Την επαναφορά των σερβικών φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης επιδιώκουν -για πρώτη φορά συντονισμένα μετά από δεκαετίες- οι διοικήσεις των εμπλεκόμενων φορέων από την Ελλάδα και τη Σερβία, όπως έγινε σαφές στη διάρκεια συνάντησης στο πλαίσιο του ελληνοσερβικού επιχειρηματικού φόρουμ.
Στη δεκαετία του ''80 οι θαλάσσιες μεταφορές σερβικών προϊόντων μέσω Θεσσαλονίκης άγγιζαν το 60%-70%. Σήμερα είναι μόλις 3%. Κι αυτό παρότι αν τα σερβικά προϊόντα εξυπηρετούνταν μέσω Θεσσαλονίκης θα έφταναν στον προορισμό τους επτά έως και οκτώ ημέρες νωρίτερα. Πλέον η Σερβία χρησιμοποιεί περισσότερο τα λιμάνια του Μπαρ (Μαυροβούνιο) και του Κόπερ (Σλοβενία).
Και οι δύο πλευρές φαίνεται ότι επιθυμούν πλέον μια επάνοδο των φορτίων. Στο σκηνικό αυτό, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα και διατυπώθηκε και από τις δύο πλευρές η σημασία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για την εμπορική και οικονομική δραστηριότητα της Σερβίας. Επισημάνθηκε ότι, καθώς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαθέτει, εκτός από τη γεωγραφική θέση, τις υποδομές, τον εξοπλισμό και υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες, μπορεί να γίνει και πάλι ο βασικός κόμβος διακίνησης φορτίων από και προς τη Σερβία.
Ο προεδρεύων του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης: “Η διοίκηση και τα στελέχη της εταιρείας μας είναι σε ετοιμότητα, ώστε να διευθετηθούν τα επιμέρους θέματα που τέθηκαν στη σημερινή συνάντηση, προκειμένου να προωθηθεί άμεσα η οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην ΟΛΘ ΑΕ, τους εμπλεκόμενους φορείς και τις επιχειρήσεις της Σερβίας. Αναμένουμε τον ορισμό αντιπροσωπείας της σερβικής πλευράς, ώστε να καθοριστεί άμεσα το πλαίσιο της επόμενης συνάντησής μας”.
Από την πλευρά του, αναφερόμενος στη συνάντηση, ο πρόεδρος του Ελληνοσερβικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Κώστας Γεωργάκος, επισήμανε ότι "και οι δύο πλευρές έδειξαν καλή πρόθεση και η διάθεση για να αλλάξουν τα πράγματα", ενώ συμφωνήθηκε να γίνει άλλη μία συνάντηση, στο Βελιγράδι, αφού προηγηθεί μια προεργασία επί θεμάτων που αφορούν το λιμάνι, αφού στη συνάντηση έγινε σαφές ότι "ούτε η μία πλευρά,. ούτε η άλλη γνωρίζουν τα πραγματικά προβλήματα".
Στη σερβική αντιπροσωπεία συμμετείχαν ο γενικός πρόξενος της Δημοκρατίας της Σερβίας, Σίνισα Πάβιτς (Sinisa Pavic), ο επικεφαλής των Τελωνείων της Σερβίας, Σλόμπονταν Τόμιτς (Slobodan Tomic), ο αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου της Σερβίας, Μίροσλαβ Μίλετιτς (Miroslav Miletic), ο πρόεδρος του Περιφερειακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λέσκοβατς και αντιπρόεδρος του Ελληνο-Σερβικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γκόραν Γιόβιτς (Goran Jovic), ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου του Βελιγραδίου, Μιλιβόγιε Μίλετιτς (Milivoje Miletic), ο γενικός διευθυντής των Σερβικών Σιδηροδρόμων (Serbian Railways JSC), Μίροσλαβ Στόισιτς (Miroslav Stojcic), o εκτελεστικός διευθυντής του αεροδρομίου "Nikola Tesla", Ράσα Ριστιβόγιεβιτς (Rasa Ristivojevic) και ο κ.Γεωργάκος.
Από πλευράς ΟΛΘ ΑΕ, στη συνάντηση συμμετείχαν ο κ. Μέλλιος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Καρούλης και διευθυντικά στελέχη της εταιρείας. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης η προϊσταμένη της Τελωνειακής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, Αγγελική Μήτρου–Γωγάκου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης και το μέλος του Συλλόγου, Απόστολος Δεμερτζής.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε, όπως προαναφέρθηκε, στο πλαίσιο του φόρουμ που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη το Ελληνο-σερβικό Επιμελητήριο Ελλάδας. Χορηγός επικοινωνίας στο φόρουμ είναι το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