015η
Σάββατο, 8 Μαΐου 2021

ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

Δέκα φορές πιο ασφαλή τα «αυτόνομα» Tesla λέει ο Musk

Δέκα φορές πιο ασφαλή τα «αυτόνομα» Tesla λέει ο Musk

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Tesla, τα εφοδιασμένα με το γνωστό – και για ορισμένους αμφιλεγόμενο - σύστημα αυτόνομης οδήγησης «Autopilot» μοντέλα έχουν δέκα φορές λιγότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα, σε σχέση με ένα κοινό αυτοκίνητο χωρίς τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας της αμερικανικής εταιρίας.

Σε σχετική με ζητήματα οδικής ασφάλειας έκθεση της Tesla, που είδε πριν από λίγες μέρες το φως της δημοσιότητας στις ΗΠΑ και αφορά το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, προέκυψαν μια σειρά ενδιαφέροντα στοιχεία, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας, Elon Musk να δηλώνει ότι:

«Στο 1ο τρίμηνο, καταγράψαμε ένα ατύχημα για κάθε 4,19 εκατομμύρια μίλια που πραγματοποιήθηκαν με το Autopilot να είναι ενεργοποιημένο από τον οδηγό. Για όσους οδηγούν χωρίς Autopilot, αλλά με ενεργά τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας μας, καταγράψαμε ένα ατύχημα για κάθε 2,05 εκατομμύρια μίλια. Για όσους οδηγούν χωρίς αυτόματο πιλότο και χωρίς είναι ενεργά τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας μας, καταγράψαμε ένα ατύχημα για κάθε 978.000 μίλια. Συγκριτικά, τα πιο πρόσφατα δεδομένα του NHTSA δείχνουν ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουμε ένα τροχαίο ατύχημα κάθε 484.000 μίλια».

Αυτή, λοιπόν, η τελευταία σύγκριση με τα δεδομένα της NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration – Εθνική Διεύθυνση Κυκλοφοριακής Ασφαλείας Αυτοκινητοδρόμων) είναι που έδωσε το δικαίωμα στον Elon Musk να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η οδήγηση με ενεργό το Autopilot της Tesla μειώνει, σε σχέση με ένα μέσο αυτοκίνητο, σχεδόν κατά 10 φορές τις πιθανότητες να εμπλακεί κανείς σε ατύχημα. Όμως φαίνεται ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Η δημοσιοποίηση των παραπάνω δεδομένων δεν αποτελεί κάτι καινούριο, καθώς από το 2018, η Tesla προσπαθεί να δημιουργήσει ένα σημείο αναφοράς σε σχέση με τη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας που προσφέρει ο περίφημος «αυτόματος πιλότος» της, παρουσιάζοντας, σε τακτική βάση, τριμηνιαίες εκθέσεις που συγκρίνουν τον αριθμό των μιλίων ανά ατύχημα με και χωρίς Autopilot. Για τη σύνταξη αυτών των εκθέσεων η Tesla συλλέγει στοιχεία από όλα τα μοντέλα της που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Αναλυτικότερα, τα στοιχεία της πρόσφατης έκθεσης, η οποία όπως είπαμε αφορά το 1ο τρίμηνο του 2021 έχουν ως εξής:

Με ενεργό Autopilot είχαμε ένα ατύχημα για κάθε 4,19 εκατομμύρια μίλια (6,74 εκ. χλμ.). Εδώ έχουμε μια χειρότερη επίδοση, καθώς το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχαμε ένα ατύχημα ανά 4,68 εκατομμύρια μίλια (7,53 εκ. χλμ.), δηλαδή φέτος τα ατυχήματα ήταν πιο συχνά.

Με ανενεργό Autopilot αλλά με ενεργά τα λοιπά συστήματα ασφαλείας είχαμε ένα ατύχημα για κάθε 2,05 εκατομμύρια μίλια (3,29 εκ. χλμ.). Εδώ έχουμε μια βελτίωση σε σύγκριση με πέρυσι που είχε καταγραφεί ένα ατύχημα κάθε 1,99 εκατομμύρια μίλια (3,20 εκ. χλμ.).

Με ανενεργό και το Autopilot και τα λοιπά συστήματα ασφαλείας: τα ατυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν τα Tesla που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ ήταν σαφώς συχνότερα, με ένα τροχαίο συμβάν για κάθε 978.000 μίλια (1,573 εκ. χλμ.). Αυτό αποτελεί και πάλι χειρότερη επίδοση για την Tesla, αφού πέρυσι είχε καταγραφεί ένα συμβάν ανά 1,42 εκ. μίλια (2,28 εκ. χλμ.).

Βλέπουμε λοιπόν ότι δεν βελτιώθηκαν οι «επιδόσεις» των Tesla σε όλους τους τομείς σε σχέση με πέρυσι. Αντιθέτως, κατά την οδήγηση με το πολυδιαφημισμένο Autopilot ενεργοποιημένο, τα πράγματα ήταν χειρότερα. Ενώ ο κ. Musk δέχτηκε κριτική από τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, γιατί σύγκρινε ανόμοια πράγματα. Βλέπετε, το Autopilot χρησιμοποιείται κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, ενώ τα στοιχεία για τα ατυχήματα της NHTSA και το «μέσο» αυτοκίνητο αφορούν τόσο τις εθνικές οδούς όσο και το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Ενώ ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του είναι ότι δεν διαθέτουν όλα τα μοντέλα της Tesla την ίδια έκδοση του Autopilot.

Σημειώστε ότι το Autopilot έχει επανειλημμένα κατηγορηθεί ως υπεύθυνο για θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Μάλιστα λίγο μετά τη δημοσιοποίηση της έκθεσης είχαμε ένα ακόμα θανατηφόρο ατύχημα στο Τέξας των ΗΠΑ, με δύο νεκρούς, για το οποίο διαπιστώθηκε ότι στη θέση του οδηγού δεν βρισκόταν κανείς! Το συμπέρασμα ότι τον έλεγχο του αυτοκινήτου είχε το Autopilot φάνηκε αρχικά λογικό, ωστόσο αμέσως μετά ο Musk έσπευσε να βεβαιώσει ότι στο αυτοκίνητο δεν είχε ενεργοποιηθεί το εν λόγω σύστημα. Κάτι που φαίνεται αρκετά παράδοξο – να αφήσει δηλαδή κάποιος το αυτοκίνητο παντελώς ακυβέρνητο.

Γεγονός πάντως είναι ότι σε αντίθεση με τη διάχυτη εντύπωση που θέλει την Tesla να έχει κατακτήσει ήδη την αυτόνομη οδήγηση, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Σε παλαιότερες δηλώσεις του ο ηγέτης της Tesla είχε φροντίσει να δημιουργήσει το σχετικό θόρυβο δηλώνοντας ότι η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι πιο κοντά απ’ ότι νομίζουμε. Ωστόσο, ακόμα και οι πλέον πρόσφατες εκδόσεις του Autopilot (θυμίζουμε εδώ ότι το εν λόγω σύστημα δέχεται κατά περιόδους και αναβαθμίσεις λογισμικού) δεν λογίζονται στις ΗΠΑ ως σύστημα αυτόνομης οδήγησης, ικανό να οδηγήσει το αυτοκίνητο από το σημείο Α στο Β, χωρίς ο οδηγός να παρακολουθεί το δρόμο, αλλά ως σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης που απαιτεί σταθερή επιτήρηση.