Black Box: Κάθε αρχή και δύσκολη

-Με τους δείκτες της MSCI ποτέ δεν ξέρεις, αλλά οι προβλέψεις των χρηματιστών είναι ότι στη σημερινή συνεδρίαση θα έχουμε πολύ μεγάλο τζίρο, ο οποίος ενδεχομένως θα υπερβεί και τα 200 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι εκτιμήσεις είναι ότι παρά τις αυξημένες συναλλαγές δεν θα πρέπει να περιμένουμε σημαντικές μεταβολές στις τιμές των περισσότερων τουλάχιστον μετοχών καθώς οι εντολές θα είναι μικτές, δηλαδή αγορές και πωλήσεις.

-Η οικονομική περιπέτεια της χώρας κατά την τελευταία δεκαετία αποτυπώνεται και στη σύνθεση του βασικού ελληνικού δείκτη MSCI.Τι εικόνα, τι εντυπώσεις δημιουργεί σε έναν επαγγελματία μια χρηματιστηριακή αγορά, όπου στο βασικό δείκτη της MSCI -σημείο αναφοράς για πολλά funds- μετέχουν  μόλις 4 μετοχές;

-Ισχύει το κάθε αρχή και δύσκολη αλλά τα νέα από το μέτωπο του τουρισμού δεν είναι ευχάριστα. Ειδικά στην Αθήνα πολλά ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας, που θεωρητικά ανοίγουν τη Δευτέρα δεν έχουν ξεκινήσει προετοιμασίες και τα ρολά παραμένουν κατεβασμένα. Προφανώς οι επιχειρηματίες  περιμένουν πρώτα να δουν πως πάει η αγορά και στη συνέχεια  θα αποφασίσουν. Ταυτόχρονα υποτονικά είναι τα πράγματα στην εστίαση -που απασχολεί πολλούς εργαζόμενους- καθώς η πλειοψηφία όσων είχαν εξωτερικούς χώρους  και άνοιξαν, δουλεύει με το 50% του προσωπικού.

-Μια άλλη ημέρα ξημέρωσε για την Εθνική Ασφαλιστική μετά την παράταση  ως το τέλος του 2021 που πήρε η ΕΤΕ για την πώληση της. Η CVC που ήταν η μοναδική που κατέθεσε προσφορά για την Εθνική Ασφαλιστική είναι εξαιρετικά  αμφίβολο αν θα επανέλθει σε μια νέα διαδικασία που θα ξεκινήσει μετά από ένα χρόνο. Κι ως γνωστόν στην Ελλάδα, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού.

-Στο χθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για τις μικροχρηματοδοτήσεις των 25.000 ευρώ, και συζητήθηκε το νομοσχέδιο για την εταιρική διακυβέρνηση των εισηγμένων εταιριών. Το δεύτερο ενισχύει και τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο επόμενο δεκαήμερο.

-Οι βασικοί μέτοχοι της Αegean Αirlines δεν υπέπεσαν στον πειρασμό της άμεσης κρατικής βοήθειας και συνεπώς της παραχώρησης μετοχικών δικαιωμάτων στο Δημόσιο. Το ταμείο των 500 εκατ. της Αegean, η χρήση των γενικών βοηθημάτων για τις μεταφορές (πχ 20 ευρώ για κάθε κενή θέση, μείωση ΦΠΑ κλπ) και ένα δάνειο 150 εκατ. με εγγύηση 80% του Δημοσίου από το σχετικό πρόγραμμα, είναι τα τρία βασικά όπλα στα οποία θα βασιστεί προς το παρόν η εταιρία για να παραμείνει όρθια.