Ισχυρές ελπίδες ανάκαμψης στις εισηγμένες του τουρισμού και των μεταφορών

Ισχυρές ελπίδες ανάκαμψης στις εισηγμένες του τουρισμού και των μεταφορών

Η πανδημία έπληξε πλήθος τομέων της παραγωγικής διαδικασίας σε όλες τις χώρες, των οποίων οι οικονομίες προσπάθησαν να προσαρμοστούν σε νέα πρωτόγνωρα δεδομένα.

Στον ευρωπαϊκό νότο και ειδικότερα στη χώρα μας ο σκληρός πυρήνας των οικονομιών είναι ο τουρισμός με αποτέλεσμα τα περιοριστικά μέτρα κυρίως του δεύτερου τριμήνου του 2020 να τον πλήξουν ιδιαίτερα. Η Ελλάδα λειτουργώντας ένα μονοθεματικό μοντέλο οικονομίας επλήγη καίρια στον τομέα αυτόν, κάτι που αποτυπώνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για όλη την προηγούμενη χρονιά. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις κάλυψαν μόνο το 23,5% των εσόδων του 2019 ανερχόμενες  στα 4,28 δισ ευρώ, καταγράφοντας απώλειες ύψους  13,9 δισ. ευρώ  με την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση να έχει μειωθεί κατά 76,5%. Ο αντίκτυπος στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών υπήρξε τεράστιος καθότι το έλλειμμα αυξήθηκε  κατά 8,4 δισ ευρώ. Η σημαντική μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών οφείλεται στην επιδείνωση πρωτίστως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και δευτερευόντως του ισοζυγίου μεταφορών. Οι εισπράξεις  από θαλάσσιες μεταφορές μειώθηκαν κατά 15,3%.

Με τα δεδομένα αυτά, οι εισηγμένες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, είχαν μεγάλες απώλειες εσόδων με την δυσμενέστερη θέση να κατέχει η  Aegean Airlines , πρόβλημα που αντιμετώπισαν όλες οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως μετά την κάθετη πτώση των παγκόσμιων μετακινήσεων, αλλά και των ξενοδοχειακών καταλυμάτων και της εστίασης. Ήταν επόμενο οι μετοχές των εταιρειών αυτών να υποστούν αρχικά κατάρρευση για να βρουν σημείο ισορροπίας  αργότερα μέσα στη χρονιά. 

Το ερώτημα που ανακύπτει είναι κλασικό στην  μεγάλη οικογένεια των επενδυτών : Οι μετοχές των εταιρειών που σε μια κρίση πιέστηκαν περισσότερο, δεν είναι λογικό να ανακάμψουν ταχύτερα με το πέρας της κρίσης;  Η μήπως αυτές που άντεξαν λόγω συγκεκριμένων  θετικών παραγόντων θα πρωταγωνιστήσουν και πάλι στην επερχόμενη ανάκαμψη;  Την απάντηση  πάντα την δίνουν οι αγορές που προεξοφλούν θετικά ή αρνητικά τις κινήσεις των εταιρειών στην ανάσχεση των πληγμάτων.

Ερχόμενοι στη φετινή χρονιά που αναπτερώνει τις ελπίδες κυρίως λόγω των εμβολιασμών που προχωρούν σε παγκόσμιο επίπεδο με διαφορετική πάντως κατανομή ( οι προηγμένες χώρες περισσότερο οι άλλες λιγότερο), ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός Όμιλος στον κόσμο η ΤUI, επισημαίνει ότι οι αγαπημένοι προορισμοί διακοπών των Ευρωπαίων για το επόμενο καλοκαίρι είναι η Ελλάδα και η Ισπανία.   Συγκεκριμένα στην κορυφή των προτιμήσεων των Ευρωπαίων για φέτος βρίσκονται το νησί της Κρήτης και τα Κανάρια Νησιά. Αυτό προκύπτει από τον "Άτλαντα διακοπών-Καλοκαίρι 2021" του ομίλου, ο οποίος αξιολογεί τους πιο δημοφιλείς προορισμούς διακοπών της TUI στην Ευρώπη.  Οι χαμηλοί δείκτες μόλυνσης από τον COVID-19, τα εκτεταμένα μέτρα υγιεινής και μια μεγάλη ποικιλία εναλλακτικών προτάσεων συνέβαλαν στην επιτυχία της Ελλάδας ακόμα και το 2020 διαπιστώνει ο όμιλος.

Σε αυτό το πλαίσιο θέτουμε στο μικροσκόπιο τρείς  εταιρείες που δραστηριοποιούνται και έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό και τις μεταφορές.

AEGEAN AIRLINES

Στην AEGEAN AIRLINES  δίνεται κρατική ενίσχυση, με τη μορφή άμεσης επιχορήγησης, για την αποκατάσταση μέρους της ζημιάς που προήλθε λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις που επιβλήθηκαν από την Ελλάδα και άλλες χώρες προορισμού, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού Covid-19, στο διάστημα 23 Μαρτίου έως 30 Ιουνίου 2020. Σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (Ν. 4772/2021), η καταβολή της κρατικής ενίσχυσης τελεί υπό την αίρεση ότι η Aegean θα έχει ολοκληρώσει αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της, αντλώντας κεφάλαια τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει  δωρεάν τίτλους δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών ( warrants). Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου και εφόσον έχουν αντληθεί τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ, θα χορηγηθεί η κρατική ενίσχυση, ύψους έως 120 εκατ. ευρώ. Τον Δεκέμβριο του 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι η επιχορήγηση ύψους 120 εκατ. ευρώ της Ελλάδας στην Αegean Airlines είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις. Στο εννεάμηνο του 2020 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 342,5 εκατ. ευρώ έναντι 1,031 δισ. ευρώ. Το τρίτο τρίμηνο του έτους πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%.

