Το Spanos Group διευρύνει περαιτέρω το portfolio των μαρκών με το οποίο δραστηριοποιείται, ανακοινώνοντας την επίσημη αντιπροσώπευση της Chery στην Ελλάδα, της No1 κινέζικης μάρκας αυτοκινήτων σε εξαγωγές επί 24 χρόνια.
Εδώ και περίπου 2 χρόνια ζούμε - κυριολεκτικά - μια εισβολή κινέζικων μαρκών, που εμφανίζονται η μία μετά την άλλη στην Ελλάδα (χωρίς να έχει τέλος ο κατάλογος των αφίξεων, αφού στην Κίνα υπάρχουν πάνω από 100 μάρκες) αναζητώντας τα δικά τους μερίδια από την πίτα των πωλήσεων. Και όχι άδικα μιας και τα κινεζικά αυτοκίνητα εμφανίζονται πλέον ιδιαίτερα ανταγωνιστικά (ειδικά τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά) χωρίς αυτό να βασίζεται αποκλειστικά στη χαμηλή τιμή, αλλά και στο ότι πλέον αποτελούν ολοκληρωμένες, «σοβαρές» προτάσεις με υψηλή ποιότητα κατασκευής και τεχνολογία και, κατά κανόνα, δελεαστικό Value for Money.
Στην αρχή και εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων οι περισσότερες ήταν άγνωστες στους περισσότερους, ωστόσο αυτό αλλάζει και το αγοραστικό κοινό αρχίζει να εξοικειώνεται με τη νέα αυτοκινητική αυτή πραγματικότητα. Σε αυτό έχει βοηθήσει φυσικά και η αντιπροσώπευση των περισσότερων κινέζικων μαρκών από γνωστούς στο χώρο του αυτοκίνητου «ομίλους». Ενδεικτικά, η BYD έρχεται από τον όμιλο Σφακιανάκη, οι Jaecoo/Omoda εισάγονται μαζί με τη Smart από την Emil Frey (ανήκει στον όμιλο Star Automotive που είναι και εισαγωγέας της Mercedes-Benz), οι Leapmotor και Xpeng από τον όμιλο Βασιλάκη, η MG από τον όμιλο Συγγελίδη.
Αφήσαμε στο τέλος τις κινέζικες μάρκες DFSK, DONGFENG, SERES, LEVC και XEV μιας και αποκλειστικός εισαγωγέας είναι το Spanos Group (μεταξύ άλλων επίσημος έμπορος/συνεργάτης των BMW, MINI, Jaguar και Land Rover), που πρόσφατα έκανε μια ακόμη «δυνατή» επιχειρηματική κίνηση αναλαμβάνοντας την επίσημη αντιπροσώπευση της Chery στην Ελλάδα.
Στις 25 Απριλίου, η Chery ξεκίνησε και επίσημα τη συνεργασία της με εισαγωγείς στην Ελλάδα, στην Ουγγαρία, στη Ρουμανία και στην Τσεχία. Κατά την τελετή υπογραφής, η Chery ανακοίνωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποτελέσει βασική αγορά στην παγκόσμια στρατηγική επέκτασης της. Η Chery θα επεκταθεί σταδιακά το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και σκοπεύει να καλύψει αρχικά χώρες της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης, θέτοντας θεμέλια για τη μακροπρόθεσμη παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως η Chery δεν είναι ακόμα μια… κινέζικη μάρκα, αφού είναι μέσα στις 4 μεγαλύτερες κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας (SAIC, Great Wall, GAC οι άλλες τρεις). Επίσης, είναι η πιο… εξωστρεφής μιας και είναι η No1 κινέζικη μάρκα αυτοκινήτων σε εξαγωγές για 24 χρόνια. Το 2024 η Chery σημείωσε πωλήσεις 2,6 εκατ. οχημάτων, από τα οποία 1,15 εκατ. διατέθηκαν σε άλλες αγορές. H Chery υπόσχεται ικανοποίηση των αυστηρών κανονισμών της Ευρώπης και τον ανταγωνισμό με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα σε όλο τον κόσμο για τη δύναμη που κρύβεται πίσω από τη φράση «Chery, με οδηγό την τεχνολογία».
Ο κ. Zhang Guibing, Πρόεδρος της Chery International, τόνισε: «Η συνεργασία με μεγάλους εισαγωγικούς ομίλους σε τρεις ευρωπαϊκές χώρες αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι παγκοσμιοποίησης της Chery. Η φιλοδοξία μας εκτείνεται πέρα από την απλή πώληση προϊόντων στην Ευρώπη - δεσμευόμαστε να δημιουργήσουμε βαθιές ρίζες στην περιοχή και να οικοδομήσουμε ένα βιώσιμο επιχειρηματικό οικοσύστημα, σε συνεργασία με τους τοπικούς εταίρους μας».
Κατά τη στρατηγική της ανάπτυξη στην ευρωπαϊκή αγορά, η Chery παραμένει προσηλωμένη στην αρχική της φιλοδοξία να γίνει η «πρώτη επιλογή για τους χρήστες με οικογενειακό προσανατολισμό, σε όλο τον κόσμο». Με γνώμονα τη φιλοσοφία «Στην Ευρώπη, για την Ευρώπη», δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε βασικούς τομείς, όπως είναι η ανάπτυξη προϊόντων, το μάρκετινγκ και το χτίσιμο ενός ισχυρού brand.
