Σχολεία: Ποια είναι η κατάλληλη μάσκα - Πώς πρέπει να χρησιμοποιείται

Σχολεία: Ποια είναι η κατάλληλη μάσκα - Πώς πρέπει να χρησιμοποιείται

Στις απαραίτητες διευκρινίσεις - οδηγίες για τη χρήση μάσκας στους μαθητές, που επιστρέφουν στα σχολεία στις 14 Σεπτεμβρίου, προχώρησε η κυβέρνηση.

Ειδικότερα, καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Βάνα Παπαευαγγέλου, που μετείχε στην ενημέρωση της κυβέρνησης για τα σχολεία, έδωσε οδηγίες για το ποια είναι η σωστή χρήση της μάσκας από τα μικρά παιδιά.

Όπως διευκρίνισε η κ. Παπαευαγγέλλου, οι υφασμάτινες μάσκες για τους μικρούς μαθητές θα έχουν δύο μεγέθη. Η πιο μικρή μάσκα θα δοθεί στα μικρά παιδιά, για να έχει καλύτερη εφαρμογή στο πρόσωπο και η πιο μεγάλη θα δοθεί στους μεγαλύτερους μαθητές.

Με βάση τις προδιαγραφές, οι μάσκες θα έχουν τουλάχιστον δύο στρώσεις υφάσματος και το ύφασμα θα είναι καλής ποιότητας με πυκνή ύφανση, αλλά λεπτή ίνα έτσι ώστε να είναι πιο καλά ανεκτή, αλλά και πιο αποτελεσματική.

«Είναι κάτι που όλοι το έχουμε ζήσει, να θολώνουν τα γυαλιά μας. Όμως, είναι κάτι το οποίο θα μάθουμε να το αντιμετωπίζουμε και καλύτερη αντιμετώπιση είναι, ακριβώς, στο έλασμα, να πιέσουμε αριστερά και δεξιά από τη μύτη, ώστε να γίνει καλύτερη εφαρμογή», σημείωσε η κ. Παπαευαγγέλλου.

«Προφανώς θα υπάρχουν παιδιά, τα οποία στην αρχή θα νοιώσουν άβολα. Και εμείς νοιώθαμε άβολα. Ακόμη και εμείς οι γιατροί, που τώρα τη φοράμε πολύ περισσότερο απ’ ότι παλαιότερα, νοιώθουμε άβολα», είπε, τονίζοντας ότι «ιδιαίτερα στην αρχή της σχολικής χρονιάς, θα δοθεί έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και εδώ είναι σαφές ότι με τις οδηγίες που έχουμε δώσει, τις έγγραφες οδηγίες γιατί φοράμε μάσκα, πώς τη φοράμε, πώς τη βάζουμε, πώς τη βγάζουμε, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστεί να εξηγήσουν στα παιδιά γιατί είναι απαραίτητη η μάσκα».

Η ίδια υπογράμμισε ότι «το πιο σημαντικό, για να έχουμε τα παιδιά με το μέρος μας, είναι να απαντήσουμε στις απορίες τους» και εξήγησε ότι «είναι κάποια παιδιά που ενδιαφέρονται να μάθουν πιο πολλές λεπτομέρειες. Εκεί λοιπόν ελπίζουμε να βοηθήσουν οι οδηγίες μας τους εκπαιδευτικούς ,να εξηγήσουν με απλά λόγια, ανάλογα με τη βαθμίδα του μαθητή, τη χρήση της μάσκας, γιατί τη χρειαζόμαστε τη μάσκα και έτσι τα παιδιά να συνηθίσουν και να μπουν σε μία ομαλή πορεία στη διάρκεια της ακαδημαϊκής χρονιάς».

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, άλλωστε, «δεν μπορεί η μαμά να λέει στο παιδί μην βάλεις μάσκα δεν θα μπορείς και η δασκάλα να λέει να βάλει. Άρα όλοι μαζί πρέπει να δουλέψουμε και να έχουμε ξεκάθαρα μηνύματα σε όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες».

Διευκρίνισε πάντως ότι θα υπάρχει μέριμνα για ειδικές περιπτώσεις, επισημαίνοντας ότι «είναι πολύ μικρός ο αριθμός των παιδιών που δεν θα φορούν μάσκα για λόγο αδυναμίας χειρισμού. Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά είναι στην Ειδική Αγωγή και εκεί υπάρχει μέριμνα και εναλλακτική να χρησιμοποιούν την ολοπρόσωπη προμετωπίδα. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει και εδώ να υπάρχουν και πολύ πιο ήπιες περιπτώσεις παιδιών, τα οποία ίσως δεν ανέχονται λόγω συμπεριφεριακών προβλημάτων τη χρήση μάσκας. Και εκεί θα πρέπει να εκτιμηθεί, για το κάθε παιδί ξεχωριστά, οι επιλογές που έχουν. Όντως, υπάρχουν επιλογές».

Πώς θα λειτουργήσουν τα κυλικεία

Σχετικά με τα κυλικεία, η κ. Παπαευαγγέλου ενημέρωσε ότι «έχουμε δώσει λεπτομερείς οδηγίες στο πώς θα λειτουργούν τα κυλικεία από την πλευρά της τήρησης των κανόνων υγιεινής. Δηλαδή, το προσωπικό να φορά μάσκα, να γίνεται καλή υγιεινή των χεριών. Και ως προς τα προϊόντα, δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα υπάρχει ένα καλάθι με πολλά κουλούρια ή με πολλά μπισκότα ή με πολλά φρούτα να είναι εκτεθειμένα στον αέρα. Και γι΄ αυτό είπαμε ότι τα φαγητά θα πρέπει να είναι συσκευασμένα, σε ατομικές συσκευασίες, έτσι ώστε να έχουμε άλλη μια ασπίδα προστασίας. Νομίζω ότι ο βασικός άξονας του σκεπτικού μας, είναι ότι κανένα μέτρο δεν αρκεί. Πρέπει να έχουμε πολλά μέτρα σε όλα τα επίπεδα, σε όλες τις λειτουργίες του σχολείου, έτσι ώστε να πετύχουμε τον σκοπό μας».