Από τον Απρίλιο ξεκίνησε η χρήση του «έξυπνου» βραχιολιού με στόχο να υπάρξει μείωση των αναμονών στους ασθενείς που απευθύνονται στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), με τον υφυπουργό Υγείας, Μάριο Θεμιστοκλέους, να κάνει λόγο για σημαντική μείωση της αναμονής.
«Έχουμε ήδη τα πρώτα αποτελέσματα. Τώρα εφαρμόζεται σε 11 νοσοκομεία και σε λίγο ξεκινάει και στο ”Αττικόν”. Αυτή τη στιγμή βλέπουμε μια μείωση της αναμονής. Στον Ευαγγελισμό που έχουμε τα πρώτα στοιχεία η αναμονή για τα περιστατικά που δεν είναι επείγοντα -γιατί ένα επείγον περιστατικό θα αντιμετωπιστεί αμέσως- φθάνει και τις 5 ώρες. Να εξηγήσω ότι ένα περιστατικό που φθάνει στα επείγοντα η διαλογή λέει ότι θα πρέπει να εξεταστεί από 4 – 5 διαφορετικές ειδικότητες γιατρών. Έχουμε σημαντική μείωση στην αναμονή».
Σχετικά με τις περαιτέρω βελτιωτικές ενέργειες στα ΤΕΠ ο υπουργός ανέφερε στο MEGA:
«Πέρα από το βραχιολάκι αυτό που έχει αλλάξει τα τμήματα των επειγόντων περιστατικών τον τελευταίο χρόνο, έχουμε καλύτερη κτιριακή υποδομή κι αυτό θα επεκταθεί σε όλα τα νοσοκομεία, γιατί ανακαινίζονται όλα τα τμήματα επειγόντων περιστατικών. Έχουμε καλύτερη οργάνωση. Έχουμε τους εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού και έχουμε προσλάβει και αρκετό προσωπικό στα επείγοντα».
Όσον αφορά την αξιολόγηση των υπηρεσιών αυτών από τους πολίτες ο κ. Θεμιστοκλέους επεσήμανε:
«Ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα, όλοι όσοι νοσηλεύονται στα δημόσια νοσοκομεία λαμβάνουν μετά από κάποιες μέρες από την έξοδό τους ένα SMS με ένα σύνδεσμο και σε 3 λεπτά συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο με 35 ερωτήσεις. Η αξιολόγηση αυτή δεν είναι καταγραφή γνώμης, είναι εργαλείο διοίκησης. Αν σε ένα νοσοκομείο οι ασθενείς που εξέρχονται λένε ότι η καθαριότητα δεν είναι ικανοποιητική, αυτό το βλέπει ο διοικητής του νοσοκομείου και θα πρέπει να δράσει άμεσα για να διορθωθεί. Αν δεν διορθωθεί είναι συνδεδεμένο με την αξιολόγησή του ως διοικητή κι αν αυτό είναι επαναλαμβανόμενο μπορεί να φθάσει και στην παύση του διοικητή».
Για την κατάσταση που παρουσιάζει το σύστημα υγείας εν μέσω τουριστικής περιόδου στα νησιά ο Μάριος Θεμιστοκλέους δήλωσε «έχουμε φέτος καλύτερη εικόνα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».
Τις αναφορές που κάνουν οι πολίτες για καθυστερημένες διανομές των ακριβών φαρμάκων μέσω του ΕΟΠΥΥ ο υπουργός εξήγησε πως «κάποια προβλήματα που παρατηρούνται σε συγκεκριμένες περιοχές είναι επειδή έχουμε πολύ μεγάλη συμμετοχή του κόσμου. Αυτό σίγουρα θα λυθεί».
Για τη νέα τηλεφωνική γραμμή του υπουργείου Υγείας το 1566 ο κ. Θεμιστοκλέους επεσήμανε ότι «είναι ο τρόπος για να κάνουμε το ΕΣΥ πιο προσβάσιμο σε όλους».
«Το 1566 αφορά όλες τις ερωτήσεις εκτός από ιατρικές. Για παράδειγμα, αν θέλει κάποιος να κλείσει ραντεβού σε ενδοκρινολόγο στην Αττική θα τον βοηθήσει το 1566. Είναι 24ωρη γραμμή και έχει δεχθεί μέχρι στιγμής χιλιάδες κλήσεις από τους πολίτες».