Με τη λειτουργιά των Ψηφιακών Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας, οι ανάπηροι θα πάψουν να ταλαιπωρούνται τόνισε ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ ο υπουργός εξήγησε ότι όλες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά από την αίτηση μέχρι και την πιστοποίηση της αναπηρίας και πως θα απαιτείται μόνο μια επίσκεψη γα τη γνωμάτευση των ιατρών.
Ο κ. Χατζηδάκης είπε ακόμη ότι οι ανάπηροι θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη γνωμάτευση που θα εκδίδεται με ηλεκτρονική αίτηση, για όλες τις επιπλέον παροχές του Δημόσιου, όπως για τη σύνταξη ή τη χορήγηση επιδόματος.
«Από εδώ και πέρα αλλάζουν πολλά στην καθημερινότητα των συνανθρώπων μας με αναπηρία και, μάλιστα, προς το καλύτερο. Όπως εύστοχα σημείωσε και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, τα ΚΕΠΑ είχαν καταλήξει να είναι Κέντρα Περιφρόνησης Αναπήρων. Ερχόμαστε, λοιπόν, και το αλλάζουμε αυτό», ανέφερε ο υπουργός.
Όπως ανέφερε ο υπουργός πρώτον, πλέον όλα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Δεν θα χρειάζεται ένας πολίτης να επισκέπτεται τα ΚΕΠΑ τρεις και τέσσερις φορές για να πιστοποιήσει την αναπηρία του, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Από σήμερα θα πηγαίνει μόνο μία φορά την ημέρα της εξέτασής του από την επιτροπή γιατρών.
Δεύτερον, θα υπάρχει μία ενιαία ιατρική γνωμάτευση για την αναπηρία. «Οι συνάνθρωποί μας με αναπηρία θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη γνωμάτευση αυτή που θα βγαίνει, μέσω της ηλεκτρονικής αίτησης, για όλες τις επιπλέον παροχές του Δημοσίου, όπως σύνταξη, επίδομα, κ.ά.», εξήγησε ο υπουργός Εργασίας.
Τρίτον, καταργείται το παράβολο των 46 ευρώ για κάθε αίτηση του ανάπηρου και η διαδικασία θα γίνεται, πλέον, δωρεάν.
Τέταρτον, με τη δημιουργία της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας διευκολύνονται περαιτέρω οι πολίτες, αλλά και η πολιτεία, καθώς εκεί θα συγκεντρώνονται σταδιακά όλες οι λειτουργίες που ενδιαφέρουν τα Άτομα με Αναπηρία.
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ο εκσυγχρονισμός των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας είναι στόχος της κυβέρνησης εδώ και ενάμιση χρόνο. Όπως επεσήμανε, «η κυβέρνηση αυτή δεν μένει στα λόγια, προχωράει με μέτρα και παρεμβάσεις».
Ο υπουργός Εργασίας πρόσθεσε πως ήδη έχει υλοποιηθεί σειρά πρωτοβουλιών εκσυγχρονισμού, όπως τα ηλεκτρονικά ραντεβού, που, μέχρι στιγμής, έχουν κλειστεί πάνω από 500.000, το τέλος των επαναλαμβανόμενων πιστοποιήσεων αναπηρίας για μη αναστρέψιμες ασθένειες (π.χ. ακρωτηριασμοί) και η μετεγκατάσταση των ΚΕΠΑ στη Θεσσαλονίκη σε νέες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις.
«Ωστόσο, δεν μένουμε σε αυτά, συνεχίζουμε την προσπάθεια με τη θέσπιση της Κάρτας Αναπηρίας, ξεκινώντας σταδιακά από την 1η Νοεμβρίου, με τον Προσωπικό Βοηθό για τα Άτομα με Αναπηρία, ώστε να εντάσσονται ομαλά στην οικονομική ζωή, με την αναμόρφωση του Ειδικού Σώματος Ιατρών (ΕΣΙ) των ΚΕΠΑ, με την ένταξη γιατρών και από τον ιδιωτικό τομέα, για να αυξηθεί ο αριθμός των γιατρών και με τη μεταφορά των ΚΕΠΑ από την Πειραιώς στο ΣΕΦ, σε καινούργιες εγκαταστάσεις με σύγχρονες υποδομές», υπογράμμισε.