«Αποπροσανατολισμός του πιλότου και όχι μηχανική βλάβη» στο μοιραίο ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ...

«Αποπροσανατολισμός του πιλότου και όχι μηχανική βλάβη» στο μοιραίο ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ...

Η οικογένειά του, οι «υπήκοοί» του και όλοι όσοι έχασαν δικούς τους ανθρώπους εκείνο το πρωινό της 26ης Ιανουαρίου 2020 στην Καλιφόρνια, απορούν ακόμη «γιατί;». Το παιχνίδι της μοίρας ήταν πολύ σκληρό για τον Κόμπι Μπράιαντ, την 13χρονη κόρη του, Τζιάνα και άλλους επτά ανθρώπους. Εναν και κάτι χρόνο μετά τη συντριβή του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαινε ο 42χρονος παλαίμαχος σταρ των Λέικερς, το πόρισμα έδωσε μερικές απαντήσεις...

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ ανέφερε την Τρίτη (9/2) το αποτέλεσμα των ερευνών για τα αίτια της πτώσης, το οποίο δεν κατέληξε σε κανένα συμπέρασμα μηχανικής βλάβης. Οι ερευνητές ανακοίνωσαν πως ο πιλότος, Αρα Ζομπαγιάν πέταξε το ελικόπτερο (το οποίο, βάσει νομοθεσίας, δεν απαιτούνταν να έχει «μαύρο κουτί») μέσα σε ομίχλη, κάτι που ήταν προφανής παράβαση των ομοσπονδιακών κανόνων ασφάλειας. Εκτιμούν, βάσει των στοιχείων, ότι ο πιλότος, ο οποίος επίσης έχασε τη ζωή του, αποπροσανατολίστηκε από το νέφος και έχασε τον έλεγχο. 

Ο Ρόμπερτ Σάμγουολτ, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, δήλωσε ότι ο Ζομπαγιάν πετούσε με κανόνες οπτικής πτήσης και όφειλε να είναι διαρκώς σε θέση να βλέπει ακριβώς την πορεία του. Το πόρισμα έκανε εύλογα δαχτυλοδειχτούμενο τον πιλότο, τον οποίο κατηγορεί από την πρώτη στιγμή η σύζυγος του Μπράιαντ, Βανέσα. Η ίδια κατέθεσε άμεσα αγωγή και κατά του Ζομπαγιάν και των εταιριών που είχαν χρησιμοποιήσει νωρίτερα το ελικόπτερο, για αμέλεια στη συντήρηση. Οι οικογένειας των άλλων θυμάτων έκαναν το ίδιο κατά των εταιριών, αλλά όχι και εναντίον του πιλότου.

Ο αδερφός του Ζομπαγιάν, πάντως, αν και δεν κατηγόρησε με τη σειρά του τον Κόμπι, τόνισε ότι ο σταρ του ΝΒΑ γνώριζε για το ρίσκο της πτήσης τη συγκεκριμένη μέρα. Ομοσπονδιακοί νομοθέτες στήριξαν τον νόμο Kobe and Gianna Bryant Act για την ασφάλεια των ελικοπτέρων, ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον. Το Συμβούλιο Μεταφορών ζητά τοποθέτηση συσκευών που προβλέπουν και ενημερώνουν για καιρικούς κινδύνους, με συστήματα που κοστίζουν 35.000 δολάρια και απαιτούν εκπαίδευση και συντήρηση.