Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι διακόπτει το πρόγραμμα τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου και δεν θα λανσάρει πλέον οχήματα με κινητήρα υδρογόνου φέτος, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της θυγατρικής εταιρείας Symbio.
Ο όμιλος ανέφερε ότι η απόφαση αυτή οφείλεται στην περιορισμένη διαθεσιμότητα υποδομών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, στις υψηλές κεφαλαιακές απαιτήσεις και στην ανάγκη για ισχυρότερα κίνητρα αγοράς για τους πελάτες.
«Η αγορά υδρογόνου παραμένει ένα εξειδικευμένο τμήμα, χωρίς προοπτικές μεσοπρόθεσμης οικονομικής βιωσιμότητας», δήλωσε σε ανακοίνωση ο Jean-Philippe Imparato, διευθύνων σύμβουλος για την διευρυμένη Ευρώπη.
Οι προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων Michelin και Forvia δήλωσαν ότι η απόφαση της Stellantis ήταν έκπληξη και θα έχει «σοβαρές λειτουργικές και οικονομικές συνέπειες» για τη Symbio, μια κοινοπραξία στην οποία η Stellantis απέκτησε μερίδιο το 2023.
Η Stellantis είναι ο κύριος πελάτης της, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 80% του όγκου εργασιών της Symbio, δήλωσε η Forvia.
«Η κύρια ανησυχία της Michelin αφορά τον αντίκτυπο που θα έχει αυτό στους υπαλλήλους της Symbio, τόσο στη Γαλλία όσο και στο εξωτερικό», ανέφερε η εταιρεία κατασκευής ελαστικών σε δήλωσή της
Η Symbio απασχολεί περισσότερους από 650 υπαλλήλους και το 2023 άνοιξε ένα εργοστάσιο στην ανατολική Γαλλία, καθώς και ένα νέο εργοστάσιο στην Καλιφόρνια.
Η Stellantis δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τους μετόχους της Symbio για να αξιολογήσει τις τρέχουσες συνέπειες στην αγορά και να διαφυλάξει τα συμφέροντα της κοινοπραξίας, σύμφωνα με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις τους.
Ο Imparato δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έπρεπε να «κάνει σαφείς και υπεύθυνες επιλογές για να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητά της και να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πελατών της με την επίθεσή της στον τομέα των ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων».
Ο όμιλος δήλωσε ότι δεν προβλέπει την υιοθέτηση φορτηγών με κυψέλες υδρογόνου πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Η μαζική παραγωγή της νέας σειράς Pro One της Stellantis είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει το καλοκαίρι στο Hordain της Γαλλίας και στο Gliwice της Πολωνίας.
Η απόφαση δεν θα επηρεάσει το προσωπικό των εργοστασίων της Stellantis, δήλωσε ο όμιλος και ανέφερε ότι όλες οι δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης που επικεντρώνονται στην τεχνολογία υδρογόνου θα ανακατευθυνθούν σε άλλα έργα.