Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, ο κορονοϊος έχει στρέψει τους καταναλωτές προς συγκεκριμένα προϊόντα.
Το τελευταίο διάστημα στρέφονται στις πλέον παραδοσιακές επιλογές, όπως ο χυμός πορτοκάλι, λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C. Ηδη, στη Νέα Υόρκη, ο κατεψυγμένος χυμός πορτοκάλι είναι το πρώτο στη λίστα των προϊόντων με τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, δείχνουν μια αύξηση κατά 25% στην τιμή του χυμού πορτοκαλιού από τις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου, καθώς οι Αμερικανοί καταναλωτές έτρεξαν στα σούπερ μάρκετ για να «στοκάρουν» αποθέματα.
"Η πανδημία του Covid 19 πλήττει τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση για χυμό πορτοκαλιού. Η ιδιότητα της ενίσχυσης της ανοσίας αποτελεί τον λόγο προσέλκυσης από την πλευρά της ζήτησης, ενώ παράλληλα απλώς δεν υπάρχει πλέον αρκετός διαθέσιμος χώρος στα τάνκερ, δεδομένου ότι τα αεροπλάνα δεν πετούν για να μεταφέρουν τα προϊόντα στις αγορές", υποστηρίξε ο Στίβεν Ίνες, επικεφαλής σχεδιαστής στρατηγικής της παγκόσμιας αγοράς στην εταιρεία AxiCorp.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης των χυμών πορτοκαλιού έχουν σημειώσει το μεγαλύτερο μηνιαίο κέρδος από τον Οκτώβριο του 2015, σε μια εποχή που έχουν πληγεί οι παγκόσμιες χρηματιστηριακές αγορές
Αυτή η τάση πάντως αναμένεται να επηρεάσει και τα futures, δηλαδή τις τιμές που "κλειδώνουν" παραγωγοί και έμποροι για το μέλλον, με συνέπεια να θεωρείται δεδομένο ότι θα έρθουν περαιτέρω αυξήσεις.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους Financial Times, σημαντική αύξηση (+24%) καταγράφεται και στον καφέ Arabica, καθώς καταναλωτές και αλυσίδες πώλησης καφέ και καφετεριών έτρεξαν να συγκεντρώσουν αποθέματα, υπό τον φόβο ελλείψεων.
"Κάθε κρίκος στην αλυσίδα τροφοδοσίας προσπαθεί να έχει στοκ" είπε στους FT ο Κάρλος Μέρα, αναλυτής της Rabobank, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη ζήτηση σε ό,τι αφορά τα προϊόντα καφέ.