H νέα ψηφιακή τράπεζα της Πειραιώς  στοχεύει αρχικά σε 1 εκατ. τριαντάρηδες

H νέα ψηφιακή τράπεζα της Πειραιώς στοχεύει αρχικά σε 1 εκατ. τριαντάρηδες

Μία νέα, ψηφιακή τράπεζα δημιουργεί η Πειραιώς σε στρατηγική συνεργασία με τη Natech, στοχεύοντας καταρχήν σε ένα εκατομμύριο νέους στην ηλικία πελάτες που θα αποτελέσουν σταδιακά και τον πελάτη του μέλλοντος για την Τράπεζα Πειραιώς. Για τον σκοπό αυτό θα επενδύσει μέχρι και 40 εκατ. ευρώ, προσδοκώντας σε ετήσια έσοδα άνω των 50 εκατ. ευρώ από το 2025 και μετά.

Η τράπεζα θέλει να αξιοποιήσει για τον σκοπό αυτό, τη μαγιά των νέων σε ηλικία πελατών της οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τα ψηφιακά μέσα και έχουν ως πρώτη προτεραιότητα την ταχύτητα, καθώς και την τεχνογνωσία και τεχνολογία της Natech. Θα τους δώσει πρόσβαση λοιπόν στη Natech, όπως και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο πελάτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Πειραιώς που θα έχει πλειοψηφικό μερίδιο στο σχήμα με τη Natech, δεν πρόκειται να δημιουργήσει μία συνηθισμένη πλατφόρμα μεταφοράς κεφαλαίων, αλλά μία πλήρη ψηφιακή τράπεζα η οποία θα έχει τραπεζική άδεια και θα εκτελεί τραπεζικές εργασίες, με την εγγύηση του ονόματος και των κεφαλαίων της Τράπεζας Πειραιώς στο πλευρό της. Μάλιστα η πρόθεση είναι το μοντέλο αυτό, να εξαχθεί στο εξωτερικό, αγκαλιάζοντας όλο και περισσότερους πελάτες στο μέλλον.

Προϊόντα και καινοτομίες

Συγκεκριμένα η Τράπεζα Πειραιώς προχωρά σε κοινοπραξία στρατηγικού χαρακτήρα με την εταιρεία Natech Α.Ε. για την ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης καινοτόμου ψηφιακής τράπεζας προς πελάτες στην Ελλάδα και την υπόλοιπη ευρωπαϊκή αγορά για την παροχή χρηματοοικονομικών και τραπεζικών υπηρεσιών.

Η νέα πλατφόρμα BankTech, η οποία συνδυάζει κορυφαία τεχνολογική και τραπεζική τεχνογνωσία, θα παρέχει υπηρεσίες Banking-as-a-Service και την υπηρεσία Buy-Now-Pay-Later, όπως και digital onboarding και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα προς τους καταναλωτές, με ψηφιακό και ευέλικτο τρόπο.

Η εν λόγω πλατφόρμα αναμένεται να ξεκινήσει από τον κλάδο λιανικής, με την Πειραιώς δυνητικά να συνεισφέρει μέχρι και ένα εκατομμύριο πελάτες εξοικειωμένους με τα ψηφιακά μέσα, μειώνοντας σημαντικά κόστος και χρόνο εξυπηρέτησης. Επιπλέον, η αξιοποίηση της προσφοράς των προϊόντων αυτών, αναμένεται να αποφέρει επιπρόσθετα έσοδα.

Ποια είναι η Natech

Παρουσιάζοντας το σχέδιο αυτό στο Λονδίνο όπου οι διεθνείς επε, ο CEO της Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, είχε στο πλευρό του τον CEO της Nathech, Θανάσης Ναυρόζογλου. H Natech, είναι ελληνική εταιρεία κατασκευής λύσεων πληροφορικής, που ειδικεύεται στην παροχή λύσεων πληροφορικής για χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις.

Ιδρύθηκε το 1983 στα Ιωάννινα υπό την εμπορική ονομασία Computer Store, εστιάζοντας αρχικά στην ανάπτυξη συστημάτων πληροφορικής για τα Συνεταιριστικά Ιδρύματα στην Ελλάδα. Μέχρι και το 2011, η Natech εξυπηρετούσε τις 10 από τις 16 Συνεταιριστικές Τράπεζες της Ελλάδας με το Τραπεζικό Σύστημα CSB και τo 2012, η Natech εγκατέστησε το σύστημα SEPA πληρωμών για το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Μετά την ενοποίηση του τραπεζικού τομέα στην Ελλάδα που οδήγησε στη συγχώνευση πολλών τραπεζών, η εταιρεία άρχισε να εξυπηρετεί ένα ευρύτερο φάσμα χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και τραπεζών με διάφορα προϊόντα τραπεζικής. Διατηρεί κέντρα ανάπτυξης και υποστήριξης στα Ιωάννινα και στην Αθήνα, ενώ εξυπηρετεί πελάτες διεθνώς μέσω δικτύου συνεργατών.

Τον Μάρτιο του 2018, η Natech υπέγραψε στρατηγική συμφωνία με την PaymentComponents για την ενσωμάτωση του open banking API framework στο σύστημα CSB2 και το 2019 η Natech επέκτεινε την παρουσία της με νέο κατάστημα στο Βερολίνο και βήματα εξωστρέφειας.

Το 2020 η Ziraat Bank Greece άλλαξε σύστημα και εγκατέστησε την τραπεζική σουίτα της Natech στα καταστήματά της στην Ελλάδα και το 2021 μπήκε στην παγκόσμια αγορά τραπεζικού λογισμικού, συνάπτοντας νέα στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Fincludia για την προσφορά υπηρεσιών open banking στους πελάτες της.

Η Natech χαρακτηρίζεται από την IBS Intelligence ως μια από τις 4 κορυφαίες ελληνικές εταιρείες στον τομέα του Fintech, ενώ έχει κριθεί και καταχωρηθεί ως μια από τους 37 παγκόσμιους παρόχους τραπεζικών προϊόντων σύμφωνα με την ετήσια παγκόσμια έρευνα Forrester Research.