Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Τέρμα η «λάσπη» κατά της εταιρείας μας – Στηρίζουμε την Ελλάδα

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Τέρμα η «λάσπη» κατά της εταιρείας μας – Στηρίζουμε την Ελλάδα

Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Τέρμα η “λάσπη” κατά της εταιρείας μας. Έχω εντολή από τους 850 εργαζομένους του ομίλου να βάλω ένα φρένο στις αστήρικτες κατηγορίες κατά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και να αποκαταστήσω την τάξη και το όνομα της εταιρείας μας». Αυτό τόνισε στο Liberal ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης, δίνοντας και το στίγμα της δικής του... πολιτικής στην ηγεσία της κορυφαίας ζυθοποιίας στην Ελλάδα έναντι των ανταγωνιστών.

Ο ίδιος, σηκώνει το... γάντι των κατηγοριών από εταιρείες του κλάδου για τη γνωστή υπόθεση του αθέμιτου ανταγωνισμού, τονίζοντας ευθαρσώς ότι δε θα ανεχτεί πλέον άλλη άδικη στηλίτευση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

«Σεβόμαστε απολύτως την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όμως έχουμε το δικαίωμα να διαφωνούμε. Στα χρόνια που «έτρεξε» αυτή η υπόθεση, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχασε σημαντικά μερίδια αγοράς και μειώθηκε η κερδοφορία της, τα μεγέθη των ανταγωνιστών ενισχύθηκαν, ενώ ξεπήδησαν και δεκάδες άλλες εταιρείες. Άρα, για ποιο αθέμιτο ανταγωνισμό ομιλούμε», τόνισε ο κ. Δανιηλίδης.

Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι αρκετοί προβάλουν την ελληνικότητά τους κρύβοντας πολλά, ενώ κάλεσε οποιονδήποτε να «αναμετρηθεί» με την ελληνικότητα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, τις επενδύσεις και τη στήριξη της ελληνικής παραγωγής και της οικονομίας.

Δίνοντας το στίγμα - αναφορικά με την αντιδικία με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης (μπύρα Βεργίνα) - ο κ. Δανιηλίδης επισήμανε πως ο στόχος ο δικός του δεν είναι τα διαρκή δικαστήρια, οι αντιδικίες και οι διαρκείς διαμάχες, αλλά το πως θα μεγαλώσει η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα, πως θα εξελιχθεί καλύτερα ο κλάδος.

«Δεν θέλουμε να χαλάμε την ενέργειά μας σε δικαστήρια και σε ένα πόλεμο χαρακωμάτων. Σκοπός μας είναι να ασχοληθούμε σοβαρά με τον Έλληνα καταναλωτή και να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε την κατακεφαλήν κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα», τόνισε.

Νέες επενδύσεις 61 εκατ. ευρώ έως το 2019

Νέες επενδύσεις ύψους 61 εκατ. ευρώ θα υλοποιήσει τη διετία 2017 – 2019 η μεγαλύτερη ζυθοποιία της χώρας και master leader του κλάδου Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται στην τελική φάση εκπόνησης ενός νέου τριετούς επενδυτικού πλάνου για την περίοδο 2019-2021.

Αυτό ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης σε συνάντηση με δημοσιογράφους, με αφορμή τη συμπλήρωση των 10 χρόνων του προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού με Έλληνες αγρότες.

Παράλληλα, σημείωσε πως ακόμα και στα χρόνια της κρίσης, δηλαδή από το 2009 έως σήμερα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επένδυσε 142 εκατ. ευρώ σ'' όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται. Πρόκειται για μια απόδειξη πως η εταιρεία βλέπει την Ελλάδα σε απολύτως μακροπρόθεσμο επίπεδο και όχι καιροσκοπικά.

Δέκα χρόνια Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού

Δέκα χρόνια συμπλήρωσε το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της Αθηναϊκής Ζυθοποίας, επισφραγίζοντας μια πορεία που αποδίδει σημαντικούς καρπούς για την ελληνική οικονομία, τον πρωτογενή τομέα και τις τοπικές κοινωνίες.

