Συνέχισε την ανοδική τροχιά της η αγορά αυτοκινήτου και τον Μάιο αφήνοντας πίσω το πολύ κακό ξεκίνημα των δύο πρώτων μηνών του 2025. Έτσι και με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), τον πέμπτο μήνα του έτους πωλήθηκαν 15.673 αυτοκίνητα - νούμερο που αντιστοιχεί σε μια αύξηση 13,9% σε σύγκριση με τις 13.760 ταξινομήσεις του Μαΐου του 2024.
Αξίζει να σημειωθεί πως φετινός Μάιος ήταν ο καλύτερος των τελευταίων 16 χρόνων και πως παρά την απουσία της κρατικής επιδότησης, τα αμιγώς ηλεκτρικά είχαν τριπλάσιο ποσοστό από τα diesel. Ωστόσο, στο σύνολο της χρονιάς βρισκόμαστε πρακτικά στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Μετά λοιπόν από μια καλή επίδοση τον περασμένο Απρίλιο με 14.649 πωλήσεις, ο Μάιος ήταν ακόμα καλύτερος για την αγορά αυτοκινήτου που συνέχισε την ανοδική της πορείας πλησιάζοντας τα 16.000 «κομμάτια». Η επίδοση του φετινού Μαΐου είναι η καλύτερη από το Μάρτιο του 2011, τότε που είχαν σημειωθεί 19.053 ταξινομήσεις, και σε σχέση με το Μάιο του 2024 είχαμε αύξηση 13,9%.
Η ανοδική τροχιά είναι φυσικά καλοδεχούμενη, ωστόσο στο σύνολο της χρονιάς το πρόσημο είναι ακόμα αρνητικό (-0,6%) και είναι βέβαιο ότι χρειάζεται να αυξηθούν σημαντικά οι πωλήσεις, προκειμένου η Ελλάδα, που αυτή τη στιγμή έχει το γηραιότερο στόλο στην Ευρώπη με μέσο όρο ηλικίας τα 17,5 χρόνια, να δει να αποσύρονται από τους δρόμους της τα παλιά, ρυπογόνα και λιγότερο ασφαλή παλιά οχήματα.
Προτιμούν υβριδικό οι Έλληνες
Αξίζει να σημειωθεί πως παρά την απουσία κρατικής επιδότης τα αμιγώς ηλεκτρικά είχαν μερίδιο 4,8% της αγοράς με τα diesel να είναι μόλις στο 1,6%. Συνολικά το πρώτο 5-μηνο του 2025 ένας στους 20 αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου επέλεξε ηλεκτρικό με το συνολικό μερίδιο να βρίσκεται στο 5,4%, όταν πέρυσι για την ίδια περίοδο ήταν στο 4,1%.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις προτιμήσεις των αγοραστών για τον Μάιο είχαν και πάλι τα υβριδικά με ποσοστό 47,6% (48,3% από την αρχή του χρόνου) ακολουθούμενα από τα βενζινοκίνητα (34,9%) και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (6,8%). Οι επιλογές υγραερίου είχαν το 4,3%.
H Τoyota κρατάει τα ηνία με double score απόσταση από τον δεύτερο
Στην πρώτη θέση, από πλευράς πωλήσεων, τον Μάιο βρέθηκε η Toyota με 2.572 ταξινομήσεις, ακολουθούμενη από την Peugeot με 1.193, ταξινομήσεις και τη Hyundai με 1.172 ταξινομήσεις. Ίδια εικόνα επικρατεί και στο σύνολο των πωλήσεων από την αρχή του έτους με την Τoyota να έχει πουλήσει 9.877 αυτοκίνητα, την Peugeot 5.830 αυτοκίνητα και την Hyundai 4.441 αυτοκίνητα.
Ένας στους δύο αγοράζει μικρό και μικρό SUV, best seller το Peugeot 2008 (YTD)
Τα σουπερμίνι και τα μικρά SUV (κατηγορίες/segments “Β” και “B-SUV”, αντίστοιχα) επιλέγονται από έναν στους δύο Έλληνες με μερίδιο αγοράς 56,3% επί του συνόλου των πωλήσεων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαίου 2025. Η κατηγορία που ακολουθεί είναι αυτή των μικρομεσαίων σε διαστάσεις μοντέλων (segments C και C-SUV) με μερίδιο 24,3%, αφήνοντας τα μίνι και μίνι SUV (A και A-SUV αντίστοιχα) στην 3η θέση με ποσοστό 10,45%.
Στα σούπερμίνι για το μήνα Mάιο best seller ήταν το Suzuki Swift με 615 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το Toyota Yaris (483) και το Peugeot 208 (403).
Από την αρχή του χρόνου όμως το Toyota Yaris έχει τα ηνία της κατηγορίας με 2.513 μονάδες και μερίδιο 19,1%, με το Opel Corsa (2.129 μονάδες και 16,1%) και το Peugeot 208 (1.817 μονάδες και 13,8%) να έπονται.
Στα μικρά SUV για το μήνα Mάιο best seller (και της αγοράς) ήταν το Τoyota Yaris Cross με 782 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το νέο Citroen C3 (743) και το Peugeot 2008 (646). Από την αρχή του χρόνου όμως το Peugeot 2008 είναι το best seller της κατηγορίας (και της αγοράς) με 3.380 μονάδες και μερίδιο 15,0%, με το Τoyota Yaris Cross (2.919 μονάδες και 12,9%) και το Citroen C3 (2.881 μονάδες και 12,8%) να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα.
Τέλος, στα μικρομεσαία οικογενειακά η BMW Σειρά 1 διατήρησε τη δυναμική της με 330 πωλήσεις το Μάιο και 1.069 πωλήσεις από την αρχή του χρόνου (23,7% μερίδιο), σχεδόν διπλά από το Opel Astra (561 μονάδες και 12,4% YTD) και το Hyundai i30 (436 μονάδες και 9,7% ΥΤD). Στα οικογενειακά SUV για το μήνα Μάιο best seller ήταν το Toyota C-HR με 536 πωλήσεις, μπροστά από BMW X1 (243) και MG ZS Max (165). Year to date, το Toyota C-HR είναι επίσης πρώτο σε πωλήσεις (1.575 και μερίδιο 14,4%) μπροστά από BMW X1 (1.189 μονάδες και 10,9%) και Nissan Qashqai (796 πωλήσεις και 7,3%).