Μια νέα οικογένεια 100% ηλεκτρικών vans παρουσίασε η Renault συνδυάζοντας την τεχνογνωσία της στην μοντέρνα ηλεκτροκίνηση και της αναμφισβήτητης παράδοσης, που έχει η γαλλική φίρμα στο σχεδιασμό και στην κατασκευή ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Το Trafic, το Goelette και το Estafette είναι τα 3 νέα, 100% ηλεκτρικά, ελαφρά επαγγελματικά vans που παρουσίασε η Renault και εξελίχθηκαν από τη FLEXIS, μια κοινοπραξία της γαλλικής φίρμας με τη Volvo και την αρωγή της γαλλικής εταιρείας logistics και μεταφορών CMA CGM. Τα Trafic, Goelette και Estafette βασίζονται σε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα τύπου «skateboard» που ανταποκρίνεται σε διαφορετικούς τύπους αμαξώματος και συνδυάζεται με την αρχιτεκτονική SVD (Software Defined Vehicle) για την υποστήριξη λειτουργιών πάνω στη διαχείριση στόλου.
Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, η νέα πλατφόρμα προσφέρει στα συγκεκριμένα μοντέλα ευελιξία και κύκλο στροφής, όσο ενός Clio (10,3 μέτρα), υψηλή συνδεσιμότητα, αναρίθμητες δυνατότητες εξατομίκευσης και μειωμένο κόστος λειτουργίας, ενώ φυσικά υπόσχεται και υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Η Renault υποστηρίζει επίσης πως αύξησε το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών που χρησιμοποιούνται για το εξωτερικό και το εσωτερικό και των τριών αυτών επαγγελματικών της οχημάτων, που φτάνει τώρα στο 22,5%, ενώ το 80% αυτών των υλικών μπορούν να ανακυκλωθούν στο τέλος της ζωής τους
Τα νέα ηλεκτρικά Trafic, Goelette και Estafette E-Tech θα είναι διαθέσιμα με δύο τύπους μπαταριών. Για χρήστες που διανύουν μεγάλες αποστάσεις, η μπαταρία μακράς εμβέλειας, τεχνολογίας NMC (nickel manganese cobalt), διαθέτει μεγαλύτερη απόδοση ισχύος προσφέροντας μέγιστη αυτονομία που φτάνει περίπου τα 450 km. H μπαταρία με τη στάνταρ αυτονομία, χρησιμοποιεί τεχνολογία LFP (lithium Iron phosphate), δεν περιέχει σπάνια μέταλλα, όπως κοβάλτιο και νικέλιο, με την υποσχόμενη αυτονομία να φτάνει σχεδόν τα 350 χλμ. Ιδιαίτερη σημασία έχει η εφαρμογή τεχνολογίας υπερ-ταχείας φόρτισης 800V, που υπόσχεται γέμισμα της μπαταρίας από το 15 % - 80%,σε λιγότερο από 20 λεπτά. Σε όλες τις περιπτώσεις, για την κίνηση θα φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας σχεδιασμένος στην Ευρώπη και απόδοσης 204 ίππων με 345 Nm ροπής.
Τα νέα ηλεκτρικά vans της Renault μπορούν να λαμβάνουν αυτόματες ενημερώσεις από τη γαλλική φίρμα, ενώ ενσωματώνουν λειτουργίες Vehicle-to-Load (V2L) και Vehicle-to-Grid (V2G). Έτσι, δίνεται η δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών (V2L, από το όχημα σε μια ηλεκτρική συσκευή) με σύνδεση σε πρίζα μέσα στην καμπίνα, στον χώρο αποσκευών, ή μέσω αντάπτορα που συνδέεται στην υποδοχή φόρτισης και χρησιμεύει για τη σύνδεση συσκευών (εργαλεία, υπολογιστές κλπ.). Μπορούν, επίσης, να ενσωματωθούν στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και να παρέχουν ενέργεια από τις μπαταρίες τους (λειτουργία V2G) από το όχημα στο δίκτυο, χάρη στον αμφίδρομο φορτιστή που διαθέτουν.
