Τo πρόγραμμα του Κυρ. Μητσοτάκη για λιμάνια, Θριάσιο και σιδηρόδρομο

Τo πρόγραμμα του Κυρ. Μητσοτάκη για λιμάνια, Θριάσιο και σιδηρόδρομο

Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη

To πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την ανάπτυξη των λιμένων, για την υλοποίηση του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριάσιου, αλλά και ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που – μεταξύ των άλλων – θα υποστηρίξει δυναμικά την ανάπτυξη και των λιμανιών και του κέντρου διαμετακόμισης παρουσίασε πρόσφατα ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Παράλληλα, ο τομεάρχης ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά αναφερόμενος στο θέμα της μετεξέλιξης του Ελληνικού λιμενικού συστήματος υπογράμμισε ότι τα όποια μοντέλα διαχείρισης επιλεγούν για τα λιμάνια, θα επιλεγούν με βάσει την αποτελεσματικότητα τους.

Τόσο ο κ. Μητσοτάκης, όσο και ο κ. Πλακιωτάκης στρέφουν το βλέμμα τους προς το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο και θεωρούν ως το πλέον αρμόδιο μηχανισμό να καθορίσει με ακρίβεια και μετά από μελέτη τα μοντέλα εκσυγχρονισμού των λιμένων.

Ταυτόχρονα ασκούν έντονη κριτική τόσο στις κυβερνητικές επιλογές, όσο και στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο αν και αρμόδιο για τα λιμάνια, αποδέχθηκε τις αποφάσεις της κυβέρνησης ενώ γνωρίζει ότι το μοντέλο που έχει επιλεγεί δεν πρόκειται να αποφέρει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα αποστερώντας από την εθνική οικονομία σημαντικές και κυρίως πραγματικές επενδύσεις που τόσο χρειάζεται ο τόπος.

Τι είπε ο κ. Μητσοτάκης για λιμάνια, Θριάσιο και σιδηρόδρομους

Λιμάνια

Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησαν πρόσφατα σε ένα μοντέλο υπό-παραχωρήσεων δραστηριοτήτων που αφήνει μεγάλες αμφιβολίες ως προς την αποτελεσματικότητα του.

Εδώ και 4 χρόνια δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος στο θέμα των λιμανιών και παρουσιάζονται σημαντικές καθυστερήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των μαρίνων με τρέχον ενδιαφέρον μόνο για την μαρίνα Αλίμου.

Είναι αναγκαίος ο άμεσος επανακαθορισμός της πολιτικής για τα λιμάνια και τις μαρίνες στην προοπτική της προσέλκυσης επενδύσεων που είναι αναγκαίες και για την τοπική ανάπτυξη και για τον τουρισμό.

Αξιοποίηση και στα υπόλοιπα λιμάνια, του πετυχημένου μοντέλου παραχώρησης που είχε προκρίνει η ΝΔ στον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη.

Θριάσιο

Πρόκειται για μια κομβική επένδυση που βάζει την Ελλάδα στο χάρτη των διεθνών συνδυασμένων μεταφορών

Ένα αναγκαίο έργο πού αποφασίστηκε και σχεδιάστηκε το 2014 επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας. Και που η διαδικασία διαγωνισμού που ακολούθησε η σημερινή κυβέρνηση μετέτρεψε σε οικονομικό, χωροταξικό και ηθικό σκάνδαλο.

Χαρακτηριστικά, η τιμή πώλησης του δικαιώματος δόμησης για το Θριάσιο είναι 10,45 €/μ2, όταν κατά τον σημερινό Υπουργό και τότε πρόεδρο του Τ.Ε.Ε η τιμή πώλησης του αντίστοιχου δικαιώματος δόμησης για το Ελληνικό ήταν 30 φορές υψηλότερη (310 €/μ2).

Παρά την ψήφιση του κυρωτικού νόμου εκκρεμούν καταγγελίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν τελικά το έργο προχωρήσει, θα καταστεί αναγκαία η επαναδιαπραγμάτευση της σχετικής σύμβασης.

