FCA + PSA = Stellantis. Το πρώτο μεγάλο deal του 2021

Μπορεί το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης για τις εξελίξεις στον χώρο των αυτοκινήτων να εστιάζεται κυρίως στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, που είναι της μόδας όχι μόνο λόγω των χρηματιστηριακών ειδήσεων, που έρχονται από την αμερικανική Tesla και την κινεζική Nio, αλλά και λόγω των προγραμμάτων προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας. 

Όμως το σημαντικό νέο του χώρου των αυτοκινήτων, ήρθε με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς. Η Fiat Chrysler Automobiles και το PSA Group, ολοκλήρωσαν μια συμφωνία της τάξεως των $52 δισεκατομμυρίων, συγχωνευόμενες  και δημιουργώντας την Stellantis. 

H Stellantis, θα κατασκευάζει μέσω των γραμμών παραγωγής της, πάνω από 8 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Οι μάρκες που κυκλοφορούν κάτω από την ομπρέλα αυτού του πολυεθνικού γίγαντα είναι η Peugeot, η Citroen, η Opel, η Vauxhall, η DS Automobiles, η Fiat, η Chrysler, η Jeep, η Alfa Romeo, η Lancia, η Dodge, η Maserati και η RAM. 

Στόχοι του νέου σχήματος είναι η επιτυχής εμπορική είσοδος της εταιρείας και των πολυάριθμων εμπορικών σημάτων της στην αγορά της Κίνας, η οποία προς το παρόν είναι σχεδόν μηδενική, καθώς και η επιτάχυνση της χρηματοδότησης του προγράμματος της ηλεκτροκίνησης.  

Με καθαρά οικονομικούς όρους το νέο εταιρικό σχήμα σκοπεύει να μειώσει το ετήσιο κόστος πάνω από $6,1 δισεκατομμύρια, χωρίς να χρειαστεί να  κλείσει κάποιες μονάδες παραγωγής. Το 40% των αναμενόμενων συνεργιών της αυτοκινητοβιομηχανίας θα προέρχονται από τη σύγκλιση πλατφορμών, πλαισίων και κινητήρων και από τη βελτιστοποίηση R&D επενδύσεων (Έρευνας και Ανάπτυξης), το 35% από εξοικονόμηση αγορών και το 7% από εξοικονόμηση στις πωλήσεις και στα γενικά έξοδα λειτουργίας του νέου ομίλου. Το μέλλον των βρετανικών εργοστασίων μένει να αποφασιστεί σε επόμενη φάση και αφού έχει φανεί ποιο θα είναι ακριβώς το νέο καθεστώς μετά το  Brexit. Η Stellantis, διακρίνεται πάντως από μια τεράστια πλεονάζουσα ικανότητα παραγωγής οχημάτων .

Μέσω της συγχώνευσης, η Stellantis επιθυμεί να ανταγωνιστεί κατά πρώτον την Toyota η οποία κατασκευάζει τα εμπορικά σήματα Toyota, Hino, Lexus, Ranz, και Daihatsu, με συνολικό αριθμό πωληθέντων οχημάτων σε ετήσια βάση στα 10,4 εκατομμύρια. Τα έσοδα από τις πωλήσεις της Toyota ανήλθαν το 2020 στα $275 δισ.

Κατά δεύτερον η Stellantis επιθυμεί να ανταγωνιστεί και την Volkswagen, η οποία κατασκευάζει τα εμπορικά σήματα Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT και Škoda, με συνολικό αριθμό πωληθέντων οχημάτων σε ετήσια βάση στα 10,8 εκατομμύρια. Οι πωλήσεις της Volkswagen ανήλθαν το 2019 στα $282 δισ.

Για να πάρουμε μια τάξη μεγέθους του ύψους του ανταγωνισμού που θα εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια, η χρηματιστηριακή αξία της Toyota ανέρχεται στα $207 δισ., της Volkswagen στα $106δισ. και της Stellantis στα $51 δισ. Ας σημειώσουμε ότι η Nio που πούλησε 20.565 οχήματα το 2020, έχει χρηματιστηριακή αξία στα $97,4 δισ. και η Tesla που πούλησε 500.000 οχήματα το 2020 έχει χρηματιστηριακή αξία στα $802,5 δισ.