Εκρηκτική άνοδος πωλήσεων ηλεκτρικών - «πράσινων» αυτοκινήτων

Εκρηκτική άνοδος πωλήσεων ηλεκτρικών - «πράσινων» αυτοκινήτων

Του Ηλία Π. Παπαγεωργιάδη*

Το νέο παρουσιάζει σίγουρα ενδιαφέρον. Έτσι «συνεχίζεται η επέκταση του μεριδίου αγοράς των «πράσινων» αυτοκινήτων στη Ρουμανία.

sΈτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ρουμανικού Συνδέσμου Παραγωγών και Εισαγωγέων αυτοκινήτων (APIA), το πρώτο 5μηνο του 2019 αγοράστηκαν 2.285 «πράσινα» αυτοκίνητα, με άνοδο 69% σε σχέση με το 2018 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Επί του συνόλου των πωληθέντων νέων αυτοκινήτων, τα «πράσινα» φτάνουν στο 3,4% μερίδιο, από 2,3% πέρσι».

Στη Ρουμανία ανεβαίνει σημαντικά ο υπο-κλάδος των «οικολογικών» και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Τα δεδομένα

Ας δούμε για λίγο τα βασικά δεδομένα του θέματος:

Από τα 2.285 αυτοκίνητα, τα 1.814 ήταν υβριδικά (71% αύξηση), τα 379 ήταν ηλεκτρικά (149% αύξηση) και τα 92 ήταν «plug in» (34% μείωση).

Στα υβριδικά αυτοκίνητα προηγείται με διαφορά η TOYOTA (1.611 μονάδες) και ακολουθούν οι Lexus, Honda, Ford και KIA.

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβάδισμα έχει η Nissan (119 μονάδες) και ακολουθούν οι Renault, Volkswagen, Smart, BMW, Jaguar, Audi και Mercedes.

Πρώτη στα αυτοκίνητα “plug in» είναι η Mitsubishi (30 μονάδες) και ακολουθούν οι Volvo, Land Rover, BMW, Mini, Mercedes και Porsche.
 

Η οικονομική ανάπτυξη, οι χαμηλοί φόροι και η ευημερία

Αν επισκεφτεί κάποιος το Βουκουρέστι και τις μεγάλες ρουμανικές πόλεις, θα σαστίσει με τα αυτοκίνητα που θα συναντήσει, το πόσο ακριβά είναι, πόσο «συνηθισμένο» θεωρείται ένα πολύ καλό αυτοκίνητο αξίας άνω των 30 – 40.000 ευρώ.

Πρώτα κάποιος λύνει τα βασικά του προβλήματα και μετά κοιτά την ευημερία, την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητα ζωής του. Έτσι, σε μία χώρα με μεγάλη οικονομική ανάπτυξη και χαμηλούς φόρους, ένα μεγάλο μέρος των πολιτών έχει διαθέσιμα χρήματα για να προχωρήσει σε άλλες κινήσεις, πέραν των βασικών.

Πρόγραμμα απόσυρσης για 15η συνεχόμενη χρονιά

Στις 12 Απριλίου άνοιξε το ετήσιο πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων «Rabla» και «Rabla Plus», συνολικού ύψους 350 εκ. Ron, περίπου 73 εκ. ευρώ.

Η βασική επιδότηση απόσυρσης φτάνει τα 6.500 Ron, περίπου 1.370 ευρώ.

Σε αυτή προστίθενται άλλα 1.000 Ron (210 Ευρώ) για «οικολογικά αυτοκίνητα» ή 1.700 Ron (360 Ευρώ) για υβριδικά.
Την ίδια ώρα η επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικής ρύπανσης παραμένει στα 10.000 Ευρώ.
 

Τα χρήματα προέρχονται από το Ταμείο Περιβάλλοντος, που συγκεντρώνει τους περιβαλλοντικούς φόρους και πρόστιμα, όπως προβλέπεται από τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Την ίδια ώρα σε όλη τη χώρα Δήμοι, αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κατασκευαστές κτηρίων γραφείων και άλλες μεγάλες εταιρίες επενδύουν συνέχεια στην κατασκευή σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σύντομα ξεκινούν και οι επενδύσεις στα δίκτυα 5G και το Internet of Things στις επιλεγμένες ρουμανικές πόλεις.                                             

Οι Ρουμάνοι προχωράνε (και) σε αυτόν τον κρίσιμο κλάδο της νέας οικονομίας. Εμείς θα ακολουθήσουμε; Θέλουμε; Μπορούμε;

* Ο κ. Ηλίας Π. Παπαγεωργιάδης είναι διευθύνων σύμβουλος της MORE στη Ρουμανία, Πρόεδρος του Ρουμανικού Συνδέσμου Βιομάζας και Βιοαερίου (ARBIO), εκλεγμένο μέλος του δ.σ. του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Βιοενέργειας (Bioenergy Europe) και Αντιπρόεδρος της Αγροτικής Ομοσπονδίας ProAgro (Ρουμανική ΠΑΣΕΓΕΣ).

Συναντήσεις στην Αθήνα: Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη, 5 ως και 7 Αυγούστου.

Στη Θεσσαλονίκη: 8 και 9 Αυγούστου

Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού: [email protected]