«Αναβάθμιση του Σχολείου»: Στην Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Στην Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Το νομοσχέδιο, που αναμένεται να εισαχθεί για επεξεργασία στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την επόμενη εβδομάδα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και για τη διά βίου μάθηση.

Συγκεκριμένα: (α) περιλαμβάνει ρυθμίσεις με τις οποίες επέρχονται αλλαγές στη λειτουργία του σχολείου, (β) θεσπίζεται εκ νέου το πλαίσιο λειτουργίας των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, τα οποία, σε επίπεδο επικράτειας συγκροτούν δύο διακριτά δίκτυα σχολικών μονάδων (γ) επανακαθορίζεται το πλαίσιο σχετικά με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και (δ) ρυθμίζονται λοιπά θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Με το 2ο μέρος του νομοσχεδίου εισάγονται ρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και συγκεκριμένα (α) επανακαθορίζεται η διαδικασία ανάδειξης των πρυτανικών αρχών, (β) ρυθμίζονται εκ νέου θέματα τα ζητήματα μετεγγραφών, (γ) εισάγονται ρυθμίσεις αναφορικά με την ίδρυση και διοργάνωση από τα ΑΕΙ ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών (ΞΠΣ).

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός της επαναφοράς του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος θα αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των πτυχίων, των αποδεικτικών απόλυσης, των αποδεικτικών πτυχίων και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών.

Οι σημαντικότερες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι οι εξής:

Νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Επαναφορά της της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5ημερών.

Επιστρέφουν τα Λατινικά και η Τράπεζα Θεμάτων

Η προαγωγή στο γυμνάσιο γίνεται με βάση το 10

Εξετάσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, κλήρωση για τα Πειραματικά

Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή.

Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές.

Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται μόνο τον Σεπτέμβριο.

Αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου, εκτός από την Α’ Λυκείου που παραμένουν 8. Στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα (από 6) και στη Γ’ Λυκείου σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επόμενο διάστημα επανέρχονται με υπουργικές αποφάσεις οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές.

Μειώνονται σε τρεις από τέσσερις οι ομάδες προσανατολισμού: α) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β) Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας και γ) Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.

Στη θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από τα Λατινικά (2021-2022 )

Καθιερώνεται το «κόντρα μάθημα». Οι μαθητές της Θεωρητικής πρέπει να κάνουν και Μαθηματικά και οι μαθητές της Θετικής να κάνουν και Ιστορία. Το μάθημα θα εξετάζεται «ενδοσχολικά» και δεν θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

 Διπλή μοριοδότηση για τους αναπληρωτές στα δυσπρόσιτα και ποινές διετούς/τριετούς αποκλεισμού σε όσους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Στα ΑΕΙ προβλέπεται ενιαίο ψηφοδέλτιο στις πρυτανικές εκλογές και ηλεκτρονική ψηφοφορία. Δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου οι φοιτητές. Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών, θερινών προγραμμάτων και κοινών προγραμμάτων σπουδών ελληνικών – αλλοδαπών ΑΕΙ.

Διαβάστε όλο το νομοσχέδιο ΕΔΩ