Τα μυστικά των branded κατοικιών
Shutterstock
Shutterstock
Real Estate

Τα μυστικά των branded κατοικιών

Η νέα τάση της αγοράς ακινήτων, την οποία, εσχάτως ανακαλύπτουν οι developers στην Ελλάδα, ακούει στο όνομα branded κατοικίες. Τι σημαίνει ακριβώς αυτός ο όρος; Όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της, η συμβουλευτική εταιρία ακινήτων Savills, ενώ δεν υπάρχει ενιαίος ορισμός για τη branded κατοικία, πρόκειται, κατά βάση, για ένα οικιστικό ακίνητο που συνδέεται συνήθως, με βάση τον σχεδιασμό του και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με ένα διεθνές εμπορικό σήμα, όπως Marriott, Four Seasons, Accor κ.α.

Αυτού του είδους τα ακίνητα απευθύνονται, όπως εξηγούν οι αναλυτές, στην αυξανόμενη, παγκοσμίως, κατηγορία των ατόμων ιδιαίτερα υψηλής εισοδηματικής κατηγορίας και των αγοραστών δεύτερης κατοικίας, οι οποίοι επιθυμούν να περάσουν περισσότερο χρόνο, σε σχέση με τις τυπικές καλοκαιρινές διακοπές, σε μία εξοχική κατοικία.

Κι αυτό λόγω και της δυνατότητας για τηλεργασία που έχει καθιερωθεί ύστερα από την εκδήλωση της πανδημίας με αποτέλεσμα αυτού του είδους οι ιδιοκτησίες να τείνουν να αποκτούν χαρακτηριστικά πρώτης κατοικίας.

Δεν είναι τυχαίο ότι το έργο στο Ελληνικό θα διαθέτει branded κατοικίες, κάτι που προβλέπει η συμφωνία της Lamda Development με την Orilina Properties που έχει ως αντικείμενο επένδυση 70 εκατ. ευρώ. Η οικιστική, δηλαδή, ανάπτυξη της Orilina θα προβλέπει τη δημιουργία branded κατοικιών και διαμερισμάτων που θα διαθέτουν θέα στη θάλασσα και θα είναι υπό τη διαχείριση του brand που θα διαχειρίζεται την ιδιωτική λέσχη που θα αποτελεί βασικό κομμάτι της επένδυσης.

Πιονέρο βέβαια, των branded διαμερισμάτων στην Ελλάδα αποτελεί η ΤΕΜΕΣ που έχει δημιουργήσει στο Costa Navarino τις πολυτελείς κατοικίες «The residences at the Westin Resort».

Πρόκειται για πολυτελή διαμερίσματα που διαχειρίζεται ο όμιλος Marriott. Μάλιστα, όσοι επενδύσουν στα συγκεκριμένα ακίνητα λαμβάνουν εγγυημένη επένδυση τα πρώτα πέντε χρόνια. Σύμφωνα με το μοντέλο του Costa Navarino, οι ιδιοκτήτες των εν λόγω ακινήτων, μπορούν να τις ιδιοχρησιμοποιούν για οκτώ εβδομάδες, ετησίως, εκτός από την τουριστική περίοδο υψηλής ζήτησης.

Το υπόλοιπο χρονικό διάστημα λαμβάνουν ετήσιο εισόδημα που προέρχεται από την αξιοποίηση, για 18 έτη, των διαμερισμάτων που αποτελούν ουσιαστικά μέρος των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων.

Τέτοιου είδους ακίνητα και συγκεκριμένα 178 στον αριθμό θα διαθέτει και το «1Hotels & Homes Elounda Hills» που θα ανοίξει το 2025 και αποτελεί συνεργασία της επενδυτικής εταιρείας Mirum Hellas και της SH Hotels & Resorts στην οποία ανήκει η 1Hotels.

Η συγκεκριμένη κατηγορία του real estate, όπως αναφέρει η Savills, αποτελεί, ουσιαστικά, ένα νέο προϊόν των ξενοδοχειακών ομίλων με στόχο να διαφοροποιήσουν το μίγμα των υπηρεσιών τους. Οι branded κατοικίες όμως, έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ανθεκτικές έναντι των συνεχών μεταβολών που έχει προκαλέσει η πανδημία που έχει αλλάξει την έννοια του κατοικείν και τις απαιτήσεις των ενοίκων. Υπολογίζεται ότι τα τελευταία 10 χρόνια, η συγκεκριμένη κατηγορία ακινήτων εμφανίζει αύξηση άνω του 150%, ενώ τα νέα projects που σχεδιάζονται έχουν διπλασιάσει το προσφερόμενο απόθεμα.

Βέβαια, οι επενδύσεις σε «επώνυμες» κατοικίες συνήθως πραγματοποιούνται σε πόλεις όπου αποτελούν προορισμό ιδιαίτερα εύπορων ατόμων. Γι’ αυτό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το ζητούμενο για τη Ελλάδα είναι να καταφέρει να ενισχύσει, μέσω επενδύσεων, την ελκυστικότητά της ως χώρα για ανώτερης και ανώτατης εισοδηματικής κατηγορίας άτομα.