Κοινωνικές ταινίες στις νέες κυκλοφορίες, «ο Νονός» στις επανεκδόσεις

Κοινωνικές ταινίες στις νέες κυκλοφορίες, «ο Νονός» στις επανεκδόσεις

Το έγκλημα, η τιμωρία, η κοινωνία, είναι οι θεματικές των ταινιών που προβάλλονται από τις 26 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους. Στις επανεκδόσεις «Ο Νονός» (The Godfather, 1972) του Φράνσις Κόπολα, ταινία που εδράζεται σε μία από τις σημαντικότερες στιγμές του νέου αμερικάνικου σινεμά, και κυκλοφορεί με ψηφιακή κόπια 4K high definition. Ο Κόπολα ξετυλίγει μεν μια ιστορία για το έγκλημα, επικεντρώνεται δε, στην ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της, αλλά και τα όρια που δεν υπάρχουν.

Στις νέες κυκλοφορίες περιλαμβάνεται και μία ταινία για παιδιά – ως είθισται – το animation «Μπάντι ο Ροκ Σταρ 3» με τον κεντρικό ήρωα να μετέχει σε νέες μουσικές περιπέτειες.

The Killer

Πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας έκανε το νέο θρίλερ του Νταίηβιντ Φίντσερ με τίτλο «The Killer», μία ταινία με συγκεκριμένη χρωματική γκάμα, ταχύτητα, νυχτερινά πλάνα και υποδείξεις, μιας και επαναλαμβάνεται η φράση «μείνε πιστός στο σχέδιό σου».

Ποιο είναι το σχέδιο; Ένας εκτελεστής αναλαμβάνει να «πολεμήσει» τα αφεντικά του μετά από μία παρ’ ολίγον επιτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του. «Οδηγίες» που του απευθύνουν προκειμένου να επιβιώσει από το ανθρωποκυνηγητό που έχει εξαπολυθεί είναι οι εξής «μην εμπιστεύεσαι κανέναν. […] Προλάμβανε. Μην αυτοσχεδιάζεις. […] Η μόνη μάχη είναι η πληρωμένη. […] Ρώτα τον εαυτό σου ''τι έχω να κερδίσω;''. […] Η συμπόνοια είναι αδυναμία».

Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο γαλλικό graphic novel των Ματζ και Λικ Ζακαμόν, το οποίο ο Φίντσερ ήθελε να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη από το 2007. Το κατάφερε τώρα, με το Netflix να βρίσκεται στην παραγωγή.

Ένα καινούργιο αύριο 

Πώς μεταβάλλεται ο τρόπος που οι σκηνοθέτες κάνουν κινηματογράφο, καθώς και η ματιά τους, στο πλαίσιο μιας ταχέως μεταβαλλόμενης κινηματογραφικής βιομηχανίας; Είναι ένα από τα ζητήματα που θέτει η ταινία «Ένα καινούργιο αύριο» του Νάνι Μορέτι.

Ο ίδιος πρωταγωνιστεί στην ταινία, υποδύεται έναν Ιταλό σκηνοθέτη που προσπαθεί να γυρίσει τη νέα ταινία του, πολιτικού περιεχομένου, ενώ ο γάμος του είναι σε κρίση και πιθανόν να διαλυθεί («θέλω ν’ αφήσω τον Τζιοβάννι αλλά ποτέ δεν βρίσκω την κατάλληλη στιγμή»), ο παραγωγός του είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και η ταινία κινδυνεύει να ακυρωθεί. «Θέλω να γράψω την ιστορία με τα ''αν''», δηλώνει. 

Aντίπαλος

«Ξαφνικά, ο άνδρας μου γύρισε σπίτι γεμάτος αίμα. Είχαμε πάθει σοκ, τα κορίτσια έκλαιγαν. Του είπα ότι έπρεπε να φύγουμε» είναι μέρος της αφήγησης που περιλαμβάνεται στην ταινία «Αντίπαλος» του γεννημένου στο Ιράν και με έδρα στη Σουηδία, Μιλάντ Αλαμί.

Η ταινία, που είναι η επίσημη υποβολή της Σουηδίας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, έχει ως πρωταγωνιστή τον Πέιμαν Μαάντι (τον είχαμε δει στην ταινία «Ένας Χωρισμός») στο ρόλο ενός πάλαι ποτέ πρωταθλητή της πάλης ο οποίος μεταναστεύει με την οικογένειά του από το Ιράν για να αποφύγει τις συνέπειες μιας επώδυνης φήμης εις βάρους του. Μόνο που το παρελθόν δεν διαγράφεται, επανέρχεται στον νέο τόπο διαμονής με την οικογένειά του, σε ένα ξενοδοχείο προσφύγων στο σουηδικό βορά. Ποια τα προβλήματα που ανακύπτουν με την επάνοδο του παρελθόντος;

Πορεία προς την Ρώμη 

Γυρίσματα στη σύγχρονη Ιταλία, σπάνιο αρχειακό υλικό, σκηνές από κλασικές ιταλικές ταινίες, αφήγηση από την Ιταλίδα ηθοποιό Άλμπα Ρορβάχερ περιλαμβάνει το ντοκιμαντέρ του Μαρκ Κάζινς, «Πορεία προς τη Ρώμη» η κυκλοφορία του οποίου στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες συμπίπτει χρονικά με την επέτειο του ΟΧΙ.

Η σκηνοθετική ματιά του Κάζινς ξετυλίγει την άνοδο του ιταλικού φασισμού και εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους ο φασισμός –διαχρονικά– παρεισφρέει στη ζωή· «Το 1922 ο φασισμός προσπάθησε να ξαναγράψει την Ιστορία» είναι μία από τις πρώτες φράσεις του ντοκιμαντέρ. 

Πηγή κεντρικής φωτ.: Facebook/ The Godfather