Odyssey: Το νέο μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης της startup που προσφέρει 3D διαδραστικά περιβάλλοντα
Shutterstock
Shutterstock
TechCrunch

Odyssey: Το νέο μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης της startup που προσφέρει 3D διαδραστικά περιβάλλοντα

Η Odyssey, μια startup εταιρεία που ιδρύθηκε από τους πρωτοπόρους της οδήγησης χωρίς οδηγό Όλιβερ Κάμερον και Τζεφ Χοκ, ανέπτυξε ένα μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης που επιτρέπει στους χρήστες να «αλληλεπιδρούν» με τα streaming βίντεο.

Όπως αναφέρει το TechCrunch, διαθέσιμο στο διαδίκτυο σε ένα «πρώιμο demo», το μοντέλο παράγει και μεταδίδει καρέ βίντεο κάθε 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μέσω βασικών χειριστηρίων, οι θεατές μπορούν να εξερευνήσουν περιοχές μέσα σε ένα βίντεο, παρόμοια με ένα βιντεοπαιχνίδι με τρισδιάστατη απεικόνιση.

«Δεδομένης της τρέχουσας κατάστασης του κόσμου, μιας εισερχόμενης ενέργειας και ενός ιστορικού καταστάσεων και ενεργειών, το μοντέλο προσπαθεί να προβλέψει την επόμενη κατάσταση του κόσμου», εξηγεί η Odyssey σε μια ανάρτηση στο blog.

«Η ισχύς αυτού είναι ένα νέο μοντέλο κόσμου, το οποίο επιδεικνύει δυνατότητες όπως η δημιουργία εικονοστοιχείων που μοιάζουν ρεαλιστικά, η διατήρηση της χωρικής συνέπειας, η εκμάθηση ενεργειών από βίντεο και η παραγωγή streaming βίντεο για 5 λεπτά ή περισσότερο».

Πολλές startup επιχειρήσεις και εταιρείες μεγάλης τεχνολογίας κυνηγούν τα παγκόσμια μοντέλα, όπως η DeepMind, η World Labs του σημαντικού ερευνητή Τεχνητής Νοημοσύνης Fei-Fei Li, η Microsoft και η Decart. Πιστεύουν ότι τα παγκόσμια μοντέλα θα μπορούσαν μια μέρα να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία διαδραστικών μέσων, όπως παιχνίδια και ταινίες, και να τρέξουν ρεαλιστικές προσομοιώσεις, όπως περιβάλλοντα εκπαίδευσης για ρομπότ.

Ωστόσο, οι δημιουργοί έχουν ανάμεικτα συναισθήματα για την εν λόγω τεχνολογία. Μια πρόσφατη έρευνα του Wired διαπίστωσε ότι στούντιο παιχνιδιών όπως η Activision Blizzard, η οποία έχει απολύσει δεκάδες εργαζόμενους, χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να μειώσουν τις δαπάνες και να καταπολεμήσουν τη φθορά.

Και μια μελέτη για το 2024 που ανατέθηκε από το Animation Guild, ένα συνδικάτο που εκπροσωπεί τους animators και τους σκιτσογράφους του Χόλιγουντ, εκτίμησε ότι πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας στον κινηματογράφο, την τηλεόραση και τα κινούμενα σχέδια με έδρα τις ΗΠΑ θα διαταραχθούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη τους επόμενους μήνες.

Από την πλευρά της, η Odyssey δεσμεύεται να συνεργαστεί με τους δημιουργικούς επαγγελματίες - όχι να τους αντικαταστήσει.

Επίσης, το demo της Odyssey είναι λίγο πρόχειρο, κάτι που η εταιρεία αναγνωρίζει στην ανάρτησή της.

Τα περιβάλλοντα που δημιουργεί το μοντέλο είναι θολά και παραμορφωμένα, και ασταθή με την έννοια ότι οι διατάξεις τους δεν παραμένουν πάντα ίδιες. Περπατήστε προς τα εμπρός προς μια κατεύθυνση για λίγο ή γυρίστε και το περιβάλλον μπορεί ξαφνικά να φαίνεται διαφορετικό.

Αλλά η εταιρεία υπόσχεται να βελτιώσει γρήγορα το μοντέλο, το οποίο μπορεί επί του παρόντος να μεταδίδει βίντεο με ταχύτητα έως και 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο από συστάδες GPU Nvidia H100 με κόστος 1 έως 2 δολάρια ανά «ώρα χρήστη».

Σημειώνεται ότι, η Odyssey ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση από πολλά εργαστήρια Τεχνητής Νοημοσύνης στο χώρο της μοντελοποίησης του κόσμου. Σχεδίασε ένα σύστημα κάμερας 360 μοιρών, τοποθετημένο σε σακίδιο πλάτης, για να καταγράφει τοπία του πραγματικού κόσμου, τα οποία η Odyssey πιστεύει ότι μπορούν να χρησιμεύσουν ως βάση για μοντέλα υψηλότερης ποιότητας από τα μοντέλα που εκπαιδεύονται αποκλειστικά σε δημόσια διαθέσιμα δεδομένα.

Μέχρι σήμερα, η Odyssey έχει συγκεντρώσει 27 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των EQT Ventures, GV και Air Street Capital. Ο Ed Catmull, ένας από τους συνιδρυτές της Pixar και πρώην πρόεδρος της Walt Disney Animation Studios, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της startup.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Odyssey δήλωσε ότι εργάζεται πάνω σε λογισμικό που επιτρέπει στους δημιουργούς να φορτώνουν σκηνές που δημιουργούνται από τα μοντέλα της σε εργαλεία όπως το Unreal Engine, το Blender και το Adobe After Effects, ώστε να μπορούν να επεξεργαστούν με το χέρι.