Για τη χρησιμότητα αλλά και τη μεγάλη συμμετοχή των πολιτών, που ξεπερνά το 30%, στο axiologisi.esy.gov.gr μίλησε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.
Ο κ. Θεμιστοκλέους αρχικά, σημείωσε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6: «Για πρώτη φορά με έναν πολύ συστηματικό τρόπο θα δοθεί ο λόγος στους ασθενείς. Θα δοθεί ο λόγος σε αυτούς που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του νοσοκομείου, που έχουν νοσηλευτεί, που έχουν ζήσει το νοσοκομείο (…). Τον λόγο οι πολίτες οργανωμένα όχι, δεν τον είχαν ποτέ στο παρελθόν. Είτε εκφραζόταν, ως παράπονο, μεμονωμένες περιπτώσεις που πολλές φορές χάνονταν, είτε εντός νοσοκομείου, είτε στο υπουργείο και δεν υπήρχε ένας συστηματικός τρόπος καταγραφής ή έμενε μόνο μία εικόνα από κακές εντυπώσεις, χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε σε τι έκταση είναι αυτές. Αυτό που αλλάζει είναι ότι πλέον όσοι νοσηλεύονται σε ένα δημόσιο νοσοκομείο, το πρόγραμμα δεν είναι πιλοτικό, είναι για όλα τα νοσοκομεία. Και όπως το είπατε και εσείς, 5 ημέρες μετά το εξιτήριο θα λαμβάνουν ένα SMS, με ένα σύνδεσμο. Και πατώντας πάνω σε αυτόν τον σύνδεσμο, εκεί θα υπάρχουν 35 ερωτήσεις, πολύ στοχευμένες (…)».
Και συμπλήρωσε «Αυτή η αξιολόγηση δεν είναι καταγραφή γνώμης, ούτε δημοσκόπηση. Είναι πλέον εργαλείο διοίκησης. Είναι συνδεδεμένο με την αξιολόγηση των διοικητών των νοσοκομείων. Καθημερινά στέλνονται τα SMS και έχουμε τις απαντήσεις των ασθενών. Αυτή τη στιγμή η συμμετοχή ξεπερνάει το 30%, κάτι πολύ καλό για αρχή. Και με το που δημιουργηθεί ένας ικανός αριθμός υπολογίζουμε μέσα με τέλος Σεπτεμβρίου, θα μπορεί κανείς να γνωρίζει τι γίνεται. Για παράδειγμα, για την καθαριότητα των νοσοκομείων, αν οι ασθενείς που έχουν νοσηλευτεί στο νοσοκομείο τους τελευταίους 1 με 2 μήνες, λένε όλοι ότι δεν είναι ευχαριστημένοι με την καθαριότητα, ο διοικητής του νοσοκομείου πρέπει να δράσει άμεσα και να το διορθώσει. Αν δεν το διορθώσει μπορεί να φτάσουμε και σε ποινή, μπορεί να φτάσουμε μέχρι και την παύση του διοικητή. Για αυτό και είναι εξαιρετικά σημαντικό και είναι εργαλείο διοίκησης από εμάς.
Είναι εργαλείο βοηθητικό στο Διοικητή του νοσοκομείου να παίρνει μια ρεαλιστική και πραγματική εικόνα σε πραγματικό χρόνο από το νοσοκομείο του και τα αποτελέσματα αυτά θα ανακοινώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να γνωρίζουν και οι ασθενείς και οι πολίτες σε ποια κατάσταση βρίσκονται τα νοσοκομεία μας. Αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει και έχουν σταλεί τα πρώτα SMS σε αυτές τις 10 μέρες. Για να έχουμε όμως, σαφή αποτελέσματα, θα χρειαστούμε κάποιες μέρες ακόμα. Διότι, για να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα από ένα νοσοκομείο πρέπει να έχουμε ένα ικανό αριθμό και πάνω για να μπορούμε να το αξιολογήσουμε».
Παράλληλα, ως προς το αν η πλατφόρμα axiologisi.esy.gov.gr είναι διαθέσιμη και αν μπορεί να μπει και κάποιος μη ασθενής και να τη δει, επισήμανε «Όχι. Για να μπορέσεις να μπεις και να απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο πρέπει να έχεις νοσηλευτεί. Για να μπορέσει δηλαδή, κάποιος να μπει στην πλατφόρμα, χρειάζεται να βάλει το ΑΜΚΑ του. Αν βάλει το ΑΜΚΑ του και το σύστημα δει ότι έχει νοσηλευτεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα, θα μπορέσει να αξιολογήσει».