Θεωρητικά έχουμε να κάνουμε με τον διάδοχο ενός σουπερμίνι, ενός μοντέλου της κατηγορίας “B”, αλλά επί της ουσίας έχουμε απέναντί μας ένα B-SUV. Ο λόγος για το νέο Citroën C3 που έρχεται με το crossover στυλ του να προσφέρει άνεση, χώρους, πρακτικότητα, λογικές επιδόσεις και πολύ συμφέρουσα τιμή – όλα αυτά δηλαδή που οφείλει να έχει ένα νέο μοντέλο που φιλοδοξεί να γίνει best-seller.
Δεν είναι καθόλου υπερβολικό να πούμε πως το νέο Citroen C3 μας συστήνεται από την αρχή επιστρέφοντας σε αυτή την 4η γενιά του με σαφείς SUV επιρροές, πιο τετραγωνισμένη σχεδίαση και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Αφήνει πίσω τις προηγούμενες γενιές που είχαν ξεκάθαρα μια «σουπερμίνι» στόχευση για να βάλει το δάκτυλο στο βάζο με το μέλι των αστικών crossover, που πλέον πουλάνε σα ζεστά ψωμάκια. Με μήκος 4.015 mm, πλάτος 1.755 mm και ύψος 1.577 mm, αλλά κυρίως με απόσταση από το έδαφος στα 197 mm, το εντελώς νέο Citroen C3, χωρίς να στερείται στυλ, έχει υιοθετήσει μια ελαφρώς «τετράγωνη» σχεδίαση από την οποία δεν λείπουν οι ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές, ενώ έχουν εξαφανιστεί τα προστατευτικά airbumps (μαύρα πλαστικά πλευρικά προστατευτικά στις πόρτες) του προηγούμενου μοντέλου.
Η απλότητα - στα όρια της λιτότητας - και οι «καθαρές» γραμμές χαρακτηρίζουν και το εργονομικό εσωτερικό, στο οποίο δεν υπάρχουν περιττές πολυτέλειες. Υπηρετεί πιστά τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας που ονομάζεται C-Zen Lounge και έχει προσανατολισμό την άνεση και την πρακτικότητα. Η «οριζόντια» σχεδίαση του ταμπλό σε τρία επίπεδα, πέρα από το ότι είναι όμορφη στο μάτι έχει και πρακτικά πλεονεκτήματα, καθώς δημιουργεί ένα έξτρα ραφάκι μπροστά στον συνοδηγό στο κάτω επίπεδο και παράλληλα ενσωματώνει τον μακρόστενο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό του μοντέλου δοκιμής υπάρχει μία έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών, αλλά στη βασική έκδοση στη θέση της θα βρει κανείς μία βάση για το κινητό, πάνω στην οποία τοποθετείται το smartphone. Έτσι μέσω του συστήματος «My Citroen Play με Smartphone Station» και της σχετικής εφαρμογής υπάρχει πρόσβαση στο ηχοσύστημα, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την πλοήγηση από το κινητό.
Η υλοποίηση του ταμπλό στηρίζεται αποκλειστικά σε σκληρά στην αφή πλαστικά σε μια προσπάθεια συγκράτησης του κόστους, που γίνεται αισθητή και από λεπτομέρειες, όπως η απουσία χειρολαβών πάνω από τις πόρτες κλπ. Το φινίρισμα όμως είναι πολύ προσεγμένο φινίρισμα και η συναρμογή τέτοια που θα πείσει και τον πλέον απαιτητικό. Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζει το μικρό flat top/bottom πολυλειτουργικό τιμόνι με την παχιά στεφάνη, ο καινοτόμος πίνακας οργάνων, η συστοιχία φυσικών διακοπτών στη βάση της κονσόλας για τον έλεγχο του κλιματισμού και φυσικά τα πολύ άνετα και αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort.
