7ος χρόνος, ημέρα 2222η
Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου 2021

Νέο Peugeot 3008: Το SUV των μεγάλων απαιτήσεων

Νέο Peugeot 3008: Το SUV των μεγάλων απαιτήσεων

Έχοντας ήδη καταφέρει με την εμφάνιση της πρώτης του γενιάς να αναδειχθεί κορυφαίο SUV στην Ευρώπη με 800.000 πωλήσεις, το Peugeot 3008 επανέρχεται δριμύτερο, αισθητικά και τεχνολογικά εκσυγχρονισμένο, με δύο Plug in Hybrid εκδόσεις, αλλά και με μια ποικιλία κινητήρων βενζίνης και diesel, που όχι μόνο απαντούν στην πρόκληση της ενεργειακής μετάβασης, αλλά και καλύπτουν διαφορετικές απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών.

To Peugeot 3008 ανήκει στις περιπτώσεις εκείνες που οι τίτλοι, τα βραβεία και οι διακρίσεις επιβεβαιώνονται στην πράξη από την ίδια τη ζωή – μέσω της αδυσώπητης αγοράς. Είναι το SUV που σηματοδότησε ένα μεγάλο άλμα για την Peugeot και την καθιέρωσε ως premium κατασκευαστή. Αυτό ήταν κάτι που σε πρώτη φάση επιβεβαιώθηκε με την κατάκτηση του τίτλου «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2017», από την κριτική επιτροπή των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου. Ενώ στη συνέχεια το γαλλικό SUV κατάφερε να πάρει την ψήφο εμπιστοσύνης και του καταναλωτικού κοινού και να αναδειχθεί – με 800.000 «κομμάτια» της πρώτης του γενιάς - κορυφαίο στην κατηγορία του όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη με 73 διεθνείς διακρίσεις από το λανσάρισμά του στα τέλη του 2016.

Ενώ οι νίκες του Peugeot 3008 DKR σε δύο συνεχόμενα ράλι Ντακάρ (2017 και 2018) ήρθαν να προσδώσουν μια διαφορετική αίγλη στο SUV της Peugeot, που μπορεί να διαφέρει στον μηχανολογικό τομέα από αγωνιστικό αυτοκίνητο, ωστόσο κατάφερε να διακριθεί για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του, προσφέροντας υψηλά επίπεδα οδηγικής απόλαυσης. Και με αυτόν τον τρόπο απέδειξε ότι οι όποιες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου δεν συνεπάγονται απαραιτήτως τη «θυσία» της οδικής συμπεριφοράς.

https://www.youtube.com/watch?v=qctJCMeuy2M

Όταν η Peugeot έγινε premium μάρκα…

Οι αισθητικές βελτιώσεις που σηματοδοτούν την εμφάνιση του ανανεωμένου Peugeot 3008 είναι μεν διακριτικές, αλλά ταυτοχρόνως και αισθητές. Για παράδειγμα, διαφορετικά είναι τα εμπρός φώτα και η μάσκα, που δείχνουν τώρα να αποτελούν συνέχεια το ένα του άλλου, ενώ και τα πίσω φώτα έχουν αλλάξει, με τις «τρεις νυχιές» τους να λειτουργούν ως ένας τύπος φωτεινής υπογραφής για την γαλλική εταιρία. Βλέπετε, δεν είναι εύκολο όταν έχεις μια πετυχημένη συνταγή να την κάνεις καλύτερη. Και πρέπει στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι το Peugeot 3008 σηματοδότησε με την εμφάνισή του, τη μεγάλη στροφή της γαλλικής εταιρίας, που βρέθηκε να διαμορφώνει μια νέα ταυτότητα. Κάτι που είχε να κάνει όχι μόνο με το design και την εταιρική ταυτότητα, αλλά και στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας όλων των μοντέλων της εταιρίας, που ξεκίνησε όπως είπαμε με το Peugeot 3008.

Είναι λοιπόν ένας πρωτοπόρος το Peugeot 3008 – και ως τέτοιος καθιέρωσε και μια σειρά άλλα χαρακτηριστικά που θεωρούμε δεδομένα σήμερα στη γκάμα της εταιρίας. Πρώτο και καλύτερο το περίφημο i-Cockpit, με το εύχρηστο μικρό τιμόνι και τον πίνακα οργάνων τοποθετημένο πάνω από αυτό, το οποίο προσφέρει στον οδηγό την αίσθηση του… πιλότου. Μια ευχάριστη αίσθηση που όμως δεν είναι «κούφια» αλλά αντιστοιχεί σε ένα οριακά σπορ χαρακτήρα.

Με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας

Μία ακόμα ορατή αλλαγή στο εσωτερικό είναι η μεγαλύτερη οθόνη αφής – τώρα 10’’ – στο κέντρο του ταμπλό για τα συστήματα infotainment, που συνδυάζεται με τον γνωστό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, προσδίδοντας από κοινού την απαραίτητη high tech αίσθηση στο εσωτερικό. Και αυτό έχει συμβολικό χαρακτήρα, καθώς στον τομέα της τεχνολογίας τα νέα είναι και καλά και πολλά, με το Peugeot 3008 όχι μόνο να έχει αποκτήσει το σύστημα νυχτερινής όρασης που είχαμε αρχικά δει στο 508 (λειτουργεί με τη βοήθεια υπερύθρων και έχει εμβέλεια 200-250 μέτρα), αλλά και να διαθέτει το καλύτερο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης της γαλλικής εταιρίας.