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ AEGEAN AIRLINES

Στο ημερήσιο γράφημα, έχει δημιουργηθεί από τον Απρίλιο του 2020 ένας τοπικός πυθμένας τύπου cup & hundle. H μετοχή κινείται οριζόντια εντός του καθοδικού καναλιού, χωρίς κατεύθυνση με το ανοδικό σενάριο να θέλει την διαφυγή από το κανάλι και την ανοδική διάτρηση των 4,65 ευρώ προκειμένου να λυθεί ο σχηματισμός με πρώτο στόχο τα υψηλά του Ιανουαρίου στα 5,59 ευρώ. Στο αρνητικό σενάριο, τα 3,90 ευρώ αποτελούν ισχυρή στήριξη η οποία στο ενδεχόμενο που χαθεί θα ωθήσει πτωτικά τον τίτλο προς την κάτω πλευρά του καναλιού και τα 3,40 ευρώ.

AUTOHELLAS

  Η εταιρεία ειδικά στο πρώτο εξάμηνο επλήγη καίρια στις βραχυχρόνιες μισθώσεις λόγω της μείωσης των αφίξεων και το περιορισμένο διάστημα της ενεργής τουριστικής περιόδου. Παρ όλα αυτά, στο εννεάμηνο τα αποτελέσματα βελτιώθηκαν καταγράφοντας πωλήσεις μειωμένες κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 με τα μετά φόρων κέρδη πάντως να υφίστανται μείωση κατά 46% σε σχέση με το 2019. Αντιθέτως, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αλλά και καινούργιων αυτοκινήτων ειδικά στο γ΄ τρίμηνο του 2020 εμφάνισαν σημαντική αύξηση . Έτσι, ο Όμιλος  πέτυχε σημαντική βελτίωση των ταμειακών ροών με μείωση του καθαρού δανεισμού κατά 54,4 εκ ευρώ. Επομένως  η επιδειχθείσα ανθεκτικότητα σε μια πολύ άσχημη χρονιά για τις δραστηριότητες της εταιρείας,  λειτουργεί ως πυλώνας αισιοδοξίας για τη φετινή χρονιά ιδιαίτερα μετα το δεύτερο τρίμηνο για παραγωγή ισχυρής κερδοφορίας.

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ AUTOHELLS

Η  κίνηση από τα χαμηλά του Ιουλίου ( 3,08 ευρώ) υπήρξε εντυπωσιακή, ειδικά μετά τον Νοέμβριο όπου η ανοδική κίνηση ορίζεται από την θετικής απόκλισης γραμμή τάσης Κ20.Μετα την ανοδική διάσπαση των 6 ευρώ, επόμενος στόχος είναι τα 6,56 ευρώ . Στο ενδεχόμενο υποχώρησης η ζώνη 5,50-5,64 ευρώ αποτελεί στήριξη, αλλά εάν και εφόσον αναπτυχθεί καθοδική δυναμική λόγω της διάσπασης της γραμμής τάσης , επόμενη ισχυρή στήριξη είναι τα 4,89 ευρώ.

ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗΣ

Ο Όμιλος εισήγαγε μια σειρά καινοτομιών στον κλάδο των Σκαφών Αναψυχής και της Κρουαζιέρας, δημιουργώντας νέες αγορές και εισάγοντας νέες υπηρεσίες όπως οι στολίσκοι σκαφών αναψυχής, η ναύλωση bareboat, η ναύλωση με πλήρωμα κλπ. Επιπλέον, είναι ο μόνος Ελληνικός Όμιλος που έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του στο εξωτερικό, την Κροατία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Μάλτα, την Καραϊβική και την Ισπανία, με στόλο περίπου 400 σκαφών, ιστιοφόρων και καταμαράν, ιδιοκτησίας του Ομίλου ή αποκλειστικής διαχείρισης. Η πανδημία υπήρξε καταλυτική για την πορεία του Ομίλου το 2020 καθώς τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 2,92 εκατ. ευρώ  μειωμένα κατά 57,9% σε σχεση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Η καθαρή Θέση της μητρικής μειώθηκε κατά 935.074 € ή 4,15% συγκρινόμενη με εκείνη της 31/12/2019.

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗΣ

Μετά τα χαμηλά του Μαρτίου του 2020, η μετοχή κινείται με χαμηλές πτήσεις και υψηλά στα 1,36 ευρώ, δημιουργώντας μια μεσοχρόνια συσσώρευση , κρατώντας πάντως τον απλό κινητό μέσο των 100 ημερών ,αλλά και την κάτω πλευρά του πλαγιοανοδικού καναλιού S1-S2 .Aνοδική αντίδραση του τίτλου θα έχει ως στόχο ,αρχικά τα υψηλά περιόδου 1,36 ευρώ και κατόπιν την άνω πλευρά στο επίπεδο των 1,60 ευρώ. Πρώτος στόχος σε ενδεχόμενο αρνητικού σεναρίου τα 0,962 ευρώ.

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.