Η ευθύνη της Coca-Cola σ' έναν κόσμο που αλλάζει

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019, 09:27
-A +A
Η ευθύνη της Coca-Cola σ' έναν κόσμο που αλλάζει

Αποτελώντας το κορυφαίο brand του πλανήτη, με ιστορία 133 ετών, με περίπου 4.300 είδη αναψυκτικών και παρουσία σε περισσότερες από 200 χώρες, εύλογα κάθε απόφαση αλλαγής, επηρεάζει καταλυτικά και οριοθετεί τις εξελίξεις ευρύτερα.

Η Coca-Cola λοιπόν εστιάζοντας «σ' έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα» κάνει σημαντικές δράσεις για το περιβάλλον όλα τα τελευταία χρόνια, στοχεύοντας όλες της οι συσκευασίες μέχρι το 2025 να είναι 100% ανακυκλώσιμες, ενώ έως το 2030 για κάθε μία συσκευασία που θα κυκλοφορεί στην αγορά, θα συλλέγει και θα ανακυκλώνει άλλη μία, είτε δική της είτε όχι.

Για όλες τις δράσεις που κάνει η Coca-Cola στην Ελλάδα και ευρύτερα, μιλά στο Liberal η κα Σίσσυ Ηλιοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας, Εταιρικών Υποθέσεων και Βιώσιμης Ανάπτυξης του ομίλου για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Αναφέρεται στην ολιστική προσέγγιση του ομίλου στα θέματα περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αλλά και σε όλες τις επιμέρους δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης, όπως τις δράσεις για το νερό, τα απορρίμματα, την ενημέρωση των καταναλωτών αλλά και την παγκόσμια θέση και ευθύνη της εταιρείας σ' ό,τι αφορά το περιβάλλον.

Συνέντευξη στον Απόστολο Σκουμπούρη

Κυρία Ηλιοπούλου, είστε πολλά χρόνια στην Coca-Cola. Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που έχουν κάνει την εταιρεία να έχει βάλει πρώτη προτεραιότητα το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα;

Είμαστε μία εταιρεία που δραστηριοποιείται εδώ και 133 χρόνια στον κόσμο και φέτος κλείνουμε 50 χρόνια και στην Ελλάδα. Σήμερα, διαθέτουμε περισσότερα από 500 brands, προσφέρουμε περίπου 4300 αναψυκτικά και δροσίζουμε εκατομμύρια πελάτες σε περισσότερες από 200 χώρες στον κόσμο. Είμαστε περήφανοι γι’ αυτό! Γνωρίζουμε, όμως, επίσης ότι όσο αναπτυσσόμαστε και προσφέρουμε περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές τόσο μεγαλύτερη γίνεται και η ευθύνη μας απέναντί τους αλλά και στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε.

Γι’ αυτό και εφαρμόζουμε τα τελευταία χρόνια ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που στόχο έχει να συμβάλλει στην επίλυση σημαντικών κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης και η χώρα και μέσω αυτών να δημιουργήσουμε παράλληλα πολλαπλασιαστικό όφελος για την κοινωνία και τους ανθρώπους.

Μια προσπάθεια που πρόκειται να εντείνουμε περαιτέρω το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, για πρώτη φορά στην ιστορία μας, δημιουργήσαμε φέτος και ξεκινήσαμε πριν λίγες εβδομάδες μια ολοκληρωμένη εταιρική καμπάνια, τη #NEVERSETTLE, προκειμένου να επικοινωνήσουμε το όραμά μας να κάνουμε τη διαφορά όχι μόνο μέσα από τις πολλές διαφορετικές επιλογές που προσφέρουμε στους καταναλωτές αλλά κυρίως μέσα από τη θέση που παίρνουμε στην προσπάθεια του να σημειώσουμε πρόοδο και να συμβάλλουμε στην επίλυση σημαντικών ζητημάτων που αφορούν στη διαχείριση των απορριμμάτων και κυρίως των πλαστικών μπουκαλιών, την εξοικονόμηση νερού, την ενίσχυση των δεξιοτήτων των νέων και των γυναικών και τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού.



