Δύο νέες ιαπωνικές ηλεκτρικές λιμουζίνες για την αγορά της Κίνας – και όχι μόνον…

Δύο νέες ιαπωνικές ηλεκτρικές λιμουζίνες για την αγορά της Κίνας – και όχι μόνον…

Η Κίνα είναι μια τεράστια αγορά που ηγείται στον τομέα του εξηλεκτρισμού, με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να αποτελούν μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Και η Toyota δεν θα μπορούσε να βρει καταλληλότερο περιβάλλον από τη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάη για να παρουσιάσει το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο, που θα γίνει η ναυαρχίδα της ιαπωνικής φίρμας ανάμεσα στα οχήματα της οικογένειας bZ και τα οποία κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. 

Το πεντάμετρο ηλεκτρικό σεντάν της Toyota ονομάζεται bZ7, μπαίνει «πάνω» από τα bZ4X, bZ3, bZ3X και bZ5, ενώ πρέπει να σημειωθεί πως εξελίχθηκε σε συνεργασία με την GAC και πως προορίζεται αποκλειστικά για την κινεζική αγορά. Σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα του bZ7, η Toyota δεν ανέφερε κάποια συγκεκριμένη πληροφορία με την ιαπωνική φίρμα να προσδιορίζει το νέο της ηλεκτρικό ως τη ναυαρχίδα της ηλεκτρικής της γκάμας που θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Audi A6 e-tron, η BMW i5, η Mercedes EQE και το Tesla Model S. 

Σχεδιαστικά, υιοθετεί πολλά χαρακτηριστικά που έχουμε δει και σε άλλα αυτοκίνητα της Toyota, όπως τους διαιρούμενους προβολείς που ξέρουμε από το νέο C-HR και το Prius. Μπροστά δεν υπάρχει μάσκα, παρά ένα μικρό άνοιγμα χαμηλά στον προφυλακτήρα, ενώ η κεκλιμένη γραμμή οροφής οδηγεί σε ένα σχετικά κοντό πίσω μέρος, που θυμίζει κάπως αυτό του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai. 

Στο εσωτερικό, υπάρχει λευκό διάτρητο δέρμα, ξύλινες επενδύσεις και ατμοσφαιρικός φωτισμός στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών. Παρά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό και το Head-Up-Display, η Toyota δεν έχει παραλείψει να τοποθετήσει και παραδοσιακά μπουτόν με την ιαπωνική φίρμα να υπόσχεται πως η καμπίνα του bZ7 «θα εξοπλίζεται με την τελευταία έξυπνη τεχνολογία, όπως αρμόζει στο μοντέλο-ναυαρχίδα της κινεζικής σειράς αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων». Το λανσάρισμα του μεγάλου ηλεκτρικού σεντάν της Toyota θα γίνει μέσα στο χρόνο και μόνο για την κινεζική αγορά.

Πρεμιέρα και για την 8η γενιά του πολυτελούς LexusES

Αντιθέτως, τη νέα γενιά του Lexus ΕS, που επίσης έκανε πρεμιέρα στη Σαγκάη, θα τη δούμε στην Ευρώπη με τη σχετική έναρξη των πωλήσεων να έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2026. Στη νέα, 8η γενιά του, το πολυτελές σεντάν θα προσφερθεί με υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά και (για πρώτη φορά) με αμιγώς ηλεκτρικό. Αντλώντας σχεδιαστική έμπνευση από το πρωτότυπο LF-ZL του 2023, το νέο Lexus ES έχει άφθονα «αιχμηρά» στοιχεία.

 

Με μήκος στα 5,140 m, το νέο Lexus ES είναι αισθητά μεγαλύτερο από το προηγούμενο (+165 mm) σε όλες τις βασικές διαστάσεις. Έτσι, το πλάτος είναι στα 1.920 mm (+55 mm) το ύψος στα 1.555 mm (+110 mm), ενώ το μεταξόνιο έχει κερδίσει 80 mm από το προηγούμενο για να φτάσει στα 2.950 mm υποσχόμενο αρχοντικούς χώρους στο πολυτελές και high-tech εσωτερικό. 

Το τελευταίο διακρίνεται για το μινιμαλιστικό σχεδιασμό και την κυριαρχία του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και της οθόνης αφής των 14 ιντσών, κάτω από την οποία υπάρχει ένα πάνελ με μπουτόν συντόμευσης για άμεση πρόσβαση σε βασικά υπομενού και λειτουργίες.Μια έξτρα οθόνη στην πλευρά του συνοδηγού θα είναι διαθέσιμη στον κατάλογο του εξοπλισμού που προσφέρεται με έξτρα χρέωση. Τον high-tech και πολυτελή χαρακτήρα τονίζουν στοιχεία όπως η ηλεκτροχρωματική γυάλινη οροφή (σκουραίνει με το πάτημα ενός κουμπιού), τα καθίσματα των πίσω επιβατών με λειτουργία μασάζ, καθώς και ένας πίνακας ελέγχου του κλιματισμού. 

Τα premium χαρακτηριστικά του νέου Lexus ES έχουν συνέχεια και στα μηχανικά μέρη. Η Lexus ισχυρίζεται ότι έχει ενισχύσει την ακαμψία του αμαξώματος χρησιμοποιώντας την τελευταία έκδοση της πλατφόρμας TNGA GA-K της Toyota υποστηρίζοντας πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και σύστημα τετραδιεύθυνσης: Αυτό επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν έως και τέσσερις μοίρες προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς σε χαμηλότερες ταχύτητες και προς την ίδια κατεύθυνση σε υψηλότερες ταχύτητες. Από κει και πέρα, το υβριδικό ES 300h διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο υβριδικό σύστημα βασισμένο σε βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων, απόδοσης 201 ίππων και κίνηση στους μπροστά ή στους 4 τροχούς.

Σχετικά με το αμιγώς ηλεκτρικό Lexus ES, αυτό θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση ES 350e με 224 άλογα και κίνηση στους εμπρός τροχούς, καθώς και στην έκδοση ES 500e με 2 ηλεκτροκινητήρες, 343 ίππους και τετρακίνηση. Η Lexus αναφέρει πως η αυτονομία του ES 350e είναι 482 km με τη χρήση τροχών 19 ιντσών (τα μεγέθη ποικίλλουν από 18 έως 21 ίντσες). Το νέο βάρος του Lexus ES κυμαίνεται από 1.785 κιλά για το υβριδικό ES 300h με κίνηση στους εμπρός τροχούς έως 2.285 κιλά για το ηλεκτρικό ES 500e με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η νέα γενιά του Lexus ES θα αρχίσει την εμπορική της καριέρα στην Ευρώπη στις αρχές του 2026.