Από τον πλευρά του, ο κ. Γεώργιος Σπανός, διευθύνων σύμβουλος του Spanos Group, δήλωσε: «Η σημερινή μέρα αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στο κοινό μας ταξίδι, και τα θεμέλια για τη μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών. Με περισσότερα από 50 χρόνια πείρας στον χώρο του αυτοκινήτου, ο όμιλος Σπανός επιστρατεύει τη βαθιά γνώση της τοπικής αγοράς, το ισχυρό δίκτυο συνεργατών και τη δέσμευσή του στην εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών, για το λανσάρισμα της Chery στην ελληνική αγορά. Πιστεύουμε ότι η κορυφαία τεχνολογία, η υψηλή ποιότητα και η αγάπη της Chery για καινοτομία θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από τους αγοραστές της χώρας μας. Παράλληλα, αυτή η συνεργασία αντικατοπτρίζει το κοινό μας όραμα για το μέλλον: ένα μέλλον πιο έξυπνο, πιο καθαρό, πιο διασυνδεδεμένο».
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η τοπική αγορά υφίσταται σημαντικό διαρθρωτικό μετασχηματισμό: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αντιπροσωπεύουν πλέον το 15,2% των συνολικών πωλήσεων, ενώ τα υβριδικά οχήματα – στα οποία περιλαμβάνονται τα HEV και τα PHEV – αντιπροσωπεύουν συνολικά το 42,6%. Αντίθετα, το μερίδιο των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει μειωθεί στο 38,8%.
Ανταποκρινόμενη σε αυτό τον μετασχηματισμό της αγοράς, η Chery έχει χαράξει μια στοχευμένη στρατηγική νέων προϊόντων: Το 2025 θα δώσει προτεραιότητα στο λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς TIGGO 7 και TIGGO 8, τα οποία ενσωματώνουν τη νέα τεχνολογία Chery Super Hybrid (CSH). Μέσα στη χρονιά θα κυκλοφορήσει επίσης το μικρότερο TIGGO 4, αλλά και το κορυφαίο TIGGO 9.
Το Tiggo 7 είναι ένα SUV με μήκος 4.513 mm και μεταξόνιο στα 2.670 mm, με τον χώρο αποσκευών να είναι στα 475 λίτρα. Η μάρκα υπογραμμίζει πως το Tiggo 7 διαθέτει μία στιβαρή δομή και πλαίσιο από 60% χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ η σουίτα L2+ αποτελείται από 19 διαφορετικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP. H plug-in hybrid έκδοση, έχοντας ως βάση έναν κινητήρα 1.6 TGDI αποδίδει 197 ίππους και 290 Nm ροπής.
Το Tiggo 8 είναι ένα ακόμα μεγαλύτερο SUV με μήκος 4.720 mm και μεταξόνιο 2.710 mm, υποσχόμενο μεγαλύτερη ευρυχωρία ακόμα και για 7 επιβάτες. Το plug-in υβριδικό σύστημα έχει απόδοση 204 ίππους και 310 Nm, με την υποσχόμενη ηλεκτρική αυτονομία να είναι στα 90 km.
Tο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της Chery στη Φρανκφούρτη θα αποτελέσει στρατηγικό στήριγμα για την είσοδο της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά. Το κέντρο θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην προσαρμογή των τεχνολογιών της Chery σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά ρυθμιστικά πλαίσια και τη δυναμική της αγοράς, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη και επιτρέποντας τη δημιουργία οχημάτων που πληρούν το 100% των ευρωπαϊκών προδιαγραφών. H Chery θεωρεί βέβαιο ότι όλα τα μοντέλα της Chery θα λάβουν αξιολόγηση 5 αστέρων από τον οργανισμό EuroNCAP.
Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας επεκτείνεται στο πολύπλοκο περιβάλλον της παγκόσμιας αγοράς, η προσέγγιση της Chery στην Ευρώπη αποτελεί πρότυπο στρατηγικής διορατικότητας με λαμπρό παράδειγμα τη γραμμή παραγωγής στην Ισπανία η οποία ήδη ξεκίνησε να λειτουργεί. Από τη σχολαστική τοπικοποίηση και τις καινοτόμες τεχνολογίες, μέχρι τη δέσμευσή της στην ποιότητα και συμμόρφωση με τα τελευταία πρότυπα, το ευρωπαϊκό σχέδιο της Chery παίρνει σταθερά σάρκα και οστά. Και αποτελεί μια απόδειξη του οράματος, της στρατηγικής προβλεπτικότητας και της μακροχρόνιας αφοσίωσής της στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.

Ποια νέα κινέζικη μάρκα μπαίνει τώρα στην ελληνική αγορά;
Διαβάστε Περισσότερα
Skoda και Μίλτος Τεντόγλου συνεχίζουν μαζί
Skoda και Μίλτος Τεντόγλου συνεχίζουν μαζί
04/05/2025 • 15:15
• ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πόσο φθηνότερο έγινε το ηλεκτρικό CUPRA Born στην Ελλάδα;
Πόσο φθηνότερο έγινε το ηλεκτρικό CUPRA Born στην Ελλάδα;
03/05/2025 • 14:05
• ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Αυτό είναι το παγκόσμιο σπορ best seller
Αυτό είναι το παγκόσμιο σπορ best seller
02/05/2025 • 10:02
• ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