Ειδικά την τελευταία διετία καταγράφεται μια... επανάσταση από πλευράς επιχειρήσεων στα θέματα ευαισθησίας για το περιβάλλον. Έως που είναι... μόδα και από που ξεκινά η ολιστική προσέγγιση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος;

Πλέον οι καταναλωτές είναι περισσότερο από ποτέ ευαισθητοποιημένοι και ενημερωμένοι και απαιτούν δράσεις κι όχι υποσχέσεις. Ζητούν συνεχώς περισσότερα από τις επιχειρήσεις, όπως το να αναλάβουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί. Στην Coca-Cola, με οδηγό την καινοτομία, αναζητούμε συνεχώς νέους δρόμους για να είμαστε χρήσιμοι απέναντι στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Αυτή είναι μια διαχρονική στάση της εταιρίας και σίγουρα δεν είναι μια μόδα που ευκαιριακά ακολουθούμε.

Τα τελευταία δε χρόνια στην Ελλάδα προσπαθούμε να περάσουμε σε ένα ανώτερο επίπεδο, ενσωματώνοντας πλήρως το κομμάτι που αφορά στο θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο στο βασικό επιχειρησιακό μας σχεδιασμό. Όπως χαρακτηριστικά λέμε και στη #ΝEVERSETTLE καμπάνια μας: «Δεν αρκεί να φτιάχνουμε αναψυκτικά. Χρειάζεται να κάνουμε τη διαφορά». Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, ολοένα και πιο δυνατά, επιζητώντας την πρόοδο κι όχι την τελειότητα, ώστε να βοηθάμε τη ζωή των ανθρώπων γύρω μας να γίνεται ολοένα και καλύτερη κι ο πλανήτης όλο και πιο βιώσιμος.

Για να αναφερθώ και σε συγκεκριμένες έρευνες, υπολογίζεται ότι 1 εκατομμύριο περίπου προϊόντα σε πλαστικές φιάλες αγοράζονται από τους καταναλωτές κάθε λεπτό που περνά, με πολλά από αυτά να στοιβάζονται γύρω μας στην καθημερινότητά μας, στο περιβάλλον μας, ενώ επίσης υπολογίζεται ότι ποσότητα πλαστικού, ίση με τη χωρητικότητα ενός φορτηγού, αφήνεται κάθε λεπτό στους ωκεανούς μας.

Το ίδιο ανησυχητική είναι η κατάσταση με τα παγκόσμια αποθέματα νερού καθώς μέχρι το 2025, 1,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα ζουν σε χώρες όπου το νερό θα είναι δυσεύρετο.

Το 2018 στο Νταβός, ο CEO μας, James Quincey ανακοίνωσε τη δέσμευσή μας σε έναν φιλόδοξο αλλά εφικτό στόχο: Να δουλέψουμε όλοι μαζί για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα και να δημιουργήσουμε ένα κοινό μέλλον χωρίς αυτά. Έτσι, λοιπόν, ξεκινήσαμε να υλοποιούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το πρόγραμμα Zero Waste Future που ξεκίνησε πιλοτικά από την Θεσσαλονίκη με στόχο να την καταστήσει την πρώτη πόλη με προοπτική μηδενικών απορριμμάτων.

Ο στόχος του προγράμματος είναι να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος διαχειρίζεται τα απορρίμματα, να εκπαιδεύσει τους πολίτες γύρω από τη σημασία της ανακύκλωσης και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και να εισαγάγει νέες, καινοτόμες υποδομές για την αναβάθμιση της διαδικασίας συλλογής, την ανάκτηση της ανακύκλωσης αλλά και την επαναχρησιμοποίηση των υλικών. Βασιζόμενο στους άξονες της εκπαίδευσης, της παρέμβασης και της αλλαγής συμπεριφοράς, το πρόγραμμα Zero Waste Future ήδη μέσα στον πρώτο χρόνο υλοποίησής του κατάφερε την ενημέρωση 100.000 πολιτών, τη συλλογή 90 τόνων πλαστικού και την έκθεση 1,1 εκατομμυρίων ανθρώπων στο μήνυμά του.

Ο κ. Quincey, είχε πει στο Παγκόσμιο Οικονομικό Forum του Νταβός και κάτι που έκανε ιδιαίτερη αίσθηση: Πως «μεταχειριζόμαστε αυτόν τον πλανήτη σα να υπάρχει και άλλος ένας στο ράφι που μάς περιμένει. Δεν υπάρχει». Μήπως το καταλάβαμε αργά; Προλαβαίνουμε;

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αλλά και των οικονομικών και κοινωνικών μεταβολών έχουν σοβαρό αντίκτυπο στον πλανήτη μας. Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση προχωρώντας δυναμικά προς την αντίθετη κατεύθυνση δημιουργώντας όλοι μαζί ένα κίνημα για τον πλανήτη, στον οποίο όλοι κατοικούμε. Στην Coca-Cola ξεκινάμε μια μεγάλη, παγκόσμια προσπάθεια, ανοίγουμε το διάλογο και καλούμε όλους να γίνουμε μέρος της λύσης.

