ΓΔ: 906,07 9,06 (1,01 %)

Τζίρος: 91,86 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2017η
Δευτέρα, 10 Μαΐου 2021

ΓΔ: 906,07 9,06 (1,01 %)

Τζίρος: 91,86 εκατ. €   RT

Κλείνει το μάτι στην ΟΛΜΕ ο Τσίπρας, ζητά να μην εφαρμοστεί ο νόμος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Κλείνει το μάτι στην ΟΛΜΕ ο Τσίπρας, ζητά να μην εφαρμοστεί ο νόμος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ
Eurokinissi

Δύο μέρες πριν το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο και σε συνάντηση με το ΟΛΜΕ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, έκλεισε το μάτι στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά στα αιτήματά τους, θέτοντας ταυτόχρονα θέμα αναστολής του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ.

«Σημαία» του η εκτίμηση ότι αν εφαρμοστεί το νέο σύστημα θα μείνουν εκτός πανεπιστημίων 24.000-25.000 εισακτέοι. Στην ίδια λογική με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, κάλεσε την υπουργό Παιδείας «να αναστείλει την όλη αυτή διαδικασία που με βάση το μαθηματικό μοντέλο που έχει επιλέξει, ό,τι και να γράψει κάποιος ή όποιος μέσος όρος και αν είναι, 25.000-30.000 παιδιά θα βρεθούν εκτός ΑΕΙ».

«Ανοίξαμε όπως κλείσαμε», είπε ο κ. Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι «τουλάχιστον το αίτημα για εμβολιασμό όλων των εκπαιδευτικών και για αραίωση των τμημάτων, ώστε τα παιδιά να είναι σε τάξεις με μικρότερο αριθμό, θα έπρεπε να υλοποιηθούν πριν ξεκινήσουν τα σχολεία». Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε ότι όσοι έχουν παιδιά βλέπουν «πόσο ασφυκτικές είναι πια οι συνθήκες στο ψυχολογικό πεδίο για τα παιδιά μετά από σχεδόν δύο σχολικές χρονιές με τηλεκπαίδευση και χωρίς τη δυνατότητα επαφής με τους συμμαθητές τους και δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Επικαλούμενος έρευνα του ILO που, όπως είπε, διεξήχθη σε πάνω από 100 χώρες, σε μεγάλο δείγμα 14.000 νέων ηλικίας 15-28, και η οποία δείχνει ότι ένας στους δύο έχει συμπτώματα κατάθλιψης ή πολύ μεγάλου στρες, ο κ. Τσίπρας σχολίασε ότι συνειδητοποιεί πως μέσα σε αυτές τις συνθήκες, τα παιδιά που πέρασαν τη μισή περυσινή χρονιά με τηλεκπαίδευση και φέτος σχεδόν όλη τη χρονιά, τα βάζουμε σε λίγες μέρες να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις με ένα εκδικητικό γι' αυτούς και τις οικογένειες τους σύστημα». «Είναι πολιτική της κυβέρνησης, πλειοψήφησε στη Βουλή, μάλιστα», συνέχισε, για να τονίσει: «Είναι ανάγκη να εφαρμοστεί φέτος αυτή η πολιτική για τουλάχιστον 24.000-25.000 λιγότερους εισακτέους στα πανεπιστήμια;». Σημείωσε ότι «τουλάχιστον η αναστολή αυτού του ψηφισμένου -κακώς κατ' εμάς- νόμου για τη φετινή χρονιά είναι επίσης ένα αίτημα που θα πρέπει να το δει κατά προτεραιότητα η κυβέρνηση». Ανέφερε καταληκτικά ότι είναι εξαιρετικά δύσκολες οι συνθήκες για τους μαθητές, για τις οικογένειες τους και φυσικά για τους εκπαιδευτικούς, που καλούνται να υπηρετήσουν το λειτούργημα τους σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Αυτό το ζήτημα της Γ' Λυκείου είναι πάρα πολύ σημαντικό, είπε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, προσθέτοντας ότι «μέσα στην αγωνία, το άγχος την τρομακτική πίεση που έχουν τα παιδιά», η ΟΛΜΕ θεώρησε «εντελώς απαράδεκτο να ψηφιστεί εν κρυπτώ και παραβύστω ο νόμος για την πρόσβαση στα ΑΕΙ». Είπε ότι η ΟΛΜΕ για άλλη μια φορά καλεί την υπουργό Παιδείας «να αναστείλει την όλη αυτή διαδικασία που με βάση το μαθηματικό μοντέλο που έχει επιλέξει, ό,τι και να γράψει κάποιος ή όποιος μέσος όρος και αν είναι, 25.000-30.000 παιδιά θα βρεθούν εκτός ΑΕΙ». Σχολίασε ότι «είναι τρομακτικό αυτά τα παιδιά που θα έχουν γράψει καλά, ικανοποιητικά, να βλέπουν ότι απορρίπτονται, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις δίπλα τους στα πανεπιστήμια», για να προσθέσει ότι κι αυτό θα οδηγήσει μαθηματικά και στο κλείσιμο των περιφερειακών τμημάτων.

Ως ένα ακόμη κρίσιμο θέμα για την ΟΛΜΕ, έθεσε αυτό που αφορά στην τράπεζα θεμάτων, την κατάργηση της οποίας έχει ζητήσει η Ομοσπονδία. «Έχουμε ζητήσει από την 1η Μαρτίου από την κ. Κεραμέως να ανακοινώσει ότι δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος οι ενδοσχολικές εξετάσεις, αναμένουμε ακόμη και φυσικά θεωρούμε ότι ούτε αυτές πρέπει να γίνουν ούτε πρέπει να υπάρξει τράπεζα θεμάτων, θα είναι κάτι καταστροφικό». Πρόσθεσε ότι αυτές οι δυο εβδομάδες των εξετάσεων -τέλη Μαΐου και αρχές Ιουνίου- μπορούν να αξιοποιηθούν ως εβδομάδες μαθημάτων ώστε να καλυφθούν κενά.