Η Mercedes-Benz Trucks συνεχίζει να προωθεί τον εξηλεκτρισμό

Η Mercedes-Benz Trucks συνεχίζει να προωθεί τον εξηλεκτρισμό

Σε συνέχεια της παρουσίασης στην αγορά του ηλεκτρικού φορτηγού eActros για βαριές διανομές, η Mercedes-Benz Trucks προωθεί συστηματικά την εισαγωγή και άλλων ηλεκτροκίνητων μοντέλων μπαταρίας φέτος και τα προσεχή έτη, ενώ το eActros LongHaul είναι έτοιμο να βγει στον δρόμο το 2022.

Για να παρουσιάσει την ηλεκτρική κινητικότητα στους πελάτες φορτηγών από όλη την Ευρώπη, η εταιρεία διοργανώνει μια εκδήλωση διάρκειας αρκετών εβδομάδων κοντά στο εργοστάσιο του Wörth η οποία ξεκινά στις αρχές Ιουνίου. Ειδικοί από τη Mercedes-Benz Trucks θα ενημερώσουν συνολικά 1000 συμμετέχοντες για τις βασικές πτυχές της ηλεκτρικής κινητικότητας, από τις υποδομές και τις υπηρεσίες έως τα ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπρόσθετα, οι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το eActros 300 σε απαιτητικές διαδρομές και με ρεαλιστικά ωφέλιμα φορτία.

Για τη σημαντική κατηγορία μεγάλων αποστάσεων, το eActros LongHaul, με αυτονομία περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε μαζική παραγωγή το 2024. Τα πρώτα πρωτότυπα οχήματα του φορτηγού 40 τόνων υποβάλλονται ήδη σε εσωτερικές δοκιμές και οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks προγραμματίζουν να ξεκινήσουν φέτος δοκιμές του ηλεκτρικού φορτηγού στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Το eActros LongHaul θα προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης υψηλής απόδοσης - το λεγόμενο «megawatt charging».

Επιπλέον, η Mercedes-Benz Trucks προετοιμάζει κι άλλες εκδόσεις του eActros – ειδικότερα το eActros 300 και το eActros 400 – και, τον προσεχή Ιούλιο, θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Wörth η παραγωγή του eEconic για δημοτική χρήση, το οποίο θα είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής. Στόχος της Mercedes-Benz Trucks είναι να αυξήσει σε άνω του 50 τοις εκατό το ποσοστό των νέων οχημάτων με τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2030.

Συνεργασία με εταίρους για υποδομές φόρτισης

Για φόρτιση στο αμαξοστάσιο, η Mercedes-Benz Trucks συνεργάζεται με τη Siemens Smart Infrastructure, την ENGIE και την EVBox Group. Όσον αφορά τη δημόσια φόρτιση για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, η Daimler Truck, η TRATON GROUP και ο όμιλος Volvo υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας. Η κοινοπραξία αυτή προβλέπει την ανάπτυξη και λειτουργία ενός δημόσιου δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαριά ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και τουριστικά λεωφορεία στην Ευρώπη. Το δίκτυο φόρτισης αυτών των τριών εταίρων θα είναι διαθέσιμο σε διαχειριστές στόλων στην Ευρώπη ανεξαρτήτως μάρκας.

Στόχος του έργου «High-Performance Charging in Long-Haul Truck Transport» (HoLa), με τη συμμετοχή της Daimler Truck και υπό την αιγίδα της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), είναι ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία μιας εκλεκτής υποδομής φόρτισης υψηλής απόδοσης για τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Δύο σταθμοί φόρτισης υψηλής απόδοσης με το σύστημα Megawatt Charging System (MCS) πρόκειται να κατασκευαστούν σε τέσσερις τοποθεσίες στη Γερμανία και να δοκιμαστούν σε πραγματικές εφαρμογές. Στο έργο συμμετέχουν διάφοροι άλλοι εταίροι της κοινοπραξίας από τη βιομηχανία και την έρευνα.

Το Mercedes-Benz eEconic στην IFAT

Το ηλεκτρικό φορτηγό μπαταρίας eEconic θα κάνει την πρεμιέρα του στις 30 Μαΐου στην εμπορική έκθεση IFAT, την κορυφαία εμπορική έκθεση παγκοσμίως για τη διαχείριση νερού, λυμάτων, απορριμμάτων και πρώτων υλών, στο Μόναχο. Το eEconic σημειώνει ιδιαίτερα καλές επιδόσεις στις χρήσεις εντός πόλεων τις πρώτες πρωινές ώρες, χάρη στις χαμηλές εκπομπές θορύβου. Η αρχιτεκτονική οχήματος του eEconic επωφελείται από τη στρατηγική παγκόσμιας πλατφόρμας της Daimler Truck: Το σύστημα κίνησης του φορτηγού χαμηλού δαπέδου βασίζεται στο Mercedes-Benz eActros, το οποίο παράγεται στο εργοστάσιο του Wörth από τον Οκτώβριο του 2021. Από τον Μάιο του 2022, η εταιρεία FES Frankfurter Entsorgung- (Waste Management) and Service GmbH χρησιμοποιεί ήδη ένα πρωτότυπο eEconic στη Φρανκφούρτη για την αποκομιδή δημοτικών απορριμμάτων.

