Οι εταιρείες έχουν δυσκολευτεί να υιοθετήσουν τα κατάλληλα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται με πολύ ταχύτερο ρυθμό από τους αργούς εμπορικούς τους κύκλους.
Η εταιρεία εταιρικών πιστωτικών καρτών Brex δεν αποτελεί εξαίρεση. Η startup αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα με άλλες μεγάλες επιχειρήσεις.
Η λύση: η Brex άλλαξε εντελώς την προσέγγισή της στην προμήθεια λογισμικού, ώστε να μην μείνει πίσω.
Ο CTO της Brex, James Reggio, δήλωσε στο TechCrunch, στο συνέδριο HumanX AI τον Μάρτιο, ότι η εταιρεία αρχικά προσπάθησε να αξιολογήσει αυτά τα εργαλεία λογισμικού μέσω της συνηθισμένης στρατηγικής προμηθειών της. Η startup σύντομα ανακάλυψε ότι η διαδικασία δοκιμής που διαρκούσε μήνες απλώς δεν θα λειτουργούσε.
«Τον πρώτο χρόνο μετά την εμφάνιση του ChatGPT, όταν όλα αυτά τα νέα εργαλεία έκαναν την εμφάνισή τους, η ίδια η διαδικασία προμήθειας κρατούσε τόσο πολύ, που οι ομάδες που είχαν ζητήσει την προμήθεια ενός εργαλείου έχαναν το ενδιαφέρον τους μέχρι να περάσουμε από όλους τους απαραίτητους εσωτερικούς ελέγχους», είπε ο Reggio.
Τότε ήταν που η Brex συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να επανεξετάσει πλήρως τη διαδικασία προμηθειών της.
Η εταιρεία ξεκίνησε αναπτύσσοντας ένα νέο πλαίσιο για συμφωνίες επεξεργασίας δεδομένων και νομικές επικυρώσεις για την εισαγωγή εργαλείων Tεχνητής Nοημοσύνης, είπε ο Reggio. Αυτό επέτρεψε στη Brex να ελέγχει τα υποψήφια εργαλεία AI πιο γρήγορα και να τα φέρνει στα χέρια των δοκιμαστών ταχύτερα.
Ο Reggio δήλωσε ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα «τεστ υπερανθρώπινης προσαρμογής προϊόντος-αγοράς» για να καθορίσει ποια εργαλεία αξίζει να προχωρήσουν πέρα από το πιλοτικό στάδιο. Αυτή η προσέγγιση δίνει στους εργαζομένους πολύ μεγαλύτερο ρόλο στο να αποφασίζουν ποια εργαλεία πρέπει να υιοθετήσει η εταιρεία, με βάση το πού βρίσκουν οι ίδιοι αξία, πρόσθεσε.
«Εμβαθύνουμε με τα άτομα που αποκομίζουν τη μεγαλύτερη αξία από το εργαλείο για να καταλάβουμε αν είναι πράγματι αρκετά μοναδικό ώστε να αξίζει να το διατηρήσουμε», δήλωσε ο Reggio. «Είμαστε, θα έλεγα, περίπου δύο χρόνια μέσα σε αυτή τη νέα εποχή, όπου υπάρχουν 1.000 εργαλεία AI μέσα στην εταιρεία μας. Και σίγουρα έχουμε ακυρώσει ή δεν ανανεώσαμε ίσως πέντε έως δέκα μεγαλύτερες υλοποιήσεις».
Η Brex δίνει στους μηχανικούς της έναν μηνιαίο προϋπολογισμό 50 δολαρίων για να αδειοδοτούν όποια εργαλεία λογισμικού θέλουν από μια εγκεκριμένη λίστα.
«Αναθέτοντας αυτή την εξουσία δαπανών στα άτομα που θα αξιοποιήσουν τα εργαλεία, εκείνα παίρνουν τις βέλτιστες αποφάσεις για τη βελτιστοποίηση της εργασίας τους», είπε ο Reggio. «Είναι πραγματικά ενδιαφέρον και δεν έχουμε δει σύγκλιση. Νομίζω ότι αυτό επίσης επιβεβαιώνει την απόφαση να κάνουμε εύκολη τη δοκιμή πολλών διαφορετικών εργαλείων - ότι δεν έχουμε δει όλους να τρέχουν και να λένε, “Θέλω το Cursor.”»
Αυτή η προσέγγιση βοήθησε την εταιρεία να καταλάβει και πού χρειάζονται ευρύτερες συμφωνίες αδειοδότησης για λογισμικό, βασισμένες σε έναν πιο ακριβή αριθμό χρηστών, δηλαδή πόσοι μηχανικοί χρησιμοποιούν τι.
Συνολικά, ο Reggio δήλωσε ότι ο καλύτερος τρόπος για τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν τον τρέχοντα κύκλο καινοτομίας στην Tεχνητή Nοημοσύνη, κατά τη γνώμη του, είναι να «αγκαλιάσουν την ακαταστασία» και να γνωρίζουν ότι η διαδικασία επιλογής των κατάλληλων εργαλείων θα είναι δύσκολη - και αυτό είναι εντάξει.
«Το να γνωρίζεις ότι δεν θα πάρεις πάντα τη σωστή απόφαση από την αρχή είναι απολύτως καθοριστικό για να διασφαλίσεις ότι δεν θα μείνεις πίσω», είπε ο Reggio. «Νομίζω ότι το ένα λάθος που μπορούμε να κάνουμε είναι να το υπεραναλύσουμε και να περάσουμε έξι έως εννέα μήνες αξιολογώντας τα πάντα πολύ προσεκτικά πριν τα εφαρμόσουμε. Και δεν ξέρεις πώς θα μοιάζει ο κόσμος σε εννέα μήνες από τώρα».