Με την χώρα μας να βρίσκεται στην 5η θέση της κατάταξης μεταξύ των προορισμών που θεωρούνται τουριστικά ως οι πιο ελκυστικοί ήταν αναπόφευκτο να ξεκινήσει η φετινή τουριστική σεζόν με νέα μεγάλα deals ύψους περί του ενός δισ.ευρώ.
Το ξεκίνημα των deals έγινε μόλις τον Φεβρουάριο με την αλυσίδα Domotel Hotels and Resorts να αποκτά το τετράστερο ξενοδοχείο Golden Milos Beach, δυναμικότητας 29 δωματίων, που βρίσκεται στην παραλία Προβατάς στη Μήλο.
Το ανακαινισμένο ξενοδοχείο λειτουργεί από τις 15 Μαΐου ως Golden Milos Beach House από τη Domotel.
Η επένδυση αυτή ενισχύει τη θέση της Μήλου στον χάρτη του πολυτελούς τουρισμού, καθώς επί του παρόντος το νησί διαθέτει μόλις δύο ξενοδοχεία 5 αστέρων, το Milos Cove και το Domes White Coast Milos.
Σημειώνεται ότι και άλλα νέα ξενοδοχεία ετοιμάζονται, προκειμένου να ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιο των μονάδων της υψηλότερης κατηγορίας της Μήλου. Ενδεικτικά, αναφέρεται η Kanava Hotels & Resorts του Αντώνη Ηλιόπουλου έχει δρομολογήσει την ανάπτυξη ενός ξενοδοχείου 5 αστέρων στο κυκλαδίτικο νησί.
Μέσα στον ίδιο μήνα, ο έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου απέκτησε τον πλήρη έλεγχο του εμβληματικού Αστέρα Βουλιαγμένης μετά την απόκτηση του μεριδίου που κατείχε το Jermyn Street Real Estate Fund, με τη συναλλαγή να εκτιμάται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Προκοπίου είχε ήδη αποκτήσει το 33% της «Αστήρ Παλάς Α.Ε.» τον Οκτώβριο του 2024, εξαγοράζοντας το μερίδιο του τουρκικού ομίλου Dogus έναντι περίπου 150 εκατ. ευρώ. Με τη νέα συμφωνία, αποκτά και το υπόλοιπο 77% από τη Jermyn Street, ολοκληρώνοντας την πλήρη εξαγορά του ιστορικού ξενοδοχειακού συγκροτήματος.
Τον επόμενο μήνα, Μάρτιο, ακολούθησε η πώληση του 4 αστέρων ξενοδοχείου Novotel Athens στην Ομόνοια, δυναμικότητας 196 δωματίων, από την AccorInvest στην Knossians Group του Γιάννη Δασκαλαντωνάκη. Το τίμημα της πώλησης σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς διαμορφώνεται σε επίπεδα άνω των 20 εκατ. ευρώ, ενώ θα απαιτηθούν επιπλέον κεφάλαια για την πλήρη ανακαίνιση του ξενοδοχείου.
Μέσα στο α’ τρίμηνο του 2025 ο όμιλος Sani/Ikos Group απέκτησε από την Goldman Sachs τα ξενοδοχεία Athos Palace, Pallini Beach και Theophano Imperial στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής.
Ο όμιλος σχεδιάζει να προχωρήσει στην πλήρη ανακατασκευή των τριών μονάδων, με στόχο να δημιουργήσει το Ikos Kassandra, το πρώτο Ikos Grand Resort, θέτοντας νέα πρότυπα για την πολυτελή all-inclusive φιλοξενία.
Βάσει του σχεδιασμού, το πολυτελές resort θα διαθέτει 750 δωμάτια, σουίτες και βίλες, με το συνολικό project του Sani/Ikos Group για το εν λόγω συγκρότημα να εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε πάνω από 400 εκατ. ευρώ.
Οι συνεπενδύσεις σε Τουρισμό και Real Estate
Θα πρέπει να γίνει ιδιαίτερη αναφορά και στις Γούρνες Ηρακλείου όπου η εταιρεία real estate Dimand, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της θέσης της στον τομέα της φιλοξενίας έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο - αναγνωρίζοντας τη δυναμική που αποκτά ο τουρισμός - την ανάπτυξη ξενοδοχειακών υποδομών στην ελληνική οικονομία.
Στις Γούρνες Ηρακλείου, η Dimand σχεδιάζει την ανάπτυξη δύο πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων συνολικής έκτασης 60.000 τ.μ., μαζί με συμπληρωματικές υποδομές και δυνατότητα λειτουργίας καζίνο. Η τελική μορφή του project θα διαμορφωθεί με βάση νέο master plan, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025. Η κατασκευή εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 2026 και θα διαρκέσει τέσσερα έτη.
Μια ακόμη εταιρεία real estate, η Premia Property, έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για την ανάπτυξη τουριστικών επενδύσεων.
Μάλιστα η εταιρεία ενδιαφέρεται περισσότερο για νησιά που προτιμώνται από τη σκανδιναβική αγορά, κυρίως σε Κρήτη, Ρόδο, Κω και προς το Ιόνιο, κυρίως στην Κέρκυρα.
Αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις για περισσότερα από ένα ξενοδοχεία, ενώ η ΑΕΕΑΠ σκοπεύει μακροπρόθεσμα και στην κατασκευή νέων μονάδων σε Ρόδο, στην περιοχή της Καλλιθέας και στα Χανιά.
Τα δύο ξενοδοχεία της ΑΕΕΑΠ σε Ρόδο και Κρήτη έχουν υψηλή πληρότητα, με μισθωτή τον σουηδικό ταξιδιωτικό οργανισμό NLTG. Σύμφωνα με την Premia Property, η Ελλάδα έχει τη βαριά της βιομηχανία τον τουρισμό και άρα μία ελληνική εταιρία Επενδύσεων Ακινήτων μπορεί να έχει μεγάλο ποσοστό τοποθετημένο στη φιλοξενία (23% σε επίπεδο εσόδων) σε αντίθεση με άλλες εταιρίες στο εξωτερικό που κάτι τέτοιο θα ξένιζε.