Τα στελέχη της Meta συζητούν την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρώπη.
Meta: Υπό συζήτηση η απαγόρευση πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρώπη
AP Photo/Tony Avelar
AP Photo/Tony Avelar

Meta: Υπό συζήτηση η απαγόρευση πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρώπη

Τα στελέχη της Meta συζητούν την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρώπη.

Η Meta διερευνά αλλαγές στην πολιτική της σχετικά με την εξατομικευμένη και πολιτική διαφήμιση για τους χρήστες στην Ευρώπη, καθώς στοχεύει να περιορίσει τον αντίκτυπο των επερχόμενων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις διαφημιστικές της δραστηριότητες.

Τα στελέχη της Meta συζητούν την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρώπη, λόγω των ανησυχιών ότι το Facebook και το Instagram δεν θα μπορέσουν να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς της ΕΕ που στοχεύουν στις διαδικτυακές εκστρατείες, ανέφεραν οι Financial Times την Πέμπτη.

Για την ακρίβεια, υπάρχει ο φόβος ότι ο ορισμός των πολιτικών διαφημίσεων σύμφωνα με τα σχέδια της ΕΕ θα είναι τόσο ευρύς που θα είναι ευκολότερο να αρνηθούν όλες τις πληρωμένες πολιτικές εκστρατείες στις ιστοσελίδες της εταιρείας, ανέφερε το δημοσίευμα, επικαλούμενο δύο άτομα που είναι ενήμερα για τις συζητήσεις.

Στο μεταξύ, δημοσίευμα της Wall Street Journal αναφέρει ότι η Meta μπορεί να επιτρέψει στους Ευρωπαίους χρήστες του Facebook και του Instagram να εξαιρεθούν από ορισμένες εξατομικευμένες διαφημίσεις και να προσφέρει μια έκδοση των υπηρεσιών της που θα τους στοχεύει μόνο με διαφημίσεις που βασίζονται σε ευρείες κατηγορίες.

Η Κομισιόν προειδοποίησε τον περασμένο Δεκέμβριο τη Meta ότι παραβιάζει τους αντιμονοπωλιακούς νόμους της ΕΕ επιβάλλοντας αθέμιτους όρους συναλλαγών σε ανταγωνιστικές διαδικτυακές υπηρεσίες αγγελιών που διαφημίζονται στο Facebook και το Instagram.

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν τον Φεβρουάριο σε αυστηρότερους κανόνες για τη στοχευμένη πολιτική διαφήμιση, με στόχο την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης κατά τη διάρκεια των εκλογών.

Οι κανόνες που έχουν προταθεί απαιτούν από τους αμερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς να παρέχουν περισσότερα δεδομένα σχετικά με τις στοχευμένες πολιτικές διαφημίσεις τους και επιβάλλουν πρόστιμα έως και 4% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους για παραβάσεις.