7ος χρόνος, ημέρα 2093η
Κυριακή, 25 Ιουλίου 2021

Άνοδο 20% στις α' ύλες βλέπουν επιχειρηματίες τουρισμού λόγω ναύλων

Άνοδο 20% στις α' ύλες βλέπουν επιχειρηματίες τουρισμού λόγω ναύλων

Σε μία σεζόν που επικρατεί αβεβαιότητα ως προς τις τουριστικές ροές στη χώρα μας οι επιχειρηματίες τουρισμού βρίσκονται αντιμέτωποι με αύξηση του κόστους ανακατασκευής και συντήρησης των ξενοδοχείων τους.

Οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες αγγίζουν το 20%, κόστος που οφείλεται στην αύξηση του κόστους μεταφοράς, με τα ναύλα από Κίνα και ΗΠΑ να έχουν εκτιναχθεί.

Όπως δηλώνει ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κρήτης οι αυξήσεις περίπου 20% που παρατηρούνται στις τιμές πρώτων υλών αφορούν στο σύνολο των υλικών που είναι απαραίτητα για την ανακατασκευή ή τη συντήρηση ενός ξενοδοχειακού συγκροτήματος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι αυξήσεις αυτές οφείλονται στην αύξηση του μεταφορικού κόστους από αγορές όπως της Κίνας και των ΗΠΑ.Τα τραπέζια, τα air condition, τα deck για τις πισίνες, όλα έχουν ανέβει 20% συγκριτικά με πέρυσι».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Χρήστος Καλλιακάτσος, ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Nikopolis. «Οι τιμές έχουν εκτιναχθεί. Μεσοσταθμικά βρίσκονται στο +20%, καθώς τα μεταφορικά κόστη έχουν ανέβει. Πλακάκια, δομικά υλικά και είδη αναγκαία για τη συντήρηση των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί κατακόρυφα» επισημαίνει ο κ. Καλλιακάτσος.

Παρόμοια εικόνα μεταφέρει και ο Αλέξανδρος Συνετός, ιδιοκτήτης του Aeolos Boutique Hotel. «Δυστυχώς οι ξενοδόχοι έχουμε να αντιμετωπίσουμε εκτός από μία αβέβαιη τουριστική σεζόν και τις αυξήσεις των πρώτων υλών. Όλες οι αξίες έχουν αυξηθεί σημαντικά, σε ορισμένες περιπτώσεις και 30%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Η χώρα μας εισάγει πολλά προϊόντα από την Κίνα, τις ΗΠΑ και άλλους μακρινούς προορισμούς και είναι ευάλωτη στις διακυμάνσεις των τιμών των ναύλων, κάτι που αυξάνει τις τιμές των πρώτων υλών και μειώνει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

Η αύξηση των ναύλων εντοπίζεται κυρίως στους μακρινούς προορισμούς και όχι στις μεταφορές προϊόντων από την Ευρώπη ή κοντινών προϊόντων.

Στις αυξήσεις των ναύλων και του μεταφορικού κόστους έρχεται να προστεθεί και ο πληθωρισμός. Η Κομισιόν εκτιμά ότι το 2021 θα κλείσει με αρνητικό πληθωρισμό για την ελληνική οικονομία, ωστόσο με αυτή την πρόβλεψη δεν συμφωνεί το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στην τελευταία του έκθεση τον Απρίλιο, όπου επισημαίνει πως θα υπάρξει αύξηση του πληθωρισμού το 2021 κατά 0,2% και κατά 0,8% το 2022, ενώ η Deutsche Bank αναφέρει πως υπάρχει κίνδυνος έκρηξης του πληθωρισμού διεθνώς εξαιτίας της πολιτικής που ακολουθεί η FED.