ΓΔ: 898,63 -6,68 (-0,74 %)

Τζίρος: 98,36 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1994η
Σάββατο, 17 Απριλίου 2021

ΓΔ: 898,63 -6,68 (-0,74 %)

Τζίρος: 98,36 εκατ. €   RT

Γ. Κεφαλογιάννης: Η οδική ασφάλεια προτεραιότητα για την κυβέρνηση

Γ. Κεφαλογιάννης: Η οδική ασφάλεια προτεραιότητα για την κυβέρνηση

Την αξία των ποιοτικών δεδομένων στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Οδική Ασφάλεια τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, απευθύνοντας χαιρετισμό, χθες Πέμπτη, στη διαδικτυακή εκδήλωση για τον απολογισμό του έργου «SLAIN» (Saving Lives Assessing and Improving TENT Road Network Safety).

Το έργο «SLAIN» συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility 2014-2020), με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με το EuroRAP και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

«Το έργο SLAIN είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία χαρτών επικινδυνότητας για το τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της χώρας, που εκτείνεται σε ένα μήκος περίπου 1.700 χλμ. και περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τους αυτοκινητόδρομους, σε ποσοστό 95% και το υπόλοιπο 5%, τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου προς τα χερσαία σύνορα» ανέφερε ο υφυπουργός.

Με βάση τα πρωτόκολλα Eurorap, σε ποσοστό 97% το συγκεκριμένο τμήμα του ελληνικού οδικού δικτύου που αξιολογήθηκε, χαρακτηρίστηκε ως χαμηλής ή χαμηλής και μεσαίας επικινδυνότητας, με βάση τα στοιχεία της περιόδου 2015-2018 που ήταν διαθέσιμα και χρησιμοποιήθηκαν.

Τα παραπάνω αποτελέσματα καταδεικνύουν τη σημασία που έχει ο συνδυασμός της καλής ποιότητας δεδομένων με τις παρεμβάσεις στις υποδομές για να μειώσουμε τους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους, είπε ο υφυπουργός.

Τόνισε επίσης πως η διαμόρφωση πολιτικών για την οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για την παρούσα ελληνική κυβέρνηση, σημειώνοντας πως μαζί με την Κροατία, την Ιταλία και την Ισπανία, αναπτύσσουμε μια κοινή μεθοδολογία στη συλλογή στοιχείων για τα κυκλοφοριακά δεδομένα, τα ατυχήματα και την επικινδυνότητα των δρόμων σε ένα οδικό δίκτυο 10.000 χλμ.

«Το επόμενο βήμα στη μεθοδολογία είναι να βρούμε λύσεις για να βελτιώσουμε τα λάθη που πιθανόν να έχουν γίνει στον σχεδιασμό των υποδομών, μέσα από προτάσεις για παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα τμήματα, με οικονομικά βιώσιμα μέτρα.

Υπάρχει όμως ακόμη ένας νέος ορίζοντας στον οποίο μας προσανατολίζει το SLAIN: η αυτόνομη οδήγηση. Η προεργασία για την ανάπτυξη φυσικών υποδομών σε ένα δίκτυο 2.000 χλμ. στις τέσσερις χώρες που θα μας επιτρέψουν να αναπτύξουμε την αυτόνομη οδήγηση.

Αυτές τις μέρες κάνουμε ένα σημαντικό βήμα στην Ελλάδα για την προώθηση της αυτόνομης οδήγησης», πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Τέλος ανέφερε πως στο νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τη Μικροκινητικότητα έχει συμπεριληφθεί ένα κεφάλαιο για τη δυνατότητα ανάπτυξης προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης στην Ελλάδα, τόσο στο επίπεδο της δημόσιας συγκοινωνίας όσο και για ιδιωτικά οχήματα, για πρώτη φορά.

«Υπάρχει πλέον πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη καινοτόμων ερευνητικών προγραμμάτων και την πιλοτική εφαρμογή τους στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να φιλοξενήσει τέτοιες πρωτοβουλίες», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