Προς ολιγόμηνη παράταση η μεταβίβαση της Μαρίνας Αλίμου

Προς ολιγόμηνη παράταση η μεταβίβαση της Μαρίνας Αλίμου

Για το πρώτο τρίμηνο του 2021, ενδέχεται να παραταθεί η προγραμματισμένη για το φετινό Σεπτέμβριο, μεταβίβαση της Μαρίνας Αλίμου στην Άκτωρ Παραχωρήσεις - η οποία είχε επικρατήσει στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Μαρίνας για 40 χρόνια. Αιτία είναι μία σειρά από διοικητικά ζητήματα αλλά και θέματα ασφάλειας που έπρεπε ήδη να έχει επιλύσει η κρατική Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και τα οποία δεν επιτρέπουν την παραλαβή της Μαρίνας Αλίμου από την Άκτωρ Παραχωρήσεις, παρά το γεγονός ότι η σύμβαση παραχώρησης έχει υπογραφεί ήδη από τον Μάιο του 2020 και η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί μέσα από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.  

Σύμφωνα με συμβατικά κείμενα, η ολοκλήρωση της συναλλαγής μπορεί να διενεργηθεί μέχρι και τέσσερις μήνες μετά την υπογραφή της. Στην πράξη, η μεταβίβαση της Μαρίνας και η προκαταβολή μέρους του σχετικού τιμήματος των 57,5 εκατ. ευρώ από την πλευρά του παραχωρησιούχου, μπορεί να διενεργηθεί μέχρι τα μέσα του επόμενου μήνα. Η συζήτηση που γίνεται αυτή την περίοδο είναι η περίοδος να παραταθεί χρονικά μέχρι τα μέσα Μαρτίου 2021, αφού η Μαρίνα Αλίμου δεν είναι έτοιμη προς παραχώρηση και άρα ο επενδυτής δεν μπορεί να την παραλάβει υπό την ευθύνη του όσο τα εν λόγω ζητήματα παραμένουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος παραχωρησιούχος της Μαρίνας Αλίμου, προτίθεται να υπογράψει το πρωτόκολλο παράδοσης της περιοχής παραχώρησης και των υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων εντός αυτής, με την κρατική Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), η οποία και είναι ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος/διαχειριστής της Μαρίνας, υπό την προϋπόθεση ότι θα δρομολογηθούν μια σειρά από ενέργειες ώστε να παραλάβει τη Μαρίνα χωρίς “σκιές” που δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία της. Η στάση αυτή της Ακτωρ Παραχωρήσεις, εδράζεται στις υποχρεώσεις της ΕΤΑΔ, απέναντι στον νέο παραχωρησιούχο.

Μεταξύ των εκκρεμών ζητημάτων συγκαταλέγονται κτίσματα που πρέπει να κατεδαφιστούν, ελλιπή πιστοποιητικά, αυθαίρετες χρήσεις εντός της έκτασης της Μαρίνας αλλά και ενδεχόμενες ασυμφωνίες μεταξύ του αριθμού των σκαφών που ελλιμενίζονται στη Μαρίνα και του συμβολαίων που υπάρχουν. Η μη επίλυση αυτών των ζητημάτων ωστόσο δεν επιτρέπει στον επενδυτή να παραλάβει υπό την ευθύνη του τη Μαρίνα Αλίμου και να προχωρήσει στα όσα προβλέπει η παραχώρηση, καθώς μία τέτοια κίνηση θα τον εξέθετε σε ενδεχόμενους νομικούς και οικονομικούς κινδύνους.

Αν η ολοκλήρωση της συναλλαγής μετατεθεί για το 2021, θα περιοριστούν έτι περαιτέρω τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από τις αποκρατικοποιήσεις στη φετινή χρονιά. Με δεδομένες τις καθυστερήσεις που προκάλεσε η επιδημία του κορονοϊου στο πρόγραμμα αποκρακτικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, έμεναν μόνον δύο υπογεγραμμένες συμβάσεις για να φέρουν ταμειακά έσοδα στην εφετινή χρονιά. Πρόκειται για την Μαρίνα Αλίμου (57,5 εκατ. ευρώ) και το Ελληνικό (300 εκατ. ευρώ).