Δ. Καιρίδης: Ο κ. Σπίρτζης είχε κάνει κομματικό παραμάγαζο τη ΡΑΣ

Δ. Καιρίδης: Ο κ. Σπίρτζης είχε κάνει κομματικό παραμάγαζο τη ΡΑΣ

«Ο κ. Σπίρτζης έχει καταφερθεί εναντίον των ανεξάρτητων αρχών, όμως τις ανεξάρτητες αρχές μας τις επιβάλλει η Ευρώπη. Άρα χρειαζόμαστε μια ανεξάρτητη αρχή αγοράς Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να ελέγχει την ασφάλεια. Τι έκανε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος θέλει να τις παρακάμψει; Τις έκανε κομματικό παραμάγαζο» τόνισε ο βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά το μέλος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στην οποία έχει μεταφερθεί το θέμα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, ο κ. Σπρίτζης «πήρε μία υπάλληλο του ΕΦΚΑ χωρίς καμία εμπειρία από σιδηρόδρομο και την έκανε πρόεδρο της αρχής. Πήρε αντιπρόεδρο ένα κομματικό στέλεχος των ΑΝΕΛ και πήρε γενικό διευθυντή της αγοράς, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ».

Αναφερόμενος στο σύστημα τηλεδιοίκησης ο κ. Καιρίδης «υπήρξε σύστημα τηλεδιοίκησης. Σύστημα το οποίο λειτουργούσε πριν και μετά το τραγικό συμβάν. Εκείνη τη μέρα πέρασαν περίπου 30 τρένα από το σταθμό της Λάρισας που χάραξαν πορεία ηλεκτρονικά» και πρόσθεσε πως «το 31ο το μοιραίο τρένο δυστυχώς χάραξε πορεία, επιλογή του σταθμάρχη και γι’ αυτό ελέγχεται χειροκίνητα με λάθος τρόπο και στη συνέχεια, παρόλο που το σύστημα έδειχνε το λάθος, δεν το συμβουλεύτηκε – ούτε ακολούθησε τα διάφορα πρωτόκολλα ασφαλείας στα οποία έχει ΟΣΕ, τις τηλεπικοινωνίες δηλαδή με τους μηχανοδηγούς των τρένων, γιατί παραβιάστηκε το κόκκινο και ούτω καθεξής».

Ο ίδιος πρόσθεσε, μεταξύ άλλων:

  • «Παιχνίδι με τις λέξεις κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, νομίζω, ο οποίος επιχειρεί να μας πει ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης. Και ο κύριος Γεραπετρίτης μάλιστα προκάλεσε την αντιπολίτευση να πάνε όλοι μαζί στη Λάρισα, όπως πήγε ο ίδιος – και όχι σε παρακείμενα κτίσματα, όπως πήγε ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας σήμερα το πρωί»
  • Το σύστημα που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2014 και καθυστέρησε πάρα πολύ την περίοδο ’16 – ’19 και δεν προχώρησε και τώρα θα ολοκληρωθεί, θα δώσει το νέο σύγχρονο, υπερσύγχρονο να πούμε ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
  • Εμείς τώρα, από το Νοέμβριο του ’22 λειτουργούμε ένα τοπικό σύστημα πέριξ του σταθμού της Λάρισας, περίπου 8,5 χιλιομέτρων, όπως έχουμε πει, το οποίο δίνει συγκεκριμένες δυνατότητες ηλεκτρονικής χάραξης πορείας χωρίς λάθος. Αυτό το σύστημα δεν χρησιμοποιήθηκε. Κακώς.

Όπως σημείωσε αυτό «το επιβάλλει ο κανονισμός. Δεν το χρησιμοποίησε. Αφού έκανε το λάθος, πάτησε το λάθος κουμπί, το κλειδί που δεν γύρισε και αφού (δεν γύρισε το κλειδί), δεν το συμβουλεύτηκε, ενώ φαίνεται στον πίνακα το λάθος».

Απαντώντας στο επιχείρημα ότι επί ΣΥΡΙΖΑ τηλεδιοίκησης που κάλυπτε 100 και πάνω χιλιόμετρα γύρω από τον σταθμό της Λάρισας, όταν είχαμε μονή γραμμή, σημείωσε πως «είναι ένα σύστημα το οποίο κάηκε το ’15. Ο Σπίρτζης δεν έκανε τίποτα για να το ανατάξει. Το 2019 καταστράφηκε ολοσχερώς και εμείς φέραμε αυτό το τοπικό τον Οκτώβριο ’22 – ’23. Τα είπα όλα αυτά και στη Βουλή, αλλά επιμένετε να διαβάζετε μόνο μια περικοπή και όχι ολόκληρη την ανακοίνωση του ΟΣΕ (…) Προφανώς έχουμε πρόβλημα και στη στελέχωση του ΟΣΕ από όπου έχουν φύγει πάρα πάρα πολλοί με συνταξιοδοτήσεις».

«Εκτός από τις διαχειριστικές στο σταθμό αρχείο, εκτός από τις πολιτικές σε ανώτατο επίπεδο ως στρατηγικές επιλογές, υπάρχει και το ενδιάμεσο επίπεδο ευθυνών διοικητικό και εκεί αποκαλύπτεται ο ρόλος της ΡΑΣ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Διότι σύμφωνα με το νόμο και την Ευρωπαϊκή οδηγία η είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων», συμπλήρωσε.

Διαβάστε ακόμα:

Δ. Καιρίδης για Χ. Σπίρτζη: Το αφήγημά του για το σιδηρόδρομο δεν έβγαζε κανένα νόημα