Το Θριάσιο αποτελεί κομβικό σημείο για τη χώρα από την άποψη των συνδυασμένων μεταφορών.

Επιπλέον, λόγω της θέσης του, των ειδικών όρων παραγωγής ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων και του ειδικού αδειοδοτικού καθεστώτος, μπορεί – με κατάλληλους χειρισμούς – να εξελιχθεί σε περιφερειακό πεδίο σύγκλισης περιβαλλοντικών πολιτικών και υποδομών.

Σιδηρόδρομοι

Σήμερα πάμε Θεσσαλονίκη με …

Τραίνο: 5:30 ώρες

Λεωφορείο:   5:30 ώρες

Αυτοκίνητο: 4:15 ώρες

Αεροπλάνο: 2 – 2:30 ώρες

Ο λόγος που το ταξίδι με το τραίνο διαρκεί τόσο πολύ είναι οι κακοτεχνίες και η έλλειψη συντήρησης των γραμμών.
Η εγκατάλειψη του υφιστάμενου δικτύου απαξιώνει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες, μειώνει τα έσοδα και αυξάνει το κόστος επαναφοράς του.

Αναβάθμιση και Συντήρηση εθνικού και προαστιακών δικτύων με ΣΔΙΤ επιπέδου υπηρεσιών

Το 2013-14 είχε ετοιμαστεί ένα πρόγραμμα συντήρησης μέσω συμβολαίου επιπέδου υπηρεσιών και ενώ είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του με €100 εκατ., η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το εγκατέλειψε.

Με καταγραφικό τραίνο και ανεξάρτητο πιστοποιητή που ελέγχει την κατάσταση της υποδομής, την απόδοση του αναδόχου, και πιστοποιεί τις διενεργούμενες πληρωμές.

Χρήση προδιαγραφών επιπέδου και ποιότητας των στοιχείων της υποδομής, που θα πιστοποιούνται από ανεξάρτητο πιστοποιητή.

Ο ανάδοχος θα πληρώνεται μόνον όταν η υποδομή θα βρίσκεται εντός των προβλεπόμενων ορίων. Χωρίς μετρήσεις υλικών, χρόνων και άλλα πεδία αιωνίων διαφωνιών.

Τι είπε ο Γιάννης Πλακιωτάκης στο Liberal

Κατά τη διάρκεια κλειστής συζήτησης στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά στην οποία συμμετείχαν και οι κ.κ. Θ. Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ) και Φιλ. Σαχινίδης (ΚΙΝΑΛ), ο κ. Πλακιωτάκης είπε πως η ΝΔ θα εξετάσει αν πρέπει να γίνουν υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα περιφερειακά λιμάνια ή πρέπει να πωληθούν οι οργανισμοί λιμένων, όπως συνέβη στην περίπτωση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Σχολιάζοντας την δήλωση του αυτή στο Liberal, ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι : «Είναι ξεκάθαρο ότι η αποδοχή εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ της κυβερνητικής γραμμής για τα λιμάνια όπως αυτή εκδηλώθηκε με την πρόσφατη ψήφιση του νόμου για τις υπο-παραχωρήσεις δεν μας οδηγεί πουθενά. Σε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα για σοβαρές επενδύσεις στον λιμενικό τομέα.

Το ΤΑΙΠΕΔ γνωρίζει τα αδιέξοδα αυτής της κυβερνητικής γραμμής και ως υπεύθυνο για τα Ελληνικά λιμάνια, όφειλε να έχει ξεκαθαρίσει προς την κυβέρνηση ότι το νομοθέτημα που προωθούσε όχι μόνο δεν προσφέρει καμιά αξιόπιστη λύση, αλλά δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα.

Εμείς», πρόσθεσε, «ως Νέα Δημοκρατία, θα επανεξετάσουμε αυτό το νομικό πλαίσιο και φυσικά τον πρώτο λόγο θα τον έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό θα μας προτείνει ποιο είναι το ιδανικό μοντέλο για το κάθε λιμάνι με βάσει τα δεδομένα του κάθε λιμένα».