Το νέο εργοστάσιο στη Νιγηρία φέρνει αισιοδοξία στη Frigoglass

Το νέο εργοστάσιο στη Νιγηρία φέρνει αισιοδοξία στη Frigoglass

Αύξηση της παραγωγικότητας κατά 50%, νέα προϊόντα επαγγελματικής ψύξης με στόχο την βελτίωση των υπηρεσιών προς τους μεγάλους πελάτες, και ανάκαμψη παραγγελιών  αναμένεται να δώσουν τον τόνο για το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης για την Frigoglass παρά τις δυσκολίες που έφερε η πανδημία.

Η ισχυρή ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων στον κλάδο υαλουργίας στη Δυτική Αφρική  είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ασία και τη σύναψη νέων συνεργασιών για τη Frigoserve.

   Ειδικότερα η εστίασή της εταιρείας στην επέκταση της πελατειακής βάσης και στην ενίσχυση του δικτύου διανομέων άρχισε να αποφέρει οφέλη στην Ασία, με την Ινδία να καταγράφει ισχυρή επίδοση το πρώτο τρίμηνο, λόγω της αύξησης του μεριδίου αγοράς.

Η έναρξη της δραστηριότητας της Frigoserve στην Ελβετία τον Μάρτιο δημιουργεί  νέες ροές εσόδων το 2021, και εδραιώνει την παρουσία της εταιρείας στη δυτική Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.

Παράλληλα,  όπως επεσήμανε ο CEO της Frigoglass Νίκος Μαμουλής κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών ολοκληρώνονται οι εργασίες στο εργοστάσιο στη Νιγηρία, έναν μήνα πριν από ό,τι προβλέπονταν δηλαδή τον Ιούνιο αυξάνοντας έτσι την παραγωγική δυναμικότητα με αύξηση της παραγωγής στους 300 τόνους από 200 που είναι σήμερα.

   Η ολοκλήρωση της επένδυσης θα αναπληρώσει στο δεύτερο εξάμηνο  τη μείωση των πωλήσεων του στον τομέα γυαλιού καθώς ο τομέας γυαλιού έχει διαχρονικά το υψηλότερο περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας μεταξύ 25 -30%.

Η διοίκηση της Frigoglass παραμένει αισιόδοξη για την πορεία των μεγεθών της, και παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς και τον ρυθμό και την κλίμακα της οικονομικής ανάκαμψης, πιστεύει ότι θα επιτευχθεί αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου EBITDA το 2021.

Σημαντική ώθηση αναμένει δε από την βελτίωση των υπηρεσιών της προς τους μεγάλους πελάτες και ειδικότερα από τις υπηρεσίες της προς την Coca-Cola, αλλά και γενικότερα αυτές της αγοράς τροφίμων και ποτών, μέσω του λανσαρίσματος του Icoo II και την επέκταση των σειρών Plus και Max, προϊόντα επαγγελματικής ψύξης. 

Η εταιρεία μπορεί να παρουσίασε αύξηση του κόστους αποθήκευσης, διανομής και μεταφοράς των προϊόντων της,  καθώς η πανδημική κρίση αύξησε σημαντικά τα συγκεκριμένα κόστη ωστόσο οι παραγγελίες αυξήθηκαν 30% στο τρίμηνο, μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο τρίμηνο, με τον Απρίλιο σε ενοποιημένο επίπεδο να δείχνει αύξηση πωλήσεων 31% γεγονός που οφείλεται και σε απόκτηση μεριδίων αγοράς από τον ανταγωνισμό, ενώ δεν υπήρχαν ακυρώσεις παραγγελιών όπως είχε παρατηρηθεί στην αρχή της κρίσης. 

Με σύμμαχο τη ρευστότητα της εταιρείας σε επαρκή επίπεδα, €62 εκατ. σε ταμειακά διαθέσιμα και €13 εκατ. σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές για την κάλυψη του κόστους χρηματοδότησης και των απαιτήσεων σε κεφάλαιο κίνησης το 2021,  και τις αυξημένες παραγγελίες που παρατηρήθηκαν τον Απρίλιο, η εταιρεία εκτιμά πως θα βελτιώσει τα οικονομικά της μεγέθη το β' τρίμηνο, αν και απέφυγε να δώσει guidance για το σύνολο του έτους. 

Όσον αφορά στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 95,884 εκατ. ευρώ και μειώθηκαν λόγω της συνεχιζόμενης επίδρασης των περιορισμών που σχετίζονται με  την COVID-19, των αρνητικών επιπτώσεων από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες καθώς και της σύγκρισης  με το προ της πανδημίας πρώτο τρίμηνο του 2020. 

 Ωστόσο, σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 22%, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, στον κλάδο Υαλουργίας λόγω της  συνεχιζόμενης ανάκαμψης του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών.  Επίσης, σημειώθηκε ισχυρή ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ασία λόγω αύξησης μεριδίου αγοράς. Αντιθέτως, οι πωλήσεις στην Ευρώπη  και στην Αφρική συνέχισαν να επηρεάζονται από τις μειωμένες επενδύσεις σε επαγγελματικά ψυγεία λόγω της πανδημίας. Τα καθαρά κέρδη της Frigoglass μειώθηκαν στα 1,208 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA ήταν μειωμένα κατά 29,7% στα 14,441 εκατ. ευρώ.