Όπως τονίστηκε στην παρουσίαση, πρόκειται για το πρώτο, το μεγαλύτερο αλλά και το πιο ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού στη χώρα μας, καθώς συνδυάζει την επιστημονική κατάρτιση, την τεχνική υποστήριξη αλλά και την σταθερή δέσμευση της εταιρείας.

Μέσω του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, η εταιρεία επιτυγχάνει τη δημιουργία μίας πλήρως καθετοποιημένης ελληνικής διαδρομής για τα προϊόντα της, ξεκινώντας από την εξ ολοκλήρου κάλυψη των αναγκών της σε ελληνικό κριθάρι ως πρώτη ύλη για τις δεκαπέντε μάρκες μπίρας που παράγει στη χώρα μας.

Το πρόγραμμα σε αριθμούς

2.500 Έλληνες παραγωγοί συμμετέχουν σε 19 νομούς.
327.000 τόνους βυνοποιήσιμου ελληνικού κριθαριού έχει προμηθευτεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία από το 2008.
52.000 οι τόνοι κριθαριού το 2017.
170.000 τα στρέμματα ελληνικής γης που χρησιμοποιείται ως καλλιεργήσιμη έκταση.
60 εκατ. ευρώ και πλέον η προστιθέμενη αξία που έχει παραχθεί.
800 και πλέον οι θέσεις εργασίας που έχουν δημιουργηθεί κυρίως στον αγροτικό τομέα.
5 πειραματικοί αγροί λειτουργούν για δοκιμή αποδοτικότερων ποικιλιών κριθαριού.
54 ποικιλίες κριθαριού έχουν δοκιμαστεί, ενώ 17 από αυτές έχουν μπει στην παραγωγή.

Πορεία του κλάδου

Σχετικά με την πορεία του κλάδου της μπύρας στην Ελλάδα ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η χώρα μας έχει τη μικρότερη – κατά κεφαλήν – κατανάλωση μπύρας στην Ευρώπη (μετά την Ιταλία), οπότε τα περιθώρια ανάπτυξης αυτής της αγοράς είναι εξαιρετικά μεγάλα.

Για το πρώτο 5μηνο του 2018 τόνισε πως η κατανάλωση δείχνει σημάδια ανάκαμψης καθώς ευνόησε το... καλοκαιρινό κλίμα, ενώ για το 2017 επισήμανε ότι ήταν έτος σταθεροποίησης, μετά από κάποια χρόνια πτώσης.

Το 2017 η εταιρεία έκλεισε με τζίρο περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ εξάγει περίπου το 10% της παραγωγής της. Ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η διοίκηση συνεχίζει να αξιολογεί σε ποιες αγορές στο εξωτερικό υπάρχει δυνατότητα για ανάπτυξη προκειμένου να επικεντρωθούν περαιτέρω οι εξαγωγές της.

Ποια είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα αποτελεί μέλος του Ολλανδικού ομίλου Heineken N.V. Παράγει στην Ελλάδα τις μπίρες Amstel, Amstel Pils, Amstel Dark, Amstel Radler, Amstel Free, Heineken, Heineken LIGHT, ΑΛΦΑ, ΑΛΦΑ Strong, AΛΦΑ Weiss, Fischer, ΒΙΟΣ 5, ΜΑΜΟΣ, Buckler από 100% ελληνικό κριθάρι, καθώς και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ.

Παράλληλα, εισάγει γνωστές μάρκες μπίρας μεταξύ των οποίων οι: Affligem, Sol, Mc Farland, Erdinger, Murphy's, Duvel, Chimay, καθώς και το μηλίτη Strongbow. Διαθέτει τρεις μονάδες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία. Διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο διανομής και πώλησης, όπου παράγει και διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις πέντε ηπείρους.

Απασχολεί 850 άτομα προσωπικά και εξάγει περίπου το 10% της παραγωγής της, ενώ πέρυσι πραγματοποίησε επένδυση στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Πάτρα 2 εκατ. ευρώ για την παραγωγή βαρελίσιας μπύρας, η οποία εξάγεται σε τέσσερις χώρες.