«Αξιολόγηση σημαίνει δύο πράγματα: Πρώτον, επιβράβευση του καλού και, δεύτερον, κινητροδότηση του «όχι και τόσο καλού» να βελτιωθεί», αναφέρει ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους σε συνέντευξή του.
Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Βραδυνή της Κυριακής, ο κ. Θεμιστοκλέους τόνισε ότι: «Η αξιολόγηση ενός συστήματος υπηρεσιών υγείας, επομένως, δεν μπορεί να γίνεται από τον ίδιο του τον εαυτό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Θεμιστοκλέους, συμπληρώνοντας πως τον κυρίαρχο λόγο σε αυτήν θα έχουν οι ασθενείς.
«Είναι θεμελιώδες», τονίζει, «να ακούμε τους ίδιους τους πολίτες, όχι μόνο στα λόγια, αλλά με μετρήσιμα και συστηματικά εργαλεία για να γίνουμε καλύτεροι».
Αναφερόμενος στη δημιουργία της νέας τηλεφωνικής γραμμής «1566», στην οποία θα απευθύνονται οι πολίτες, για θέματα που αφορούν την εξυπηρέτησή τους από το Σύστημα Υγείας, αναφέρει ότι «έρχεται να καλύψει ένα κρίσιμο κενό στην καθημερινή επαφή του πολίτη με το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Πρόκειται για έναν νέο τετραψήφιο αριθμό, ο οποίος θα λειτουργήσει από τον Ιούλιο και θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να καλούν δωρεάν, για να λάβουν καθοδήγηση και συμβουλές, για οποιοδήποτε διαδικαστικό ή πρακτικό ζήτημα σχετίζεται με τη δημόσια υγεία, από τις δομές και τις συνταγογραφήσεις, μέχρι το κόστος φαρμάκων ή τον προγραμματισμό επισκέψεων.
»Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η γραμμή δεν θα παρέχει διαγνώσεις ή ιατρικές οδηγίες, αλλά θα αποτελεί ένα κέντρο πληροφόρησης που θα ενισχύει τα υφιστάμενα κανάλια επικοινωνίας. Όπως είπε και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, πρόκειται για μια σημαντική βοήθεια στους πολίτες, ιδιαίτερα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν σύνθετες ή ασαφείς διαδικαστικές ανάγκες. Το ΕΣΥ πρέπει να είναι προσβάσιμο, άμεσο, φιλικό, διαφανές και λειτουργικό. Για όλους», καταλήγει ο κ. Θεμιστοκλέους.