Έχουμε, λοιπόν, μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Adaptive («προσαρμοζόμενο») Cruise Control με λειτουργία Stop and Go (αυτόματη επανεκκίνηση του αυτοκινήτου, εφόσον η διάρκεια της στάσης δεν ξεπεράσει τα 3 δευτερόλεπτα), η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας, το τελευταίας γενιάς σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (αναγνωρίζει πεζούς & ποδηλάτες, νύχτα και μέρα, από ταχύτητες που κυμαίνονται από 5 έως 140 km/h) με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης κλπ.

Και βενζίνη, και diesel, και plug in hybrid, και τετρακίνηση

Βασικό στοιχείο διαφοροποίησης του νέου Peugeot 3008 σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο αποτελεί ο εξηλεκτρισμός, καθώς τώρα το γαλλικό SUV προσφέρεται σε δύο plug in υβριδικές εκδόσεις, μία με κίνηση στους εμπρός τροχούς μία με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Και τα δύο μοντέλα είναι χτισμένα πάνω στην πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform) και διαθέτουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Στην πρώτη περίπτωση έχουμε την HYBRID 225 e-EAT8, η οποία συνδυάζει έναν κινητήρα PureTech ισχύος 180 hp (132 kW) με ηλεκτροκινητήρα 110 hp (80kW) και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων για να προσφέρει από τη μια συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων (165kW) και από την άλλη ηλεκτρική αυτονομία έως 56 χλμ. Στη δεύτερη έχουμε την κορυφαία σε ισχύ και επιδόσεις έκδοση του 3008, HYBRID4 300 e-EAT8, η οποία προσφέρει το πρόσθετο πλεονέκτημα της τετρακίνησης. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στον συνδυασμό ενός κινητήρα PureTech 200 hp (147kW) και δύο ηλεκτροκινητήρων, εκ τον οποίων ο ένας αποδίδει 110hp (ή 81kW) και είναι τοποθετημένος μπροστά, μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8, ενώ ο δεύτερος αποδίδει 112 hp (83kW) και βρίσκεται στον πίσω άξονα.

Πέρα, βέβαια, από αυτές τις δύο πολύ σημαντικές εκδόσεις που δείχνουν το δρόμο προς το μέλλον της αυτοκίνησης, αλλά είναι 100% χρηστικές και εξαρτώνται ελάχιστα από την ύπαρξη υποδομών, το νέο Peugeot 3008 διατίθεται επίσης και με δοκιμασμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης προδιαγραφών EURO 6 που επιτυγχάνουν εκπομπές CO2 από 129 g/km (πάντα βάσει του πρωτοκόλλου WLTP - Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Έχουμε λοιπόν τον γνωστό τρικύλινδρο & υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Puretech 1,2 λίτρων της Peugeot να αποδίδει 130 ίππους και να προσφέρεται σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων (PureTech 130 S&S BVM6), ή με οκτάρι αυτόματο (PureTech 130 S&S EAT8). Επιπλέον, διατίθεται ένας ακόμα μεγαλύτερου κυβισμού (1,6 λίτρων) 4κύλινδρος, επίσης turbo, βενζινοκινητήρας PureTech συνδυάζεται και πάλι με αυτόματο κιβώτιο και προσφέρει καλύτερες επιδόσεις αξιοποιώντας τους 180 ίππους του (PureTech 180 EAT8).

Και επειδή οι κινητήρες diesel, εφοδιασμένοι με υπερσύγχρονα συστήματα περιορισμού των ρύπων, έχουν πολλά ακόμα να προσφέρουν σε όσους καλύπτουν κάθε χρόνο μεγάλες αποστάσεις, η Peugeot προσφέρει το νέο 3008 και σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Έχουμε λοιπόν τον πολύ καλό – και αποδεδειγμένα οικονομικό - 1,5 λίτρου turbodiesel κινητήρα να αποδίδει 130 ίππους και κινεί τις δύο πιο «ταξιδιάρικες» εκδόσεις του νέου μοντέλου σε συνδυασμό με χειροκίνητο (BlueHdi 130 S&S BVM6), ή με αυτόματο (BlueHDi 130 S&S EAT8) κιβώτιο ταχυτήτων.

Κατ΄ αυτόν τον τρόπο η Peugeot διεκδικεί και πάλι την κορυφή των SUV με ένα μοντέλο που διαθέτει έντονα premium χαρακτήρα και που συνδυάζει την πρακτικότητα που οφείλει να προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο με την ιδιαίτερη προσωπικότητα, και τα αναμφισβήτητα υψηλού επιπέδου δυναμικά χαρακτηριστικά.

Δείτε εδώ τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Peugeot 3008

Δείτε τον πλήρη τιμοκατάλογο της Peugeot

Εδώ μπορείτε να περιηγηθείτε και να ανακαλύψετε περισσότερα για το νέο Peugeot 3008

Δείτε όλες τις αλλαγές του νέου Peugeot 3008