Ο πρώην πρόεδρος της Tesla αποκαλύπτει το μυστικό για την μεγέθυνση μιας επιχείρησης
Shutterstock
Shutterstock
TechCrunch

Ο πρώην πρόεδρος της Tesla αποκαλύπτει το μυστικό για την μεγέθυνση μιας επιχείρησης

Λίγες εταιρείες έχουν αναπτυχθεί τόσο γρήγορα όσο η Tesla, ειδικά λίγο πριν και μετά την κυκλοφορία του Model 3, του πρώτου οικονομικά προσιτού ηλεκτρικού οχήματος.

«Αυξήσαμε την Tesla σε 30 μήνες από έσοδα 2 δισ. δολαρίων σε έσοδα 20 δισ. δολαρίων», δήλωσε στο πλήθος στην εκδήλωση All Stage του TechCrunch στη Βοστώνη ο Τζον ΜακΝίλ, πρώην πρόεδρος της Tesla, ο οποίος είναι τώρα συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της DVx Ventures.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο ΜακΝίλ επέλεγε να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε εταιρείες, ούτε θα ήταν η τελευταία. Προηγουμένως, είχε ιδρύσει έξι διαφορετικές εταιρείες και, μετά την Tesla, εντάχθηκε στην Lyft ως COO, προτού ξεκινήσει τη δική του εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων, όπου έχει ξεκινήσει δώδεκα νεοσύστατες επιχειρήσεις.

Με την πάροδο των ετών, ο ΜακΝίλ έχει αναπτύξει ένα εγχειρίδιο που τον βοηθά να εντοπίζει πότε μια εταιρεία είναι ώριμη για επέκταση. Μοιράστηκε αυτές τις γνώσεις την περασμένη εβδομάδα με το κοινό στο TechCrunch All Stage 2025 .

Κατά την αξιολόγηση της δυνατότητας μιας επιχείρησης να επεκταθεί, ο ΜακΝίλ την κρίνει κυρίως με βάση δύο διαφορετικά μέτρα, την προσαρμογή του προϊόντος στην αγορά και την προσαρμογή στην αγορά. Δεν είναι ασυνήθιστο για τους επενδυτές να επικεντρώνονται σε αυτές τις έννοιες, αλλά ο ΜακΝίλ τις έχει συμπυκνώσει σε δύο αντικειμενικά μέτρα.

Για την προσαρμογή του προϊόντος στην αγορά, ρωτά κάθε νεοσύστατη επιχείρηση: «Το 40% των πελατών σας λένε ότι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς το προϊόν σας;» είπε. Αν όχι, τότε η εταιρεία δεν είναι έτοιμη. 

«Συνεχίζουμε να προσθέτουμε, να προσθέτουμε, να προσθέτουμε και να τροποποιούμε το προϊόν μέχρι να φτάσουμε στο 40% και μετά λέμε, εντάξει, μπαμ, τώρα έχουμε προσαρμογή προϊόντος στην αγορά», είπε ο ΜακΝίλ. «Είναι στην πραγματικότητα αντικειμενικό και μετρήσιμο. Δεν είναι συναίσθημα, δεν είναι αίσθηση. Είναι μια μέτρηση».

Ο ΜακΝίλ πρόσθεσε: «Κάναμε μια μελέτη για επιχειρήσεις που πέτυχαν πραγματικά την επιτυχία τους και αυτές οι επιχειρήσεις πέτυχαν την επιτυχία τους σε επίπεδο αποδοχής περίπου 40%.»

Δεύτερον, ο ΜακΝίλ εξετάζει εάν η εταιρεία διαθέτει μια ώριμη στρατηγική εισόδου στην αγορά. Συγκεκριμένα, ενδιαφέρεται για το εάν το ποσό που δαπανά μια εταιρεία για την απόκτηση πελατών, γνωστό ως κόστος απόκτησης πελατών (CAC), είναι επαρκώς χαμηλότερο από τη συνολική αξία ζωής (LTV) που θα αποφέρει ο πελάτης στην εταιρεία. 

Όταν μια εταιρεία αρχίζει να εισπράττει τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα κατά τη διάρκεια ζωής του πελάτη από όσα ξόδεψε για να τον αποκτήσει - ένας λόγος LTV προς CAC τέσσερα προς ένα - τότε ξέρει ότι η εταιρεία είναι έτοιμη.

«Μετά ρίχνουμε τα μετρητά. Αλλά πριν από αυτό, μοιράζουμε 100.000 δολάρια σε μετρητά κάθε φορά μόνο και μόνο για να φτάσουμε σε διαφορετικές πύλες σκηνής», είπε.