Χωροταξικά, το νέο C3 θα φιλοξενήσει με ευκολία ακόμα και 4 μεγαλόσωμους επιβάτες, που έχουν μπόλικο «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, αλλά που θα ήθελαν μεγαλύτερο άνοιγμα στις πόρτες –ειδικά πίσω. Υπάρχουν αρκετές μικροθήκες που τονίζουν την πρακτικότητα, όπως και τα 328 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο και χωρίς εσοχές σχήμα, αν και με υψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Το Citroen C3 της δοκιμής ήταν αυτό με τον 1.2 Puretech τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα, που έχει ανασχεδιαστεί για καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Πλέον κάνει χρήση κύκλου Miller, διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας και αντί για ιμάντα έχει καδένα συνεχίζοντας όμως να αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το θετικότατο σε λειτουργία 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το μοτέρ εμφανίζει μια ιδιαίτερη «ζωντάνια» τραβώντας από χαμηλά και επιτρέποντας στο C3 να επιταχύνει με σβελτάδα, χωρίς να χάνει σε πολιτισμένη λειτουργία και κυρίως χωρίς να «ξεφεύγει» σε κατανάλωση. Προφανώς τα εργαστηριακά 5,6 lit./100 km που υπόσχεται η Citroen θα τα δεις μόνο σε ταξίδι με 6η σχέση και χαμηλή ταχύτητα, με τα 7,6-7,9 lit/100 km σε αστικές κυρίως συνθήκες, που είδαμε εμείς στο trip computer, να είναι όχι μόνο μια πιο ρεαλιστική κατανάλωση, αλλά και μια απολύτως λογική τιμή για την κατανάλωση.
Η Citroën παραδοσιακά δίνει έμφαση στην άνεση και το νέο C3 όχι μόνο δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά το… τερματίζει, όντας εξοπλισμένο με τα καθίσματα Advanced Comfort και την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions (μιλάμε ουσιαστικά για υδραυλικά «στοπ» της ανάρτηση που λειτουργούν σαν μαξιλάρια). Ο συνδυασμός προσφέρει μια ποιοτικότατη κύλιση αντάξια μεγαλύτερων και ακριβότερων αυτοκινήτων, τη στιγμή που η ανάρτηση αποσβένει με ευκολία σχεδόν όλες τις κακοτεχνίες.
Σε γενικές γραμμές το οδηγικό προφίλ του Citroen C3 είναι ευχάριστο με το μικρό γαλλικό μοντέλο να εξασφαλίζει ευκολία και ευχρηστία με την ψηλή θέση οδήγησης να προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, κάτι που βολεύει στην αστική καθημερινότητα και στο παρκάρισμα, αλλά δεν εμπνέει για σπορτίφ οδήγηση. Αυτό δε σημαίνει πως το γαλλικό μικρό δεν είναι αποτελεσματικό. Αντιθέτως στρίβει ουδέτερα και έχοντας τις «πλάτες» του πλήρους ηλεκτρονικού οπλοστασίου, του ζωντανού κινητήρα και των αποτελεσματικών φρένων διατηρεί με ευκολία υψηλή μέση ταχύτητα.
Εν κατακλείδι, το νέο Citroen C3 έχει όλα τα εφόδια για να επιτύχει. Συνδυάζει το μοντέρνο στυλ με την άνεση και την χρηστικότητα, «ζωντανές» επιδόσεις και ασφάλεια. Κυρίως όμως έχει την απολύτως «σωστή» για την εποχή τιμή - από 16.900 ευρώ με την προσφορά της αντιπροσωπείας, στη βασική του έκδοση. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι ακόμα και στην πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοσή του “MAX” το νέο C3 δεν ξεπερνάει τα είκοσι χιλιάρικα!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Κινητήρας (cm3) 1.119
- Ισχύς (PS/rpm) 100/5.500
- Ροπή (Nm/rpm) 205/1.750
- 0-100 km/h 10,2’’
- Tαχύτητα (km/h) 160
- Κατανάλωση 5,6 lit./100 km
- Εκπομπές CO2 126 g/km
- ΜxΠxΥ (mm) 4.015x1.755x1.567
- Μεταξόνιο (mm) 2.540
- Βάρος 1.226 kg
- Πόρτμπαγκάζ 328 λίτρα
- Τιμή €16.900