Εστιάζοντας στην πρακτικότητα, τις «έξυπνες» τεχνολογίες και τα «θέλω» της ευρωπαϊκής αγοράς, το EV5 αν και αρχικά είχε σχεδιαστεί για την Κίνα, χτυπάει τελικά τις πόρτες και της Γηραιάς Ηπείρου για να μπει στη μάχη της μικρομεσαίας κατηγορίας ηλεκτρικών SUV, έχοντας φυσικά προσαρμοστεί κατάλληλα.
Κάθε αγορά έχει τις δικές της ανάγκες και διαφορετικές προτεραιότητες, με τους κατασκευαστές να σέβονται φυσικά τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, το Kia EV5 είχε σχεδιαστεί αρχικά για την Κίνα και μάλιστα κατασκευάζεται εκεί για την τοπική αγορά. Ωστόσο, μετά την απόφαση της κορεάτικης φίρμας να το ρίξει στη μάχη της ευρωπαϊκής αγοράς χρειάστηκε να γίνει η κατάλληλη προσαρμογή, ακόμα και στη χώρα παραγωγής: Το Kia EV5 θα κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα για την αποφυγή των δασμών που επιβάλλει η ΕΕ για τα «Made in China» αυτοκίνητα.
Από εκεί και πέρα, το Kia EV5 δεν είναι άλλη από την ηλεκτρική εναλλακτική για το Kia Sportage. Mε μήκος στα 4.610 mm και μεταξόνιο 2.750 mm τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV, ακριβώς κάτω από το EV6 και το επερχόμενο EV4, όπως άλλωστε φανερώνει και η ονομασία του.
«Πατώντας» στην ηλεκτρική πλατφόρμα Ε-GMP με τεχνολογία 400 V του ομίλου Hyundai-Kia έχει «boxy» σχεδίαση που βασίζεται στη φιλοσοφία «Οpposites United» της Kia, θυμίζοντας EV9 υπό κλίμακα. Χαρακτηριστική είναι η «Star Map» LED φωτεινή υπογραφή, η «κλειστή» μάσκα, τα τονισμένα φτερά, καθώς και το κάθετο πίσω μέρος με τις «καθαρές» επιφάνειες και κάθετα LED φώτα.
Σε αντίθεση με το EV5 για την αγορά της Κίνας, το ευρωπαϊκό μοντέλο κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, με ισχύ 218 ίππων και ροπή 296 Nm, ο οποίος υπόσχεται επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα. Αργότερα αναμένεται και η διάθεση μιας έκδοσης με 2 ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, όπως συμβαίνει στο EV6 για παράδειγμα.
Το EV5 θα διατίθεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, Base Line και GT-Line, όπως και με δύο επιλογές μπαταριών νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου NCM, 60,3 kWh και 81,4 kWh, (σε αντίθεση με την μπαταρία φωσφορικού λιθίου σιδήρου LFP για την αγορά της Κίνας), προσφέροντας έως και 530 km αυτονομίας (WLTP) και ταχυφόρτιση DC από 10-80% σε μόλις 30 λεπτά (το EV6 με τεχνολογία στα 800 V για την ίδια διαδικασία απαιτεί μόλις 18 λεπτά με παροχή στα 350 kW). Tο EV5 στην έκδοση GT-Line θα αντλεί ενέργεια αποκλειστικά από την μπαταρία των 81,4 kWh, με την αυτονομία να ορίζεται στα 505 km, ενώ θα εξοπλίζεται με 19άρες ζάντες, αντί των μικρότερων ζαντών 18 ιντσών του βασικού μοντέλου.
Από το σύστημα ηλεκτροκίνησης του Kia EV5 δεν λείπει και το ισχυρό σύστημα i-Pedal 3.0 για αβίαστη οδήγηση με ένα πεντάλ, όπως και το Smart Regeneration System Plus.
Αυτό βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση και την άνεση οδήγησης, χρησιμοποιώντας δεδομένα πλοήγησης για αυτόματη ρύθμιση του φρεναρίσματος και της ταχύτητας σε διασταυρώσεις, αλλαγές ορίων ταχύτητας και πολλά άλλα.
