field_kentriki_fotografia

Αερομαχία Γάλλων, Ολλανδών και Γερμανών για την IATA Airways

Ο γερμανικός αερομεταφορέας Lufthansa θέλει να αποκτήσει ποσοστό 20% στην κρατικά ελεγχόμενη ΙTA Airways, τη διάδοχο της Alitalia, και ο επιχειρηματικός της παρτενέρ MSC (Mediterranean Shipping Group) θα καταθέσει προσφορά για ποσοστό 60%. Η κυβέρνηση της Ιταλίας αρχικά θα διακρατήσει το υπόλοιπο 20%.

Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ITA Airways, το ντουέτο Lufthansa-MSC κατέθεσε ήδη προσφορά. 

Οι άλλοι διεκδικητές της ITA Airways είναι ο όμιλος Air France - KLM μαζί με το αμερικανικό επενδυτικό fund Certares και η Delta Airlines των ΗΠΑ. Η διάδοχος της Alitalia αξίζει γύρω στο 1 με 2 δισ. ευρώ σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα και η απόφαση για το ποιος όμιλος θα κληθεί να προχωρήσει σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες. Η ιταλική κυβέρνηση θέλει να ολοκληρώσει την πώληση μέχρι το τέλος Ιουνίου.

Η Air France-KLM θα προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου 2,26 δισ. ευρώ με έκδοση μετοχών με δικαίωμα προτίμησης, με σκοπό να ενισχύσει τον ισολογισμό της και να αποπληρώσει μέρος της κρατικής βοήθειας που έλαβε από τη γαλλική κυβέρνηση.

Θα είναι η δεύτερη αύξηση κεφαλαίου σε λίγο παραπάνω από ένα χρόνο που θα φέρει το δεύτερο μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Ευρώπης με βάση τις πωλήσεις, πιο κοντά στην πλήρη αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας και στην ικανοποίηση των όρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για συμμετοχή σε μελλοντικές συγχωνεύσεις και εξαγορές στον κλάδο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, η αύξηση κεφαλαίου με μετρητά αποσκοπεί στο να ενισχύσει την αυτονομία του αερομεταφορέα και να ενδυναμώσει τη λειτουργική και στρατηγική του ευελιξία, καθώς η ανάκαμψη συνεχίζεται και οι επιδόσεις της εταιρείας βελτιώνονται. Η Air France-KLM θέλει να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες που θα προκύψουν σε έναν κλάδο που αλλάζει.

Γύρω στα 1,7 δισ. ευρώ από τα έσοδα της αύξησης θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας που παρείχε η κυβέρνηση της Γαλλίας με τη μορφή ομολόγων τον περυσινό Απρίλιο.

Tην προηγούμενη εβδομάδα ο Γαλλο-ολλανδικός όμιλος ανακοίνωσε ξεχωριστό σχέδιο άντλησης 500 εκατ. ευρώ μέσω κεφαλαιακής ένεσης από το fund Apollo Global Management σε θυγατρική του που δραστηριοποιείται στη συντήρηση κινητήρων. Τα έσοδα αυτά θα βοηθήσουν επίσης στην αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας.

Η νέα αύξηση κεφαλαίου με μετρητά θα ολοκληρωθεί έως τις 9 Ιουνίου. Οι νέες μετοχές, τρεις νέες προς μία παλαιά, θα εκδοθούν στα 1,17 ευρώ.

Η γαλλική και η ολλανδική κυβέρνηση, οι δύο μεγαλομέτοχοι της  Air France-KLM, θα συμμετάσχουν στην αύξηση ώστε να διατηρήσουν τα ποσοστά τους στον όμιλο αμετάβλητα. Το σχέδιο προβλέπει και τη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA CGM να γίνεται μέτοχος στον όμιλο μετά τη συμφωνία των δύο να συνεργαστούν στον τομέα των μεταφορών.

Η CMA έχει δεσμευτεί να αγοράσει έως 400 εκατ. ευρώ των νέων μετοχών για να αποκτήσει ποσοστό 9%. Η συμμετοχή των αεροπορικών εταιρειών China Eastern Airlines και Delta Air Lines στον όμιλο Air France-KLM θα μειωθεί στο 4,7% και 2,9% αντίστοιχα καθώς θα πωλήσουν τα δικαιώματα τους στην αύξηση.