Έτσι, για την υλοποίηση των προγραμμάτων που λαμβάνουν χώρα παγκοσμίως αλλά και σε εθνικό επίπεδο, πραγματοποιούμε συνεργασίες με δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ΜΚΟ, start ups και την κοινωνία των πολιτών με στόχο όλοι μαζί να κάνουμε τη διαφορά! Με βάση το όραμά μας για «Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» στοχεύουμε όλες μας οι συσκευασίες μέχρι το 2025 να είναι 100% ανακυκλώσιμες, να κάνουμε χρήση τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες μας μέχρι το 2030 και τέλος για κάθε μία συσκευασία μας που κυκλοφορεί στην αγορά να συλλέγουμε και ανακυκλώνουμε άλλη μία δική μας ή όχι, μέχρι το 2030.

Η ανθρωπότητα παράγει ετησίως 2,1 δισ. τόνους σκουπιδιών, όμως μόνο το 16% ανακυκλώνεται, ενώ το 46% είναι μη βιώσιμα. Φαίνεται πως έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για την αντιμετώπιση του κορυφαίου αυτού ζητήματος. Πως το σχολιάζετε;

Είναι γεγονός πως τα απορρίμματα και οι πλαστικές συσκευασίες βρίσκονται παντού και επιβαρύνουν τη ρύπανση του πλανήτη μας. Παρ’ όλα αυτά, το πλαστικό παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Τα πλεονεκτήματα που έχει ως υλικό, όπως μικρό βάρος, χαμηλό κόστος παραγωγής, αντοχή και ευκαμψία, ευκολία στη χρήση, το κατατάσσει σε ένα από τα πιο δημοφιλή υλικά στον κόσμο, πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών και ιδανικό για την συσκευασία και συντήρηση τροφίμων και ποτών.

Εντούτοις, όσο χρήσιμο μπορεί να είναι ως υλικό η λανθασμένη ή μη σωστή διαχείριση μετά τη χρήση του έχει καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον αλλά και τις θάλασσες και τους ωκεανούς, αφού συχνά καταλήγει εκεί και διατηρείται για πάρα πολλά χρόνια.

Στην Coca-Cola, υποστηρίζουμε πως τα πλαστικά έχουν δημιουργηθεί για να αντέχουν στον χρόνο, αλλά όχι ως απορρίμματα. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε ώστε να συλλέγονται ανακυκλώνονται και αποκτούν μια νέα ζωή είτε ως νέες συσκευασίες ή κάτι άλλο. Εμείς ως εταιρία, αναγνωρίζοντας το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί αλλά θέλοντας να πάμε και πολλά βήματα πιο πέρα και να γίνουμε μέρος της λύσης αλλά και της δημιουργίας νέων προοπτικών που δίνονται πλέον μέσα από την κυκλική οικονομία, έχουμε πάρει στην Ελλάδα σημαντική θέση και οργανωμένες πολυεπίπεδες πρωτοβουλίες.

Δεν αρκεί να φτιάχνουμε αναψυκτικά. Χρειάζεται να κάνουμε τη διαφορά. Αυτό είναι το κεντρικό σύνθημα της καμπάνιας της Coca-Cola. Σχολιάστε μας λίγο αυτό...

Οι πολίτες, σήμερα, έχουν προσδοκίες από τις πολυεθνικές εταιρίες. Γι’ αυτό κι εμείς αναλογιζόμενοι τη δική μας ευθύνη θέλουμε να κάνουμε τη διαφορά. Ο κόσμος περιμένει από εμάς κάτι περισσότερο από αναψυκτικά. Περιμένει πράξεις και δέσμευση. Οι επιλογές μας μάς ορίζουν και γι’ αυτό επιλέγουμε να κάνουμε περισσότερα. Η καμπάνια, #Neversettle, έχει στόχο να ενημερώσει και ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για σημαντικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης και η χώρα μας, καλώντας μας να μην εφησυχάζουμε ποτέ – #Neversettle – και υπογραμμίζοντας πως δεν αρκεί να φτιάχνουμε αναψυκτικά, χρειάζεται να κάνουμε τη διαφορά, τη διαφορά ως εταιρία, ως άνθρωποι.