Μια λειτουργία θέρμανσης και ψύξης μπαταρίας επόμενης γενιάς όχι μόνο καθιστά τη θέρμανση της καμπίνας πιο αποτελεσματική, αλλά το σύστημα διατηρεί επίσης την ηλεκτρική αυτονομία (AER) σε ψυχρές συνθήκες, υποσχόμενη αξιόπιστη απόδοση μπαταρίας σε όλα τα κλίματα της ηπείρου - από τους σκανδιναβικούς χειμώνες μέχρι τα καλοκαίρια στη Μεσόγειο.
Με αμφίδρομη φόρτιση, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης Vehicle-to-Load (V2L) που προσφέρει ισχύ έως και 3,6kW, το EV5 δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να χρησιμοποιούν την μπαταρία του οχήματος για να τροφοδοτούν και να φορτίζουν εξωτερικές συσκευές με εσωτερική πρίζα ή εξωτερικό προσαρμογέα.
Το μοντέλο είναι επίσης εξοπλισμένο με το κατάλληλο υλικό για σύνδεση Vehicle-to-Grid (V2G), έτοιμο για λειτουργία επιστροφής ενέργειας στο δίκτυο μόλις το επιτρέψουν οι υποδομές ή οι κανονισμοί μίας χώρας.
Το μοντέρνο εσωτερικό έχει σχεδιαστεί γύρω από την ιδέα ότι «τα σύγχρονα νοικοκυριά θεωρούν πλέον το εσωτερικό ενός EV-SUV όχι απλώς ως ένα μέρος για να κάθονται με ασφάλεια και άνεση όταν ταξιδεύουν από το σημείο Α στο σημείο Β, αλλά ως living room.» Στις πρώτες φωτογραφίες ξεχωρίζουμε την πανοραμική οθόνη που συνδυάζει πίνακα οργάνων και infotainment 12,3 ιντσών με Over-the-air ενημερώσεις, καθώς και μια επιπλέον οθόνη 5 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού.
Στοχεύοντας στην άνεση, τα καθίσματα περιλαμβάνουν λειτουργίες μασάζ για τον οδηγό, τετραπλή οσφυϊκή υποστήριξη, θέρμανση και εξαερισμό. Ανάμεσά τους διακρίνουμε μια μεγάλη κεντρική κονσόλα με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους.
Για την υλοποίηση του εσωτερικού, η Kia αναφέρει πως έχει γίνει εκτενής χρήση οικολογικών υλικών, στα οποία περιλαμβάνεται ανακυκλωμένο PET στα καθίσματα και στα ταπέτα, βιοαφρός στα καθίσματα, στην κεντρική κονσόλα και στα προσκέφαλα, καθώς και βαφή χωρίς BTX στις πόρτες, στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα.
Σύμφωνα με την Kia, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εντελώς, μεγιστοποιώντας τον χώρο αποσκευών (566 λίτρα) και δημιουργώντας έναν γενναιόδωρο χώρο φόρτωσης 1.650 λίτρων και μήκους έως δύο μέτρων. Υπάρχει επίσης και ένας χώρος αποθήκευσης καλωδίων μπροστά (frunk) με χωρητικότητα 44.4 λίτρων.
Το Kia EV5 «κάθεται» 167 mm πάνω από το έδαφος, έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 1.200 κιλά και διαθέτει 7 αερόσακους, δομικές ενισχύσεις και την πιο σύγχρονη εκδοχή της σουίτας συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) της Kia.
Για παράδειγμα, το EV5 θα είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα της Kia με την τελευταία έκδοση του Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) και με βάση τα σχόλια των πελατών, οι ηχητικές ειδοποιήσεις έχουν βελτιωθεί για την άνεση του οδηγού. Επίσης, εκτός από την έξυπνη προσαρμογή της ταχύτητας ταξιδιού, το Smart Cruise Control 2 (SCC2) μπορεί, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα εάν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται.
Επιπλέον, η Υποβοήθηση Αποφυγής Σύγκρουσης κατά τη Στάθμευση - πίσω έχει επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει και το μπροστινό και το πλευρικό (PCA-F/S/R), ενώ το Σύστημα Υποβοήθησης Έξυπνης Στάθμευσης Απομακρυσμένης Χρήσης 2.0 (RSPA 2.0) επιτρέπει στο EV5 να εισέρχεται ή να εξέρχεται από μια θέση στάθμευσης, ακόμη και έξω από το αυτοκίνητο.
Το λανσάρισμα του Kia EV5 στην Ευρώπη θα γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2025, ενώ οι τιμές του για την ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν στο προσεχές μέλλον.