Aνακατατάξεις στην αγορά πυροδοτεί η επιστροφή της Carrefour

Aνακατατάξεις στην αγορά πυροδοτεί η επιστροφή της Carrefour

Νέες εξελίξεις στην λιανεμπορική αγορά και κυρίως σε αυτήν των σούπερ μάρκετ και των μίνι μάρκετ αναμένονται με την επίσημη, πλέον, επιστροφή στην ελληνική αγορά του ομίλου Carrefour μέσω της θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Globalsat - Teleunicom, Retail & More.

Η Retail & More στοχεύει να έχει θέσει σε λειτουργία ως το τέλος του 2022 ένα  δίκτυο εικοσιπέντε καταστημάτων, πέντε διαφορετικών τύπων.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η Carrefour ξεκίνησε επίσημα τη νέα εποχή της παρουσίας της στην Ελλάδα, με το άνοιγμα των 5 πρώτων καταστημάτων της, τα οποία βρίσκονται ήδη σε λειτουργία από τον Απρίλιο.

Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour, προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, έχοντας ήδη εγκαινιάσει 2 καταστήματα στην Ζάκυνθο και 3 καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία 7 ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Σαντορίνη. Η πρώτη φάση ανάπτυξης γίνεται με την μέθοδο του franchise.

Παράλληλα με το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου στην περιφέρεια, κατασκευάζεται το πρώτο εταιρικό κατάστημα της Αθήνας, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του, έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας τη διεύρυνση του δικτύου της Carrefour στα αστικά κέντρα.

Με στόχο τη δημιουργία 25 καταστημάτων συνολικά για το 2022, το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου και του Carrefour Flash 10/10, του πλέον καινοτόμου τύπου καταστήματος που θα εγκαινιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το Carrefour Flash 10/10, είναι ένα τύπος πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε». To Flash 10/10 προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, χωρίς αναμονές, με τους πελάτες να εισέρχονται και να εξέρχονται από το κατάστημα χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από κάποια πύλη και χωρίς να χρησιμοποιούν το ταμείο.

Εκτός από το καινοτόμο Carrefour Flash 10/10, η εταιρεία λανσάρει τέσσερις ακόμη, βασικούς τύπους καταστημάτων, τα Carrefour Market, μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα σε αστικά κέντρα και την περιφέρεια που προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, τα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα Carrefour Express, με χαρακτήρα convenience stores τα οποία θα βρίσκονται σε γειτονιές αλλά και σε κέντρα πόλεων και τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores, ένα τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων.

Αναφερόμενος ο CEO της Carrefour στην Ελλάδα κ. Βασίλης Στασινούλιας στην επιστροφή της εταιρείας μετά από 10 χρόνια στη τώρα μας τόνισε: 

"Υλοποιούμε ένα δυναμικό πλάνο δημιουργίας ενός δικτύου καταστημάτων, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα οποία προσαρμόζονται πλήρως στις ανάγκες της κάθε τοπικής και υπερτοπικής αγοράς. Με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων μας, ξεκινήσαμε επίσημα τη νέα εποχή της Carrefour στην Ελλάδα, με στόχο να προσφέρουμε στους καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα, στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές. Μέσα στη φετινή χρονιά θα γίνει προσπάθεια να βρίσκονται σε λειτουργία όλοι οι τύποι καταστημάτων μας, τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών περιοχών που αποτέλεσαν και την πρώτη φάση υλοποίησης του στρατηγικού μας πλάνου".

Εν αναμονή των κινήσεων Θεοδωρόπουλου στη λιανική

Εξελίξεις όμως στο λιανεμπόριο αναμένονται και από την πλευρά του αεικίνητου επιχειρηματία Σπύρου Θεοδωρόπουλου, ο οποίος τους προηγούμενους μήνες “τάραξε” στα νερά της αγοράς με μεγάλες εξαγορές εταιρειών, με σημαντικότερη αυτή της απόκτηση του 45% της εμβληματικής ΙΟΝ.

Πληροφορίες φέρουν τον επιχειρηματία να εξετάζει το ενδεχόμενο της εξαγοράς πανελλαδικού δικτύου περιπτέρων, αλλά και mini markets ή ακόµα και μεμονωμένα σημεία πώλησης σε mini markets.

Η κίνηση αυτή, όσο και ασυνήθιστη να φαίνεται µε βάση το επιχειρηµατικό βεληνεκές του Σπύρου Θεοδωρόπουλου αλλά και µε τις συµφωνίες που έχει κάνει µε µεγάλες ελληνικές εταιρείες και οµίλους του εξωτερικού, έχει µια βάση λογικής.

Συγκεκριμένα, η σκέψη αυτή αφορά στην απόκτηση ενός ιδιόκτητου δικτύου διανοµής τόσο των προϊόντων της ΙΟΝ, της οποίας πρόσφατα απέκτησε το 45% του µετοχικού κεφαλαίου, όσο και άλλων δικών του brands για τα οποία ως σήµερα, χρησιµοποιεί κυρίως ως βασικό δίκτυο διανοµής τις αλυσίδες σούπερ µάρκετ.

Με την πιθανή απόκτηση δικτύου περιπτέρων και mini - markets, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αποκτά ένα ιδιόκτητο δίκτυο διανοµής, από τη µία πλευρά, ώστε να μπορεί να ασκεί μια ανεξάρτητη πολιτική πωλήσεων για τα προϊόντα του και από την άλλη ενισχύει σηµαντικά τα περιθώρια κέρδους του, καθώς μπαίνει απευθείας στη λιανική.

Σηµειώνεται ότι ο Σπύρος Θεοδωρόπουλου πρόσφατα, προχώρησε στη σύσταση της Bespoke SGA Holdings µε µετοχικό κεφάλαιο ύψους 140 εκατ. ευρώ , εκ των οποίων 1,4 εκατ. ευρώ θα καταβάλει ο ίδιος και τα 138,6 εκατ. ευρώ η εταιρεία «S.A.G. Investments & Holdings Limited», σε ισόποσες δόσεις µέχρι το τέλος του 2026.