Να δημιουργήσουμε ένα νέο σύστημα αξιών και σχέσης μεταξύ της εταιρίας, των μαρκών της, της κοινωνίας και των ίδιων των ανθρώπων. Γιατί μόνο αν πάρουμε θέση απέναντι στα σημαντικά ζητήματα, συνεργαστούμε, συνδημιουργήσουμε, και δεν εφησυχάζουμε ποτέ (#Neversettle) θα μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις και να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον.

Σε τοπικό επίπεδο, σε τοπικές κοινωνίες τι δράσεις υπάρχουν;

Μερικές από τις ενέργειες που θα υλοποιηθούν μέσα από το πρόγραμμα Zero Waste Beaches, περιλαμβάνουν την ενημέρωση των επισκεπτών των επιλεγμένων παραλιών και την εντατική εκπαίδευση τόσο των ιδιοκτητών όσο και των εργαζομένων 27 παράκτιων επιχειρήσεων με βασικό στόχο την ευαισθητοποίησή τους γύρω από τα θέματα της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας.

Παράλληλα, στο πλαίσιο των δράσεων καθαρισμού θα τοποθετηθούν κάδοι ανακύκλωσης τεσσάρων ρευμάτων, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ανακυκλώσουν τα πλαστικά, χάρτινα και μεταλλικά τους απορρίμματα ενώ ξεχωριστό ρεύμα θα υπάρχει για τις πλαστικές φιάλες. Επίσης, το πλαστικό που θα συλλεχθεί από τους καθαρισμούς, θα ανακυκλωθεί και θα επαναχρησιμοποιηθεί ως τρισδιάστατα εκτυπωμένα χρηστικά αντικείμενα για τις παραλίες χαρίζοντας στα πλαστικά απορρίμματα δεύτερη ζωή!

Οι δράσεις αυτές πραγματοποιούνται από την Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, που διαχειρίζεται τους μπλε κάδους, με την υποστήριξη των τοπικών Δήμων και φορέων. Στόχος των δράσεων αυτών είναι οι παραλίες να αποκτήσουν προοπτική μηδενικών απορριμμάτων συμβάλλοντας ουσιαστικά στο πρόβλημα τις μόλυνσης των θαλασσών από τα πλαστικά απορρίμματα ενώ παράλληλα να διαφυλαχθεί η βαριά βιομηχανία της χώρας μας - ο τουρισμός - καθώς οι ελληνικές παραλίες συγκεντρώνουν κάθε χρόνο πλήθος επισκεπτών από όλο τον κόσμο.

Η παραλία της Αγίας Μαρίνας στα Χανιά, των Λουτρών και του Αγίου Δημητρίου στην Κύθνο, της Έλλης στην Ρόδο, του Μακρύ Γιαλού, της Σκάλας και του Μύρτου στην Κεφαλλονιά, της Γλυφάδας στην Αττική και στην Νέα Παραλία στην Θεσσαλονίκη, αποτελούν τους πρώτους προορισμούς του προγράμματος.

Ποιες είναι οι δράσεις της Coca-Cola για το νερό; Παγκοσμίως αλλά και σε τοπικές κοινωνίες στη χώρα μας;

Αναλαμβάνουμε το δικό μας μερίδιο ευθύνης και διαχειριζόμαστε το νερό με σεβασμό και με σύνεση κατά την παραγωγή των προϊόντων μας.

Εδώ και περισσότερα από δέκα χρόνια, σε συνεργασία με τον εμφιαλωτή μας Coca-Cola Τρία Έψιλον και την Global Water Partnership Mediterranean, υλοποιούμε το πρόγραμμα «Αποστολή Νερό», με στόχο την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στη χώρας μας, παρεμβαίνοντας σε περιοχές της Ελλάδας που αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα.

Μέσω του προγράμματος, η εταιρία έχει βοηθήσει 33 ελληνικά νησιά που αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα λειψυδρίας, ενώ έχει επηρεάσει θετικά την καθημερινότητα 112.000 κατοίκων, εξοικονομώντας πάνω από 542.000.000 λίτρων νερού σε ετήσια βάση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Σίκινος, όπου μέσω του προγράμματος καλύπτονται οι ανάγκες του νησιού σε δευτεροβάθμια χρήση νερού στο 100%.

Έπειτα, τον Ιούνιο του 2017 υπογράψαμε σύμφωνο συνεργασίας με το Δήμο Θεσσαλονίκης, εγκαινιάζοντας την πρώτη συνεργασία με ηπειρωτικό δήμο στην Ελλάδα, για την υλοποίηση του πιλοτικού έργου «Κάθετος κήπος». Ο κάθετος αυτός κήπος ποτίζεται με βρόχινο νερό που συλλέγεται από την οροφή του κτηρίου. Πρόκειται για ένα έργο επίδειξης της αξιοποίησης των μη συμβατικών υδατικών πόρων, ως βιώσιμη πρακτική, για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή σε τοπικό επίπεδο, αλλά και την αύξηση του πρασίνου στον αστικό ιστό.