Στο εσωτερικό των μοντέλων ξεχωρίζει το νέας γενιάς σύστημα multimedia OpenR με οθόνη 12 ιντσών και όλες τις σύγχρονες εφαρμογές συνδεσιμότητας. Μέσω αυτών δίνεται η δυνατότητα στις εταιρείες να κάνουν μέσω διαδικτύου όλες τις αναβαθμίσεις, αλλά και να στέλνουν στους οδηγούς τους όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται κατά τη διάρκεια των δρομολογίων τους (χρόνος, διαδρομή, επαφές, σχόλια κ.λπ.). Οχήματα με συγκεκριμένες λειτουργίες, όπως ψυγεία, ασθενοφόρα ή άλλες διασκευασμένες εκδόσεις, θα μπορούν επίσης να αξιοποιούν πλήρως την έξυπνη αρχιτεκτονική SDV. Στα ψυγεία, για παράδειγμα, η διαδικασία ψύξης θα διατηρείται ως μέρος μιας προγνωστικής λειτουργίας, βασισμένης σε εξαιρετικά λεπτομερείς πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, όπως η εξωτερική θερμοκρασία και η πραγματική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας του οχήματος.
Για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και την ενίσχυση της ασφάλειας, τα Trafic, Estafette και Goelette διαθέτουν την υπηρεσία Safety Coach. Χάρη στους αισθητήρες και την τεχνητή νοημοσύνη, το όχημα αξιολογεί τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο οδηγός, λαμβάνοντας υπόψη: την ταχύτητα, τις αποστάσεις ασφαλείας, τη διαχείριση της πορείας, και τις αλλαγές λωρίδων, καθώς και την απώλεια της προσοχής του οδηγού. Με βάση τα δεδομένα που συλλέγονται, το σύστημα, στο τέλος κάθε ταξιδιού, παρέχει στον οδηγό μια αξιολόγηση της οδηγικής του συμπεριφοράς σε κλίμακα του 100 (Βαθμολογία Ασφάλειας), καθώς και συμβουλές για ασφαλέστερη οδήγηση ανάλογα με τα αποτελέσματά του
Από εκεί και πέρα κάθε ένα από τα μοντέλα έχει φυσικά τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά. Το Renault Trafic E-Tech ξεχωρίζει για την ευελιξία, τις compact διαστάσεις και της υψηλή συνδεσιμότητα. Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα skateboard, με την μπαταρία κάτω από το πάτωμα και πίσω κίνηση, η έκδοση L1 προσφέρει όγκο φόρτωσης 5,1 m3, μήκος 4,87 m πλάτος 1,92 m. (ίδια και στα τρία οχήματα). Η έκδοση L2 έχει όγκο φόρτωσης 5,8 m3, μήκος 5,27 m, με το μεταξόνιο να είναι κατά 40 cm μακρύτερο. Ταυτόχρονα, το συνολικό ύψος έχει μειωθεί στo 1,90 m, εξασφαλίζοντας έτσι πρόσβαση σε όλα τα χαμηλοτάβανα υπόγεια πάρκινγκ.
Tο Goelette E-Tech (που παίρνει το όνομά του από ένα ιστορικό LCV της Renault, το Goelette, κυκλοφορούσε για δέκα χρόνια από το 1956) βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα και καμπίνα με το Trafic E-Tech, ωστόσο ξεχωρίζει για τη μεγάλη ευκολία μετατροπής του χώρου φόρτωσης για να προσφέρει πολλές διαφορετικές «εργοστασιακές» εκδόσεις, όπως, για παράδειγμα, το καμπινάτο σασί, την «κόφα» ή την έκδοση με διευρυμένη καμπίνα. Χάρη στους ενισχυμένους άξονές του, μπορεί να μεταφέρει φορτία έως και 1,4 τόνο.
Το όνομα του Estafette E-Tech παραπέμπει στο van της Renault που έφερε επανάσταση στην κατηγορία του το 1959, υιοθετώντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το ηλεκτρικό Estafette του σήμερα είναι πολύ υψηλό (2,60 m), επιτρέποντας σε έναν οδηγό ύψους 1,90 m να στέκεται όρθιος μέσα στο όχημα. Αν και το ύψος του το διαφοροποιεί από το Trafic, το Estafette κατασκευάζεται πάνω στην ίδια πλατφόρμα skateboard. Το μήκος του φτάνει τα 5,27 m και ο όγκος του χώρου φόρτωσης είναι 9,2 m3. Χάρη στις έξυπνες λύσεις που εφαρμόζει υπόσχεται άνετη, γρήγορη και χωρίς κόπο φόρτωση.
Τα ηλεκτρικά Trafic, Goelette και Estafette, που αναμένονται στην αγορά το 2026, θα κατασκευάζονται όλα στη Γαλλία, στο εργοστάσιο του Renault Group στη Sandouville, όπου θα παράγονται και τα διασκευασμένα αμαξώματα για την Qstomize, τη θυγατρική της Renault, που ειδικεύεται στην προσαρμογή και διασκευή των LCV της μάρκας, στις εγκαταστάσεις της που βρίσκονται κοντά στο κεντρικό εργοστάσιο.