Η διαφημιστική δαπάνη για αναζήτηση AI αναμένεται να αποτελέσει σχεδόν το 1% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης αναζήτησης φέτος και το 13,6% μέχρι το 2029.
Οι δαπάνες για διαφημίσεις στα online «ψαχτήρια» θα αυξηθούν 26 φορές μέχρι το 2029
shutterstock
shutterstock
Τεχνητή Νοημοσύνη

Οι δαπάνες για διαφημίσεις στα online «ψαχτήρια» θα αυξηθούν 26 φορές μέχρι το 2029

Η διαφημιστική δαπάνη για αναζήτηση AI αναμένεται να αποτελέσει σχεδόν το 1% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης αναζήτησης φέτος και το 13,6% μέχρι το 2029.

Οι δαπάνες για διαφημίσεις αναζήτησης που χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη θα φτάσουν σχεδόν τα 26 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2029 από μόλις 1 δισεκατομμύριο δολάρια φέτος στις ΗΠΑ, λόγω της ταχείας υιοθέτησης της τεχνολογίας και της πιο εξελιγμένης στόχευσης των χρηστών, ανέφερε την Τετάρτη (04/06) έκθεση της Emarketer.

Οι εταιρείες που βασίζονται στις παραδοσιακές διαφημίσεις αναζήτησης βάσει λέξεων-κλειδιών (keywords) θα μπορούσαν να βιώσουν μείωση των εσόδων λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας των διαφημίσεων αναζήτησης AI, οι οποίες προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία και ενασχόηση για τους χρήστες, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών.

Το Reuters σημειώνει πως οι κολοσσοί του search, όπως η Google της Alphabet και η  Bing της Microsoft, έχουν προσθέσει δυνατότητες Τεχνητής Νοημοσύνης για να ανταγωνιστούν καλύτερα τα chatbots, όπως το ChatGPT της OpenAI και το Perplexity AI, τα οποία παρέχουν στους χρήστες άμεσες πληροφορίες χωρίς να απαιτείται να κάνουν κλικ σε πολλαπλά αποτελέσματα.

Η Apple διερευνά την ενσωμάτωση δυνατοτήτων αναζήτησης με Τεχνητή Νοημοσύνη στο πρόγραμμα περιήγησης Safari, απομακρυνόμενη ενδεχομένως από τη μακροχρόνια συνεργασία της με την Google.

Η έκθεση ήρθε καθώς αυξήθηκαν οι ανησυχίες σχετικά με το γεγονός ότι οι χρήστες στρέφονται όλο και περισσότερο στα chatbots για συνομιλιακή αναζήτηση και τα αποτελέσματα αναζήτησης που τροφοδοτούνται με AI θα μπορούσαν να ανατρέψουν τα επιχειρηματικά μοντέλα ορισμένων εταιρειών.

Η εταιρεία διαδικτυακής εκπαίδευσης Chegg ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα απολύσει περίπου 248 υπαλλήλους, καθώς επιδιώκει να μειώσει το κόστος και να εξορθολογήσει τις δραστηριότητές της, επειδή οι μαθητές χρησιμοποιούν εργαλεία που λειτουργούν με Τεχνητή Νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένου του ChatGPT, αντί των παραδοσιακών πλατφόρμων edtech.

«Οι εκδότες και άλλοι ιστότοποι αισθάνονται τον πόνο από την αναζήτηση με Τεχνητή Νοημοσύνη. Καθώς χάνουν την κίνηση, βλέπουμε τους εκδότες να σκύβουν στις συνδρομές και στις πληρωμένες συμφωνίες αδειοδότησης AI για να ενισχύσουν τα έσοδα», δήλωσε η αναλύτρια της Emarketer,Μίντα Σμάιλι.

Η διαφημιστική δαπάνη για αναζήτηση AI αναμένεται να αποτελέσει σχεδόν το 1% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης αναζήτησης φέτος και το 13,6% μέχρι το 2029 στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Emarketer.

Τομείς όπως οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, η τεχνολογία, οι τηλεπικοινωνίες και η υγειονομική περίθαλψη αγκαλιάζουν την AI, καθώς βλέπουν σαφή πλεονεκτήματα στη χρήση της τεχνολογίας για την ενίσχυση των διαφημιστικών στρατηγικών τους, ενώ η υιοθέτηση της βιομηχανίας λιανικής πώλησης είναι αργή, αναφέρει η έκθεση.

Η Google ανακοίνωσε πρόσφατα την επέκταση των δυνατοτήτων αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων μέσω βελτιώσεων στο Google Shopping.