Ποιος θέλει να γίνει χαλίφης στη θέση του Φαμπρ;

Ποιος θέλει να γίνει χαλίφης στη θέση του Φαμπρ;

Οικονομικό διευθυντή και συνέργειες με το Μέγαρο Μουσικής θα έχει το Ελληνικό Φεστιβάλ, όπως ανακοίνωσε στη  συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αριστείδης Μπαλτάς. Αυτό που δεν ανακοίνωσε, αλλά το έχει ήδη θεσμοθετήσει, είναι πως ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, θα αποκτήσει και βοηθούς.

Μέσα στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, που ψηφίστηκε από τη Βουλή στις 3 Μαρτίου, ο υπουργός Πολιτισμού θεώρησε πως δύο πράγματα επείγουν, και  τα ενέταξε: η παράταση της θητείας της Κατερίνας Κοσκινά στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και η θεσμοθέτηση αναπληρωτών του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ. Τόσες εκκρεμότητες έχει το υπουργείο, στο Ελληνικό Φεστιβάλ εστίασε ο κ. Μπαλτάς. Ας είναι.

Με τον νόμο, λοιπόν, η θητεία του καλλιτεχνικού διευθυντή είναι τριετής και μπορεί να ανανεώνεται για μία ακόμη φορά. Θα έχει αρμοδιότητες να καταρτίζει το καλλιτεχνικό πρόγραμμα κάθε περιόδου, τον αναλυτικό προϋπολογισμό κάθε παραγωγής, να επιβλέπει και να κατευθύνει τις προετοιμασίες, να μετακαλεί συγκροτήματα και καλλιτέχνες, να υπογράφει τις συµβάσεις έργου και µετάκλησής τους και ορίζει τους όρους απασχόλησης και τις αµοιβές τους και να αποφασίζει για τις παραστάσεις τις εμφανίσεις σε φεστιβάλ ή άλλες εκδηλώσεις και περιοδείες.

Μέχρις εδώ, όλα καλά, αν και ο αρκετά καθυστερημένος διορισμός του Γιαν Φαμπρ στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ, αποτελεί για φέτος μειονέκτημα. Ο κ.  Μπαλτάς υποσχέθηκε συνέντευξη Τύπου με τους συντελεστές στις 29 Μαρτίου. Δεν αποκάλυψε αν, όπως ακούγεται στους διαδρόμους, ήδη  το πρόγραμμα καταρτίζεται ανεπισήμως και κάποιοι, εκτός φεστιβάλ, συγκεντρώνουν αιτήσεις, μη απαντώντας στην ερώτηση.

Τα ερωτηματικά δημιουργούνται ως προς την ακόλουθη παράγραφο του άρθρου 66:

«Με απόφαση του Διοικητικού Συµβουλίου, µετά από εισήγηση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, είναι δυνατόν να ανατίθενται ειδικές αρµοδιότητες (σε αναπλήρωση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή) σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα (καλλιτεχνικοί υπεύθυνοι). Με την απόφαση αυτή προσδιορίζονται οι σχετικές αρµοδιότητες, η διάρκεια ανάθεσης, καθώς επίσης και η αµοιβή του καλλιτεχνικού υπεύθυνου.»

Ποιος ο λόγος και ποια η ανάγκη να δημιουργηθούν και άλλες θέσεις; Τρεις είναι όλοι κι όλοι οι χώροι που πρέπει να φροντίσει ο υπεύθυνος, που βεβαίως πληρώνεται γι' αυτό: το Ηρώδειο, η Επίδαυρος και η Πειραιώς 260. Και μάλιστα, το Ηρώδειο και η Πειραιώς έχουν πρόγραμμα για ένα μήνα , ενώ η Επίδαυρος φιλοξενεί κάτω από 10 παραστάσεις, καθώς και το αρχαίο θέατρο δεν μπορεί να αντέξει άλλες.

Γιατί, λοιπόν, είναι δυνατόν να ανατίθενται ειδικές αρμοδιότητες σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα; Μήπως επειδή ο κ. Φαμπρ δεν έχει σκοπό να εγκατασταθεί στην Ελλάδα, αλλά θα πηγαινοέρχεται; Μήπως διότι στενός συνεργάτης του κ. Μπαλτά, επιθυμεί τη μεταπήδησή του, τώρα ή αργότερα, σε θέση αναπλήρωσης του καλλιτεχνικού διευθυντή, ανώτερη από τη θέση που κατέχει στο δημόσιο; Θα μας ενημερώσει υπεύθυνα ο κ. Μπαλτάς ποια θα είναι η αμοιβή των καλλιτεχνικών υπευθύνων;  Ή μήπως, σε βάθος χρόνου, κάποιος θέλει να γίνει Χαλίφης στη θέση του Φαμπρ και διευθυντής με Δ κεφαλαίο;

Τελικά, σαν πολλές θέσεις δεν δημιουργεί το υπουργείο Πολιτισμού για στελέχη (δεδομένης και της χθεσινής εξαγγελίας για οικονομικούς διευθυντές) ενώ είναι τραγικά υποστελεχωμένο;

Αντιγόνη Καρατάσου