Γιατί η Lancia «μιλούσε» ελληνικά;

Γιατί η Lancia «μιλούσε» ελληνικά;

Η Lancia Delta, ένα μοντέλο που άφησε το στίγμα του και στην αγορά και στους αγώνες αυτοκινήτων και κατάφερε να εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο θρύλο, δεν είναι το μοναδικό μοντέλο της ιταλικής εταιρίας με ελληνικής προέλευσης ονομασία. Υπήρξε και η Ypsilon υπήρξε και η Beta υπήρξε και η Gamma… Το πως προέκυψε αυτό έχει το δικό του ενδιαφέρον, ενόψει μάλιστα της διαφαινόμενης αναγέννησης της εταιρίας

Η Lancia αναμφίβολα είναι η μάρκα που έχει συνδέσει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη το όνομα της με την Ελλάδα. Με μια σειρά μοντέλων να δανείζονται γράμματα και λέξεις από την Ελληνική γλώσσα, η Lancia, διατηρεί μια κληρονομία που τονίζει και σε αυτό το επίπεδο την αίσθηση δυναμισμού και κομψότητας που τη χαρακτηρίζει σε διαχρονική βάση.

Στις 27 Νοεμβρίου του 1906, ο Vincenzo Lancia, δημιουργούσε στο Τορίνο μια μάρκα που στο πέρασμα του χρόνου θα δημιουργούσε μερικά από τα πιο όμορφα και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα της εποχής τους, με τεράστια επιρροή στο χώρο της αυτοκίνησης. Παράλληλα, δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί μία μάρκα που να έχει συνδέσει τόσο στενά το όνομα της με την Ελλάδα και τον Ελληνικό πολιτισμό. Αυτή η μοναδική σχέση ξεκινά λίγο μετά τη γέννηση της μάρκας και σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στον αδερφό του ιδρυτή της Lancia.

Με τη μάρκα να έχει ήδη δημιουργήσει μια σειρά μοντέλων που κατά τα πρότυπα της εποχής έπαιρναν το όνομα τους από την ισχύ του κινητήρα, ο Vincenzo Lancia θέλησε να δώσει μια πιο δυνατή ταυτότητα στις δημιουργίες του. Έτσι ακολούθησε την πρόταση του αδερφού του, Giovanni, ενός καθηγητή κλασσικής παιδείας, επιλέγοντας τα γράμματα του ελληνικού αλφάβητου.

Το πρώτο μοντέλο που ακολούθησε αυτή την ιδέα ήταν η Lancia Kappa του 1919. Το πείραμα είχε εκπληκτικά καλή αποδοχή και έτσι ο Lancia αποφάσισε όχι μόνο να συνεχίσει την «ελληνική» ιδέα με τα νέα του μοντέλα, αλλά να μετονομάσει και εκείνα που ήδη είχαν παρουσιαστεί. Με αυτό τον τρόπο το πρώτο μοντέλο, η 12HP του 1907 μετονομάστηκε σε Alpha, η 15/20HP του 1909 σε Beta, η 20HP του 1910 άλλαξε σε Gamma και η 20/30HP του 1911 έφερε για πρώτη φορά στην αυτοκινητιστική σκηνή το όνομα Delta.