MirrorCam δεύτερης γενιάς για το eActros

Από τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, η Mercedes-Benz Trucks εξοπλίζει τα eActros με το βελτιωμένο MirrorCam δεύτερης γενιάς, το οποίο διαθέτει βελτιώσεις κυρίως όσον αφορά την προβολή εικόνας και την ασφάλεια. Εξωτερικά, το μήκος του βραχίονα κάμερας και στις δύο πλευρές έχει μειωθεί κατά δέκα εκατοστά. Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτών των νέων διαστάσεων είναι ότι οι οδηγοί διαπιστώνουν αμέσως ότι μπορούν να κινηθούν όπισθεν ευκολότερα από ό,τι με την πρώτη γενιά MirrorCam, καθώς η προοπτική του MirrorCam μοιάζει πλέον περισσότερο με εκείνη των συμβατικών καθρεφτών.

Απώτερος στόχος: Οδικές μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050

Η Daimler Truck φιλοδοξεί να προσφέρει καινούρια οχήματα σε Ευρώπη, Ιαπωνία και Βόρεια Αμερική μόνο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα («tank-to-wheel») έως το 2039. Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας Mercedes-Benz eCitaro και Mercedes-Benz eActros παράγονται ήδη μαζικά από το 2018 και το 2021, αντίστοιχα. Το Mercedes-Benz eEconic, το FUSO eCanter και το Freightliner eCascadia θα ακολουθήσουν αργότερα φέτος, ενώ προγραμματίζονται ήδη κι άλλα οχήματα με τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Κατά το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, η εταιρεία σχεδιάζει να συμπληρώσει τη γκάμα των οχημάτων της με οχήματα μαζικής παραγωγής που θα κινούνται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Ο απώτερος στόχος είναι να εξασφαλιστούν οδικές μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.

• Κυκλοφορία πολλών νέων ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας από το 2022 κι έπειτα

• Έχουν κατασκευαστεί τα πρώτα πρωτότυπα eActros LongHaul για δοκιμή

• «Στα σκαριά» βρίσκονται και άλλες εκδόσεις του eActros 300 και του eActros 400

• Έναρξη μαζικής παραγωγής του eEconic για δημοτική χρήση τον Ιούλιο του 2022

• Εκδήλωση πελατών για την ηλεκτρική κινητικότητα στο Wörth τον Ιούνιο με περίπου 1000 συμμετέχοντες από όλη την Ευρώπη

• Karin Rådström, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Mercedes-Benz Trucks: «Το τεράστιο ενδιαφέρον για την εκδήλωση οδήγησης του eActros στο Wörth αποδεικνύει περίτρανα ότι η ηλεκτρική κινητικότητα γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στους πελάτες μας. Με τον τρόπο αυτό, οι πελάτες στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να ενώσουν τις προσπάθειές τους και να θέσουν σε κυκλοφορία όλο και περισσότερα ηλεκτρικά φορτηγά, να επεκτείνουν τις υποδομές φόρτισης και να επιτύχουν ισοτιμία κόστους.»

Η Daimler Truck AG συνοπτικά

Η Daimler Truck Holding AG («Daimler Truck») είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων παγκοσμίως, με περισσότερες από 40 κύριες μονάδες και πάνω από 100.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο. Οι ιδρυτές της Daimler Truck εφηύραν τον σύγχρονο κλάδο μεταφορών με τα φορτηγά και τα λεωφορεία τους πριν από 125 χρόνια. Οι φιλοδοξίες της εταιρείας παραμένουν αμετάβλητες μέχρι σήμερα και επικεντρώνονται σε ένα σκοπό: Η Daimler Truck εργάζεται για όσους κινούν τον κόσμο. Οι πελάτες της προσφέρουν κινητικότητα στους ανθρώπους και τους επιτρέπουν να μεταφέρουν τα εμπορεύματα στους προορισμούς τους αξιόπιστα, έγκαιρα και με ασφάλεια. Η Daimler Truck παρέχει τις τεχνολογίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που απαιτούνται για αυτόν τον σκοπό. Το ίδιο ισχύει και τη μετάβαση στην οδήγηση με ουδέτερο ισοζύγιο CO2.

Η εταιρεία προσπαθεί να καταστήσει επιτυχείς τις βιώσιμες μεταφορές με βαθιές τεχνολογικές γνώσεις και σαφή αντίληψη των αναγκών των πελατών της. Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της Daimler Truck χωρίζονται στους παρακάτω πέντε τομείς αναφοράς: Η Trucks North America (TN) με τη μάρκα φορτηγών Freightliner και Western Star και τη μάρκα σχολικών λεωφορείων Thomas Built Buses.

Η Trucks Asia (TA) με τις μάρκες επαγγελματικών οχημάτων FUSO και BharatBenz. Η Mercedes-Benz (MB) με την ομώνυμη μάρκα φορτηγών. Η Daimler Buses (DB) με τις μάρκες λεωφορείων Mercedes-Benz και Setra. Η νέα δραστηριότητα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της Daimler Truck (DTFS) αποτελεί τον πέμπτο τομέα. Η γκάμα προϊόντων στις κατηγορίες φορτηγών περιλαμβάνει ελαφρά, μεσαία και βαριά φορτηγά για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, διανομές και κατασκευές, καθώς και οχήματα ειδικής χρήσης που χρησιμοποιούνται κυρίως στους δήμους και στον επαγγελματικό τομέα, καθώς και βιομηχανικούς κινητήρες. Η γκάμα προϊόντων της κατηγορίας λεωφορείων περιλαμβάνει αστικά, σχολικά και υπεραστικά λεωφορεία, τουριστικά λεωφορεία και πλαίσια λεωφορείων. Εκτός από την πώληση νέων και μεταχειρισμένων επαγγελματικών οχημάτων, η εταιρεία προσφέρει επίσης υπηρεσίες aftersales και λύσεις συνδεσιμότητας.