Οδηγός του ΕΦΕΤ για ασφαλή χειρισμό των τροφίμων στο σπίτι

Οδηγός του ΕΦΕΤ για ασφαλή χειρισμό των τροφίμων στο σπίτι

O ΕΦΕΤ, με αφορμή το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός τροφιμογενών λοιμώξεων έχει διεθνώς καταγραφεί ως αποτέλεσμα ακατάλληλου χειρισμού τροφίμων στο σπίτι, συγκέντρωσε ερωτήσεις καταναλωτών και δίνει απαντήσεις που θα βοηθήσουν στον ασφαλή χειρισμό των τροφίμων στο σπίτι ώστε να προασπίζεται η υγεία όλων των μελών μίας οικογένειας.

Με τη συμβουλευτική συνδρομή διακεκριμένων ακαδημαϊκών, με τρόπο απλό και κατανοητό, ο ΕΦΕΤ δημιούργησε το εγχειρίδιο «Τρώγοντας με ασφάλεια στο σπίτι» το οποίο είναι διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του φορέα www.efet.gr.

Σύμφωνα με τον οδηγό οι καταναλωτές πρέπει να προσεχουν: 

- ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ: Καθαριότητα και απολύμανση σκευών και επιφανειών χειρισμού τροφίμων.

- ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ: Σαφής διαχωρισμός των μαγειρεμένων (έτοιμων-προς-κατανάλωση - ΕΚΠ) τροφίμων από τα ωμά., π.χ. με διατήρηση τους σε ξεχωριστούς περιέκτες, ή/και τοποθέτηση των μαγειρεμένων ή «ΕΠΚ» πάνω από τα ωμά!

- ΕΠΑΡΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗ: Καλό μαγείρεμα/ψήσιμο ώστε η θερμοκρασία μαγειρέματος να φτάσει ως το κέντρο του τροφίμου. Αν αυτό είναι δυνατό, να γίνεται χρήση θερμομέτρου.

- ΕΠΑΡΚΗΣ ΨΥΞΗ / ΚΑΤΑΨΥΞΗ: Διατήρηση των τροφίμων σύμφωνα με τις αναγραφόμενες συστάσεις θερμοκρασιακής συντήρησης στην ετικέτα τους ή/και τις ανάγκες σε επιπροσθέτως των ανωτέρω 5 «κλειδιών», ένας γενικός κανόνας είναι να διατηρούνται τα ζεστά τρόφιμα ζεστά, και τα κρύα τρόφιμα κρύα. Ψύξη/κατάψυξη. Μην αφήνετε τα τρόφιμα που συντηρούνται υπό ψύξη να εισέρχονται στην επικίνδυνη θερμοκρασιακή ζώνη (5 έως 60°C) και μην αφήνετε τα κατεψυγμένα τρόφιμα (θερμοκρασία χαμηλότερη των -4°C, ή των -18°C) να αποψυχθούν αν δεν σκοπεύετε να τα μαγειρέψετε αμέσως.

- ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ & ΝΕΡΟΥ: Χρήση πόσιμου νερού και ασφαλών πρώτων υλών, από έμπιστους προμηθευτές.

Επιπροσθέτως των ανωτέρω 5 «κλειδιών», ένας γενικός κανόνας είναι να διατηρούνται τα ζεστά τρόφιμα ζεστά και τα κρύα τρόφιμα κρύα.

Σημειώνεται ότι ο ΕΦΕΤ έχει δημιουργήσει στην Κεντρική Υπηρεσία του ειδική μονάδα, το «Κέντρο Λήψης Αναφορών». Οι αναφορές /καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν: ηλεκτρονικά, ταχυδρομικά, τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών 11717, με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Λήψης Αναφορών ή τα γραφεία των Περιφερειακών Διευθύνσεών του.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