Σήμερα, σχεδιάζουμε ένα νέο πρόγραμμα που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του σημαντικού αυτού θέματος στην Ελλάδα ενώ έπειτα, συνεχίζουμε τις δράσεις μας σε νησιά των Κυκλάδων. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη δύο σημαντικά και καινοτόμα έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη.

Το πρόγραμμα «Το Νερό στην Πόλη» υλοποιείται στην Αλεξανδρούπολη από τον Διεθνή Οργανισμό Global Water Partnership – Mediterranean (GWP-Med) σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης και την ΔΕΥΑΑ με την οικονομική υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation). Έχει στόχο να ενισχύσει την παροχή νερού στην πόλη, μέσα από ένα τεχνικό έργο αύξησης της χωρητικότητας νερού του ταμιευτήρα της πόλης και να προωθήσει καλές πρακτικές για την βιώσιμη χρήση νερού στο αστικό περιβάλλον, μέσα από την εκπαίδευση μαθητών και εκπαιδευτικών, την ενημέρωση των πολιτών και την εμπλοκή τοπικών φορέων.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, πραγματοποιούμε το “Living Danube” - μία επταετή συνεργασία με το WWF και τη Διεθνή Επιτροπή για την Προστασία του Δούναβη, η οποία, με την οικονομική υποστήριξη του The Coca-Cola Foundation υλοποιείται με στόχο την αναπλήρωση των νερών, την αποκατάσταση και προστασία των υγροτόπων του ποταμού.

Επίσης, σε περιοχές όπου υπάρχει λειψυδρία κατασκευάζουμε και επαναλειτουργούμε υπάρχουσες δομές συλλογής νερού και υποστηρίζουμε περισσότερα από 100 έργα ανακύκλωσης βρόχινου νερού, ανακύκλωσης υδατικών πόρων, καθώς και έργα εξασφάλισης επάρκειας του γλυκού νερού ενώ παράλληλα, υλοποιούμε εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την εξοικονόμηση του νερού, μέσω του προγράμματος «Μη Συμβατικών Υδάτινων Πόρων», σε συνεργασία με την Παγκόσμια Συνεργασία για το Νερό στη Μεσόγειο και με την οικονομική υποστήριξη του The Coca-Cola Foundation.

Αναφορικά με το σκέλος «ίσες ευκαιρίες», ποιες είναι οι δράσεις; Είναι πρακτικές; Έχουν μετρήσιμο αποτέλεσμα;

Στην Coca-Cola υλοποιούμε ένα πλήθος προγραμμάτων που στηρίζουν εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον κόσμο ώστε να δημιουργήσουν το μέλλον που έχουν ονειρευτεί!

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Counting Stars», με αποκλειστικό υποστηρικτή το The Coca-Cola Foundation, στην Coca-Cola στην Ελλάδα δεσμευθήκαμε να ενδυναμώσουμε και να υποστηρίξουμε συνολικά 5000 γυναίκες μέχρι το 2020, προωθώντας παράλληλα δράσεις του προγράμματος σε περισσότερες πόλεις της Ελλάδας, με στόχο την ενδυνάμωση γυναικών που βρίσκονται στην περιφέρεια και επιθυμούν να ξεκινήσουν το δικό τους επιχειρηματικό όνειρο. Από το 2015 ως σήμερα, συνολικά 3.216 γυναίκες έχουν λάβει ενεργή υποστήριξη, μέσω διαδραστικών workshops και 1:1 mentoring μαθημάτων, ενώ περισσότερες από 100.000 γυναίκες έχουν ενημερωθεί για το Πρόγραμμα Counting Stars σε 15 πόλεις της Ελλάδας.

Παράλληλα, μέσα από την υποστήριξη μας τόσο στο πρόγραμμά «Regeneration» που είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα αμειβόμενης απασχόλησης στην Ελλάδα αλλά και του «Youth Empowered» που υλοποιούμε στην Ελλάδα μαζί με την Coca-Cola Tρία Έψιλον δίνουμε την ευκαιρία σε εκατοντάδες νέους ανθρώπους να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να ενταχθούν στην Ελληνική αγορά εργασίας.

-A +A

Ροή Ειδήσεων

Παρασκευή 04/10/2019
Σελίδα με όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλέστερα Άρθρα